Petkova letalska nesreča je bila najhujša na Kubi po letu 1989. Država ima težave z vzdrževanjem in nakupi letal zaradi ameriških sankcij. Zaradi politike ZDA ima podobne težave, ki pripeljejo tudi do smrtonosnih nesreč, tudi Iran. Foto: EPA
Petkova letalska nesreča je bila najhujša na Kubi po letu 1989. Država ima težave z vzdrževanjem in nakupi letal zaradi ameriških sankcij. Zaradi politike ZDA ima podobne težave, ki pripeljejo tudi do smrtonosnih nesreč, tudi Iran. Foto: EPA
Kuba
V državi so razglasili dvodnevno žalovanje. Foto: EPA

V soboto so bile zastave po državi spuščene na pol droga, razglasili so dvodnevno žalovanje.

Oblasti si prizadevajo pridobiti dokaze s prizorišča nesreče in identificirati žrtve. Do zdaj so jih identificirali 15, našli pa so tudi črno skrinjico, ki hrani zvočne posnetke pogovorov v pilotski kabini, in sicer v dobrem stanju. Drugo skrinjico še iščejo.

Nekateri lokalni prebivalci, ki so videli nesrečo, so dejali, da naj bi pred padcem letala eden od motorjev zagorel. Letalo naj bi se nato obrnilo v zraku in strmoglavilo.

Letalo najeto od sporne mehiške družbe
39 let staro letalo je kubanski prevoznik Cubana de Aviación najel od manj znanega mehiškega prevoznika Damojh, ki je že bil deležen očitkov na račun varnosti.

V Damojhu dogodkov niso želeli komentirati, medtem pa je mehiški Generalni direktor za civilno aeronavtiko sporočil, da bodo izvedli pregled družbe, da bi zagotovili njeno "izpolnjevanje norm".

Cubana je letalo najela pred manj kot mesecem dni, je v soboto dejal kubanski minister za transport Adel Yzquierdo. Kuba je pogosto prisiljena v najemanje letal zaradi desetletij trajajočih ameriških sankcij, zaradi katerih je težko kupiti novejša letala, je dejal Yzquierdo. Mehiška vlada je sporočila, da ima družba Damojh tri letala.

Cubana je letala od te mehiške družbe najemala že v letih 2010 in 2011, a je eno od letal izginilo z radarja nad Santa Claro. Takrat sta bila suspendirana pilot in kopilot, in sicer zaradi "težav in resnega pomanjkanja tehničnega znanja," je na Facebooku zapisal upokojeni pilot Cubane Ovidio Martínez López. Kubanski organ za varnost v letalstvu je predlagal, da Cubana od Damojha več ne najema letal.

Medtem je po poročanju Reutersa pilot, ki je delal za Damojh, to družbo kritiziral zaradi neustreznega vzdrževanja letal.

Večina potnikov domačinov
99 potnikov je bilo kubanskih državljanov, trije so bili tuji turisti, in sicer dva iz Argentine in eden iz Mehike, še dva potnika pa sta bila Zahodnosaharca, ki sta prebivala na Kubi, podatke oblasti navaja Reuters. Umrlo je tudi šest mehiških članov posadke.

Preživele so tri Kubanke, a so v kritičnem stanju.

Najhujša nesreča po letu 1989
Strmoglavljenje potniškega letala boeing 737 kmalu po vzletu okoli 20 kilometrov južno od glavnega mesta je najsmrtonosnejša letalska nesreča na Kubi v skoraj 30 letih. Leta 1989 je blizu Havane strmoglavilo letalo Iljušin-62M. Takrat je umrlo vseh 126 ljudi na krovu in še 14 ljudi na tleh.