Letos je Združenje slovenskih pivovarn k zaznamovanju praznovanja spodbudilo vse svoje člane, pa tudi nečlane, zainteresirane lastnike pivnic ter drugih gostinskih lokalov, ki točijo pivo. Foto: EPA
Letos je Združenje slovenskih pivovarn k zaznamovanju praznovanja spodbudilo vse svoje člane, pa tudi nečlane, zainteresirane lastnike pivnic ter drugih gostinskih lokalov, ki točijo pivo. Foto: EPA

Temeljno sporočilo mednarodnega dneva piva je, da je pivo eden najlepših darov narave, ki pa ga moramo uživati odgovorno. Praznik daje priznanje in spoštovanje vsem ustvarjalcem piva in tistim, ki ga strežejo. Povezuje ljudi vsega sveta in je namenjen druženju ter praznovanju različnosti kultur, jezikov, pa tudi vrst piva.

Mednarodni dan piva, ki se je razvil iz slavja v mestu Santa Cruz v zvezni državi Kalifornija, praznujemo od leta 2007. Običaj v svetu je, da se na ta dan obdari prijatelja s steklenico ali pločevinko piva, pivovarje pa spodbuja, da obiščejo, preizkusijo in se poklonijo pivu svojih konkurentov.

Vsako leto se praznovanju pridružujejo nova mesta in nove države. Praznik piva v preteklih letih tudi v Sloveniji ni ostal neopažen, a so ga s pomočjo Združenja slovenskih pivovarn, ki velja za krovno organizacijo, lani prvič načrtno in organizirano praznovali s promocijo v ljubljanskem mestnem središču. V Žalcu in Ljubljani so lani uspešno pripravili tudi največje evropsko srečanje pivovarjev, 36. EBC-kongres, na katerem se je predstavilo 17 članov združenja.

Letošnji mednarodni dan piva v znamenju pandemije in brezalkoholnega hmeljnega napitka

Slovenski pivovarji predlagajo znižano stopnjo davka

Slovenski pivovarji ob mednarodnem dnevu piva predlagajo uvedbo znižane stopnje davka za hotelirstvo in gostinstvo, nadaljevanje podpore pri zagotavljanju likvidnosti ter znižanje trošarin na pivo, še posebej tista z nizko vsebnostjo alkohola. Tako bi namreč pripomogli k trajnostni revitalizaciji gostinstva in razvoju pivovarstva v prihodnje.

Zaradi več mesecev zaprtih restavracij in gostinskih obratov se je pivovarjem občutno zmanjšal obseg povpraševanja in s tem tudi prodaje. Okoli tretjina prodanega piva namreč pride do kupca prav prek gostinstva in tega prek trgovskih poti ni mogoče nadomestiti. Za številne pivovarje se je torej pomembna ali celo edina pot na trg prekinila čez noč.

Ključnega pomena so tudi prireditve in festivali, a le redki so se to leto obdržali. "Dogodki so del in način povezovanja, pivo pa je pijača, ki povezuje. Prireditev, takšnih kot smo jih poznali, še verjetno nekaj časa ne bo, zato tudi mi iščemo druge načine povezovanja," pojasnjuje Jernej Smolnikar, predsednik Združenja slovenskih pivovarn.

Prodornost malih pivovarn

Slovenija prav gotovo velja za deželo piva, pravi predstavnica Združenja slovenskih pivovarn Alenka Lesjak. "Lahko rečemo, da so tudi manjši slovenski pivovarji izdatno pomagali pri graditvi kulture pitja piva v Sloveniji," je dodala. Številni slovenski pivovarji že izvažajo svoje pivo v sosednje države, tudi na zelo zahteven evropski trg in na Kitajsko. Lesjakova je ob tem poudarila, da bo razvoj manjših pivovarn močno odvisen od okoliščin in podpore, ki je bodo deležne po epidemiji, saj so močno povezane s segmentom hotelirstva in gostinstva.

V Žalcu prodali 200.000. vrček piva

Fontana piv Zeleno zlato letos privabljala predvsem individualne goste, avtobusov z domačimi in tujimi turisti ni. Foto: BoBo
Fontana piv Zeleno zlato letos privabljala predvsem individualne goste, avtobusov z domačimi in tujimi turisti ni. Foto: BoBo

Obisk žalske fontane piva, ki so jo odprli septembra 2016, je glede na trenutne razmere zadovoljiv, navajajo upravljavci. Julijska prodaja piva naj bi bila za 12 odstotkov manjša kot lani, gostje pa po večini Slovenci.

Zaradi epidemije so fontano odprli z dvomesečno zamudo, a kljub temu od maja do danes prodali 10.000 vrčkov piva. To sicer ne pomeni, da je fontano obiskalo 10.000 obiskovalcev, saj vsi ne pijejo piva, opozarja direktor Zavoda za kulturo, šport in turizem Žalec Boštjan Štrajhar.

Ob današnjem mednarodnem dnevu piva, ki so ga zaznamovali s posebnim dogodkom, so na fontani po pričakovanjih prodali 200.000. pivski vrček in tako zaznamovali okrog milijon obiskovalcev. Jubilejni vrček sta kupila Jaka in Janja iz okolice Kranja. Žalski župan Janko Kos ju je nagradil z dodatnima vrčkoma, Štrajhar pa jima je vročil spominsko plaketo.

Svetovni dan piva v slovenski zibelki hmelja