Nekdanji simbol jugoslovanske države je več let propadal v reški ladjedelnici. Foto: BoBo
Nekdanji simbol jugoslovanske države je več let propadal v reški ladjedelnici. Foto: BoBo
V prostorih, v katerih je čas preživljal Tito med številnimi svetovnimi potovanji, naj bi uredili muzej. Foto: BoBo
Načrti, da bi Galeba preuredili v luksuzno plovilo, se niso uresničili. Foto: BoBo

Vrednost koncesije je ocenjena na 10,3 milijona evrov. Ladja je bila izdelana leta 1936 v Italiji, od leta 2009 pa je v lasti mesta Reka in predstavlja hrvaško kulturno dediščino.

Prostora dovolj za različne dejavnosti
Reški župan je dejal, da bodo z izdajo koncesije za to zgodovinsko ladjo dobili nov gospodarski subjekt in muzej. Galeb ima 4.500 kvadratnih metrov prostorov, koncesionarjem pa bo na voljo 3.500 kvadratnih metrov, izmed katerih je 500 kvadratnih metrov predvidenih za muzej.

Za muzej so predvideni prostori, v katerih je čas preživljal Tito med številnimi svetovnimi potovanji. Za zgodovino pomorstva je zanimiva tudi strojnica ladje.

Tako bo koncesionar lahko izkoristil 3.000 kvadratnih metrov v komercialne namene, kot so namestitev, gostinstvo, kongresni turizem ali rekreacija. Galeb bodo verjetno zasidrali ob glavnem pomolu v reškem pristanišču.

Plovbe po vsem svetu
Ladjo so izdelali nekaj let pred drugo svetovno vojno v Genovi za prevoz sadja, v vojni so jo uporabljali za postavljanje min v Kvarnerju, leta 1944 pa je po napadu zavezniških bombnikov končala na dnu Jadrana. Leta 1948 so jo jugoslovanski delavci izvlekli iz vode, od leta 1953 pa je kot Titova rezidenčna ladja obiskala več kot 40 pristanišč v Evropi, Aziji in Afriki.

Po razpadu Jugoslavije so Galeba prepeljali v Črno goro. Prodali so ga grškemu državljanu Johnu Paulu Papanicolau, ki je nameraval ladjo prenoviti v luksuzno jahto v ladjedelnici Viktorja Lenca na Reki, a se je zapletlo pri plačilu in Galeb je obtičal v reškem pristanišču. Mesto ga je kupilo leta 2009, potem ko je nekdanji simbol jugoslovanske države propadal v reški ladjedelnici.