Nesrečo letala z 99 ljudmi na krovu sta preživela dva potnika. Foto: EPA
Nesrečo letala z 99 ljudmi na krovu sta preživela dva potnika. Foto: EPA

Kot poroča Independent, je preiskava nesreče pokazala, da je bilo 16 let staro letalo Airbus 320 "v 100-odstotni pripravljenosti" za polet v času nesreče, v kateri sta preživela le dva potnika. Tako pilot kot kopilot nista izvedla zahtevanega postopka pred samim poletom, in sicer zaradi koronavirusa, je sporočil pakistanski minister za letalstvo.

Po poročanju pakistanskega Express Tribune, ki se sklicuje na agencijo za civilno letalstvo, je letalo pri prvem poskusu pristanka letelo prehitro, nato pa je bilo pred drugim pristankom 17 minut v zraku. V vmesnem času je letalu odpovedal motor, prav tako pa pilota nadzornemu stolpu nista sporočila, da se je zataknil sistem za pristajanje, in sicer le nekaj sekund pred drugim poskusom pristanka.

Letalo Airbus 320 je bilo staro 16 let, v floti PIA pa je začelo leteti leta 2014. Foto: EPA
Letalo Airbus 320 je bilo staro 16 let, v floti PIA pa je začelo leteti leta 2014. Foto: EPA

Napake pa so se dogajale tudi po sami nesreči, saj so bili deli motorja ponesrečenega letala na letališču še 12 ur, kar je predstavljajo nevarnost za druga letala. Prav tako pristojni niso zamenjali izmene v kontrolnem stolpu, kar je ustaljen protokol pri tovrstnih nesrečah, temveč so ostali na delovnem mestu do konca svojega delovnika.

Pilot obvestil nadzorni stolp o tehničnih težavah letala

Ponesrečeno letalo z notranjim poletom PK8303 je letelo med Lahorejem in Karačijem 22. maja, ko je tik pred mednarodnim letališčem zgrmelo na bližnje nasilje.

Prvi mož Pakistanske letalske družbe (PIA) Aršad Malik je dejal, da naj bi pilot letala Airbus A320 nadzorni stolp obvestil o tehničnih težavah letala. Nekateri očividci so za lokalne televizije povedali, da so videli letalo, kako je krožilo nad letališčem, preden je padlo.

"Zavijamo, gospod, izgubili smo motorja," naj bi dejal pilot kontrolorju poleta, potem ko mu je ta odobril zasilni pristanek na letališču v Karačiju. Dvanajst sekund pozneje je pilot poslal klic na pomoč. Letalo naj bi izgubilo elektriko in oba motorja v drugem poskusu pristanka. A kot kaže, je bila za nesrečo kriva človeška napaka.