Uradna valuta v Peruju je sol, a cene vsega, povezanega z Machu Picchem (tudi hotelov in vstopnine) zaračunavajo v ameriških dolarjih. Seveda je preračunano v tečaju, ki za obiskovalca niti slučajno ni ugoden. Foto:
Uradna valuta v Peruju je sol, a cene vsega, povezanega z Machu Picchem (tudi hotelov in vstopnine) zaračunavajo v ameriških dolarjih. Seveda je preračunano v tečaju, ki za obiskovalca niti slučajno ni ugoden. Foto:
Cameron Diaz na obisku v Peruju
Ko je v Peru prišla Cameron Diaz, je sprožila pravi modno-politični incident. Po Machu Picchu se je sprehajala s torbo s sloganom kitajske revolucije, ki je v domačinih zbudil spomin na maoistično vstajo v Peruju, ki je v osemdesetih in začetku devetdesetih terjala 70 tisoč življenj. Cameron se je pozneje opravičila.

Pa vseeno precejšen mir v gorato deželo, ki je bila od nekdaj "domena" nahrbtnikarjev, zadnja leta privabljata tudi petične turiste. Pomenljiv je že podatek, da so svet nedavno obkrožile slike zvezdnikov, kako grizejo kolena v perujskih Andih. Tako Bill Gates kot Cameron Diaz sta že obiskala Machu Picchu, kjer si človek za 965 dolarjev na noč lahko privošči sobo z razgledom na slovito inkovsko citadelo. V bližnjem Cuzcu (nadmorska višina: 3.399 m) vam za 30 dodatnih dolarjev na noč v sobo sproti črpajo svež kisik.

Peru ni na prodaj!
Predsednik Alan García, ki spodbuja razvoj perujskega luksuznega turizma, je pri tem naletel na močan odpor lokalnega prebivalstva, ki je prepričano, da od tega buma ne bodo imeli kakih silnih koristi. V začetku leta so svoje nezadovoljstvo zelo jasno pokazali: protestniki so s transparenti ("Cuzco no se vende!" -"Cuzco ni na prodaj!" ) zasedli letališče in ustavili edino železniško progo proti Machu Picchu.

Nove službe že - a kakšne?
Peru se spopada s svojevrstnim paradoksom: leta 2007 je gospodarstvo že deveto leto zapored naraslo – revščine pa nikakor ne uspejo iztrebiti, še posebej v visokogorskih turističnih območjih, kjer je v stiski približno 44 odstotkov ljudi. Vlada turizem predstavlja kot "generator služb", na kar protestniki, ki ne delajo v turizmu, odgovarjajo, da večje število natakarjev in postreščkov ne bo priskrbelo boljšega šolskega sistema ali zdravstvenega zavarovanja za vse državljane.

Prek letališča Jorge Chavez v Limi je lani potovalo 1,8 milijona ljudi, kar je skoraj še enkrat več kot v letu 2002. Zahvala gre predvsem odmevni in zelo opazni reklamni kampanji, ki so jo sprožili pred dvema letoma. Število vzponov na Machu Picchu se je v zadnjem desetletju podvojilo (vstopnina pa prav tako).

A. J.