Seulski taksisti so lani protestirali zaradi storitev, ki omogočajo dogovarjanje, da se v enem avtomobilu več ljudi pelje skupaj. Foto: AP
Seulski taksisti so lani protestirali zaradi storitev, ki omogočajo dogovarjanje, da se v enem avtomobilu več ljudi pelje skupaj. Foto: AP

Prvim gluhim taksistom so službo ponudili v začetku leta. Seulsko zagonsko podjetje Coactus je namreč razvilo tehnologijo, s pomočjo katere lahko poteka komunikacija med voznikom avtomobila in potnikom.

V taksi sta nameščeni dve tablici - ena je obrnjena proti potniku, druga pa proti vozniku. Potniki lahko tako na tablico napišejo svoj končni cilj ali druge želje, lahko pa jih tudi izgovorijo, saj se njihove besede s pomočjo tehnologije spremenijo v pisavo, ki jo vidi voznik.

Vsi takšni taksiji imajo napis "goyohan taxi" - korejska beseda "goyohan" pomeni "tih".

"Zelo sem bil živčen, ko sem se prvič usedel v 'tihi' taksi, a kmalu sem ugotovil, da je gluhi voznik v prometu občutno bolj previden kot običajni taksisti. Ko sem želel izstopiti, sem svojo željo le povedal na glas in voznik je takoj ustavil," je dejala neka stranka.

Tablica zazna tudi morebitne policijske, reševalske ali gasilske sirene, na katere gluhega voznika opozori s slikovnim znakom in tresljaji na pnevmatikah.