Musk upa, da bo v prihodnjih tednih dobil zeleno luč za zagon produkcije tovarne, ki ima maksimalno zmogljivost 500.000 električnih vozil na leto, kar je več kot dvakrat toliko, kot je bila lani celotna nemška proizvodnja električnih vozil.

Foto: Reuters
Foto: Reuters

Medtem ko v Tesli pravijo, da tovarna pomeni velik korak za uresničitev ciljev Nemčije glede svoje e-mobilnosti, pa novi tovarni nasprotujejo nekateri prebivalci in okoljevarstvene skupine, ki vztrajajo, da bo tovarna onesnaževala pitno vodo in ogrožala biotsko raznovrstnost. "Rad bi mu rekel, naj neha izdelovati električna vozila in gre raje na Mars," je dejal Manu Hoyer, ki je vodil protestnike.

Tesla se je zavezal, da bo poleg tovarne vložil še pet milijard evrov v tovarno baterij poleg, s čimer bo ta večja od načrtovane Volkswagnove tovarne v Salzgitterju.

Nad Teslino tovarno niso navdušeni vsi: protestniki opozarjajo na ogrožanje pitne vode, ki ga prinaša tovarna. Foto: Reuters
Nad Teslino tovarno niso navdušeni vsi: protestniki opozarjajo na ogrožanje pitne vode, ki ga prinaša tovarna. Foto: Reuters

Za današnji dan odprtih vrat je Tesla ponudila 9000 vstopnic, pri čemer so imeli domačini iz zvezne države Brandenburg prednost. "Danes giga Berlin-Brandenburg zabava," je odprtje današnjega dogodka v nemščini pospremil Musk. Obiskovalci so si lahko med 90-minutnim vodenim ogledom ogledali tovarno, ki je bila za danes spremenjena v velik zabaviščni park z vrtiljaki.

Tovarna še čaka na končno dovoljenje za obratovanje

Okoljsko ministrstvo bo odločitev o izdaji obratovalnega dovoljenja izdalo po 14. oktobru. Brandenburški gospodarski minister je namignil, da so možnosti za zeleno luč 95-odstotne. Musk je gradnjo tovarne napovedal konec leta 2019, kljub nekaterim pomislekom in nasprotovanju dela lokalne skupnosti so jo zgradili v manj kot dveh letih. V novi tovarni naj bi v prihodnje delalo okoli 12.000 zaposlenih.

Avtomobilska tovarna na obrobju Berlina velja za enega najpomembnejših industrijskih projektov na vzhodu Nemčije v zadnjih letih. Musk je investicijo sprva ocenjeval na 1,1 milijarde evrov, a je v času gradnje že dejal, da bo ta strošek presežen.