Slovenska vina so osvajala Južno Korejo. Foto: Agencija ROD
Slovenska vina so osvajala Južno Korejo. Foto: Agencija ROD
false
Na vinskem sejmu v Južni Koreji so ocenjevali več kot 4.000 vzorcev vin iz 29 držav sveta. Foto: Agencija ROD
false
Obiskovalci sejma so bili navdušeni nad slikovitim slovenskih predstavitvenim prostorom, ki so ga krasili motivi iz Vipavske doline. Foto: Agencija ROD
false
Južna Koreja ni prepoznavna po vinih. Vsaj po vinih iz grozdja ne. Po tradiciji namreč tam vino pridelajo iz vsega drugega, le iz sadeža trte ne. Foto: Agencija ROD

V organizaciji Razvojne agencije ROD Ajdovščina se je korejskega vinskega sejma udeležilo tudi devet slovenskih vinarjev. V Južno Korejo so potovala vina devetih vinarjev: Benedetiča iz Goriških brd, iz Vipavske doline pa so Slovenijo zastopale kleti Ferjančič, Krapež, Pasji Rep, Sutor, Sveti Martin in Žorž. Za sodelovanje sta se odločili tudi kleti Kobal s Štajerskega ter Frelih z Dolenjskega.

David Bratož iz agencije ROD je z izborom zadovoljen: "Odziv vinarjev nas je prijetno presenetil, saj dokazuje, da se sami dobro zavedajo koristnosti in pomembnosti medsebojnega sodelovanja. Skupen nastop vinarjev iz različnih slovenskih okolišev je dobrodošel in je edina prava pot za zunanjo promocijo Slovenije kot vinske dežele. Izbor posameznih vin pa je potekal na podlagi trendov in okusov na azijskem trgu".

Ocenjevanje in tridnevni sejem
Po ocenjevanju 4.000 vzorcev vin iz 29 držav je sledil tridnevni vinski sejem, ki se ga je udeležilo več kot 200 razstavljavcev iz 17 držav. Med najbolj uveljavljenimi vinarji iz Francije, Italije, Španije, Portugalske, Nemčije, Avstrije, Moldavije, Gruzije in drugih so bila izjemno zanimiva in navdušujoča vina slovenskih vinarjev, med njimi jih je bilo največ iz Vipavske doline. Martin Krapež, Vina Krapež, Vrhpolje: "Za sodelovanje smo se odločili zato, ker moramo iskati trge v tujini, saj želimo razširiti prodajo svojih vin. Tako oddaljen in tako specifičen trg je za nas še poseben izziv. Sodelovali smo z zvrstjo chardonnayja, pinele in rebule Lapor belo 2012 ter z merlotom 2011".

Peter Stegovec, Sveti Martin, Brje: "Za nastop v Južni Koreji smo se odločili zaradi tega, ker se nam zdi to območje zanimivo, saj iščejo posebna vina za svoj trg, ki hkrati pomeni dodaten trg za vina z višjo dodano vrednostjo. Na ocenjevanje smo poslali barbero, ki je najbolj prepoznavno vino iz naše kleti, ta je imela letnico 2013 in je bila dve leti v hrastovih sodih. Drugo vino pa je bila pet dni macerirana pinela, letnik 2012, ki je bila dve leti v akacijevih sodih".

V okviru sejma so pripravili tudi mnoge delavnice za azijske uvoznike vin. Eno teh — predstavitev slovenskih vin — je vodil priznani enolog Uroš Bolčina. "Zelo dober obisk te naše delavnice je zagotovo dokaz napredka azijskega trga na vinskem področju, hkrati pa tudi odsev velikega zanimanja azijskih uvoznikov za slovenska vina," je povedal Bolčina.

Vrhunski ocenjevalci
Ocenjevanje vin so na južnokorejskem sejmu izvedli pod pokroviteljstvom uveljavljenih in cenjenih organizacij in združenj. Tako je bila tudi Mednarodna organizacija za trto in vino, OIV iz Francije, ki predstavlja najvišjo avtoriteto, s čimer je bila zagotovljena najvišja kakovost ocenjevanja. Sodelovali so tudi člani Mednarodne zveze enologov, ki je najpomembnejše združenje enologov na svetu. Bil je še VinoFed - Svetovna federacija vinskih ocenjevanj s sedežem v Kanadi. V isti federaciji ocenjevanj je na primer mednarodno ocenjevanje vin Vino Ljubljana, ki je sicer najstarejše vinsko ocenjevanje na svetu.

Obiskovalci sejma so bili navdušeni nad slikovitim slovenskim predstavitvenim prostorom, ki so ga krasili motivi iz Vipavske doline. Razlog za velik obisk slovenskega vinskega kotička na sejmu je tudi siceršnja dobra promocija Slovenije v Južni Koreji. Slovenija je tam zelo priljubljena in poznana destinacija.

Korejci bodo prišli v Slovenijo
David Bratož iz ajdovske agencije ROD, ki je organizirala predstavitev slovenskih vinarjev v Daedžonu, je ob vrnitvi povedal: "Zanimanje za slovenska vina in poznavanje Slovenije sta nas prijetno presenetili. Predvsem se je izkazalo, da ima vsako vino z 'avtorskim' pristopom svojega kupca, ne glede na ceno in izvor. Predstavitev vin, pridelanih iz avtohtonih in mednarodnih sort, kompleksnost vin, maceracije grozdne drozge, majhnost pridelave — vse to so med drugim dejavniki, ki so zelo pritegnili pozornost različne strukture ljudi. V sklopu pogovorov z uvozniki in vodstvom sejma smo se dogovorili za obisk delegacije azijskih uvoznikov vin, sommelierjev ter novinarjev v Sloveniji". Skupina bo obiskala Slovenijo konec aprila prihodnje leto. Obisk bo priložnost za sklenitev poslov med slovenskimi vinarji in azijskimi uvozniki ter za dodatno predstavitev lepot Slovenije.

Kakšna pa so korejska vina
Južna Koreja ni prepoznavna po vinih. Vsaj po vinih iz grozdja ne ... Po tradiciji namreč tam vino pridelujejo iz vsega drugega, le iz sadeža trte ne. Tako sta zelo priljubljeni riževo in sadno vino, pa tako imenovana zdravilna vina, v katera dodajajo zelišča, koreninice in celo kače. Korejci bolj prisegajo na žgane pijače, na primer na sladko, a zelo močno žganje soju, destilirano iz riža do krompirja. Šele zadnja leta so na korejsko tržišče v večjih količinah prišla tudi evropska vina, predvsem zaradi prostocarinskega sporazuma med Južno Korejo in EU-jem.

Pa vendar je nekaj domačih vinskih zanesenjakov, ki se trudijo tudi z vinsko trto. Večinoma pridelujejo lahka rdeča vina z malo tanini. Med najbolj priljubljenimi sta vino iz rdeče hibridne sorte campbell's early in vino iz bele hibridne sorte čongsu. Vinogradi so majhni, vino je dragoceno in redko, glavna in edina vinorodna pokrajina pa je Jongdong. Toda podjetni Korejci so, navkljub pomanjkanju vinske tradicije, že vpeljali turistični vinski vlak iz prestolnice v to vinsko pokrajino.