Izgradnja novega dela je predvidena do poletne sezone leta 2021. Foto: Fraport
Izgradnja novega dela je predvidena do poletne sezone leta 2021. Foto: Fraport

Do 22. junija bo zaradi gradnje krožišča v bližini objekta kontrole zračnega prometa promet z dela stare glavne ceste mimo letališča preusmerjen prek glavnega uvoza na letališče na servisno cesto, ki poteka ob letaliških objektih (mimo potniškega terminala, avioblagovnega skladišča in Adrie Tehnike).

Vožnja mimo objektov, predvsem potniškega terminala in avioblagovnega skladišča, bo zaradi povečanega obsega prometa zahtevala posebno previdnost voznikov in drugih udeležencev, opozarjajo v Fraportu, ki upravlja ljubljansko letališče, in dodajajo, da pred potniškim terminalom cesto prečkajo potniki in vozila, pred avioblagovnim skladiščem pa cesto v vzvratni vožnji prečkajo tovornjaki.

Pričakovati je zastoje
Tudi zato "vse voznike, namenjene v servisno območje letališča in v obratno smer v tem času, prosijo za razumevanje in previdnost pri vožnji mimo objektov", poleg tega pa priporočajo, da si potniki zjutraj za pot na letališče vzamejo več časa, "saj bo zaradi zgoščenega prometa v tem času lahko prihajalo do zastojev".

Povezovalno cesto naj bi zgradili v dveh tednih. Foto: Fraport
Povezovalno cesto naj bi zgradili v dveh tednih. Foto: Fraport

Povezovalno cesto naj bi zgradili v dveh tednih, novi terminal pa naj bi po načrtih zaživel do poletne sezone leta 2021. Novi terminal so sicer nameravali začeti graditi že pred več kot desetimi leti, kmalu po odprtju prvega, a se je zgodila kriza, zato so projekt takrat začasno ustavili.

V sklopu širitve letališke infrastrukture bo obstoječemu potniškemu terminalu dodanih 10.000 m² površin, vključno z novo odhodno halo z 22 prijavnimi okenci, petimi linijami za varnostne preglede, tremi trakovi za prevzem prtljage, novo sortirnico prtljage, veliko brezcarinsko trgovino in novim poslovnim salonom ter tudi s prenovljeno gostinsko ponudbo in promocijskimi površinami.

Zmogljivost: 1.800 potnikov na uro
Pred terminalom bo urejen cestni sistem za dostop. Zgrajeno bo parkirišče za kratkotrajno parkiranje osebnih vozil in parkirišče za avtobuse. Pred začetkom gradnje bo ukinjeno sedanje nivojsko parkirišče za osebna vozila. Nadomestno parkirišče s 990 parkirnimi mesti je bilo dokončano v letu 2009 severno od obstoječe glavne ceste. Po navedbah Fraporta naj bi se po širitvi zmogljivost letališča s 500 povečala na 1250 potnikov na uro. Obstoječe površine potniškega terminala bodo prenovljene in funkcionalno povezane z novim delom. Po širitvi, ko bo terminal predan v uporabo, pa jih bo vseh skupaj približno 22.000 kvadratnih metrov.