Kokakolo prodajajo tako v plastenkah kot v steklenicah in pločevinkah, a kupci imajo najraje plastenke, pravi Perezova. Če bi se želeli na hitro preusmeriti, bi porabili več surovin za izdelavo aluminijastih in steklenih embalaž, kar pa spet ne bi bilo koristno za okolje, dodaja. Foto: AP
Kokakolo prodajajo tako v plastenkah kot v steklenicah in pločevinkah, a kupci imajo najraje plastenke, pravi Perezova. Če bi se želeli na hitro preusmeriti, bi porabili več surovin za izdelavo aluminijastih in steklenih embalaž, kar pa spet ne bi bilo koristno za okolje, dodaja. Foto: AP

Bea Perez, vodja oddelka za trajnost v omenjeni ameriški družbi, je v pogovoru za BBC pojasnila, da si sicer želijo zmanjšati uporabo plastične embalaže – vsako leto namreč napolnijo milijarde plastenk oz. 200.000 na minuto, kar skupno nanese za tri milijone ton plastične embalaže –, vendar imajo zdaj želje kupcev prednost pred varovanjem okolja.

Na svetovnem gospodarskem forumu v Davosu je Perezova pojasnila, da v družbi, ki jo je nevladna okoljevarstvena organizacija razglasila za največjega svetovnega onesnaževalca s plastiko, kljub vsemu ostajajo zavezani obljubi, da do leta 2030 dosežejo tolikšno raven reciklaže, da bo ta enaka ravni porabljene plastike.

Ob tem pa Perezova opozarja, da nenadna opustitev plastike ne bi prinesla koristi Coca-Coli, ki bi ostala brez kupcev, ki še vedno prisegajo na plastenke ("Ker so lahke in ker ji je enostavno zapreti nazaj."), ne okolju, saj bi se bodisi kupci obrnili drugam bodisi bi korporacije začele množičneje uporabljati aluminijasto in stekleno embalažo, kar pa bi spet imelo okoljske posledice.

"Zato moramo spreminjati tako svoj postopek embaliranja, vlagati v recikliranje in inovacije, obenem pa potrošnikom pokazati tudi druge možnosti. Skupaj se bomo morali spremeniti," je poudarila Perezova, ki zagotavlja, da se tudi sama zaveda, kako pomembno je zmanjšati količino odpadne embalaže: "Ta cilj moramo doseči. In ga tudi bomo, to ni vprašanje."