Če se potrošniku zgodi katera izmed omenjenih situacij, naj začne urejati zadeve takoj na letališču, opozarjajo na Evropskem potrošniškem centru. Foto: EPA
Če se potrošniku zgodi katera izmed omenjenih situacij, naj začne urejati zadeve takoj na letališču, opozarjajo na Evropskem potrošniškem centru. Foto: EPA

Prav zato so na Evropskem potrošniškem centru ta teden potnike na letališčih znova seznanjali z njihovimi pravicami v vseh navedenih primerih in še kakšnem.

"V Evropski uniji so pravice letalskih potnikov v primeru zamude letala, odpovedi poleta, premestitve potnika v nižji razred in v primeru zavrnitve vkrcanja na letalo enotno urejene že od leta 2005, potnikom so zagotovljene tudi pravice v primeru poškodovane ali izgubljene prtljage, a v praksi se to še vedno prevečkrat krši," pravi tudi Blaž Možina z Evropskega potrošniškega centra, je za Radio Slovenija poročala Liana Buršič.

Povsem konkretno - če je letalska družba izgubila vašo prtljago, ste upravičeni do refundacije v višini do 1.500 evrov, če vaše letalo zamuja več kot dve uri na krajših razdaljah, vam prevoznik mora nuditi obrok in telefonski klic, in tako tudi pri štiriurni zamudi za daljše razdalje. Pri odpovedi poleta ste upravičeni do obroka, dveh telefonskih klicev in včasih hotela med čakanjem, pa tudi kompenzacije do 600 evrov, razen če ste bili o odpovedi obveščeni vsaj dva tedna prej. In še, če vaš polet prestavijo na pozneje, ste upravičeni do refundacije med 125 in 600 evri - odvisno od razdalje poleta.

Kakšne pravice vam zagotavlja zakonodaja, si lahko preberete v priročniku o pravicah letalskih potnikov, za brezplačno pomoč pa se lahko obrnete na Evropski potrošniški center tudi v Sloveniji.