Ponudnikov t. i. craft piva je tudi pri nas vse več. Foto: BoBo
Ponudnikov t. i. craft piva je tudi pri nas vse več. Foto: BoBo
Na Kodeljevem so predstavili tudi, kako variti pivo doma, glede na to, da se vse več Slovencev odloča tudi za to varianto. Foto: BoBo
Festival bi bil nedvomno še precej uspešnejši, če bi ga prestavili na kak vremensko prijaznejši termin. Foto: BoBo
Ključno pri pivih - kot pri vsem - je izbira pravih surovin. Foto: BoBo

"#LJFP v eni sliki! Hvala vsem, ki ste včeraj bili z nami na Beer Otočcu! Danes gremo naprej. Še vedno bo na voljo vseh ŠEST TOČENIH PELICONOV (in dva premražena)!" sta zapisala v soboto, na drugi dan festivala, Anita in Matej iz Pelicona ob Instagramu blatnih športnih copat.

Razstavljavce je pravzaprav glede na apokaliptično vreme obisk presenetil, a kljub vrstam, ki so se zlasti v večernih urah vile pred stojnicami, je bilo težko prezreti razliko v obisku sončnega aprilskega Pivo & burger festa in Ljubljanskega festivala piva, ki je potekal ta petek in soboto na Kodeljevem.

"Glede na vreme smo pozitivno presenečeni," so nam povedali na stojnici Beeryarda, kjer so med drugim točili belgijske trapiste iz treh vrst žita in karamelne kwake. Vseeno je bilo njihovih 150 litrov prodanega piva na prvi dan še enkrat manj kot 300 na Pivo & burger festu.

Podobno je bilo pri Peliconu, kjer so ob svojih klasikah ponujali še dva povsem sveža zvarka, poletni, sveži Pilon saison in alkoholno močni, aromatični Quantum. "Ljudje kar hodijo, navkljub dežju, kar je navsezadnje velika potrditev za nas, pivovarje," je za MMC povedala Anita Lozar. Nihče izmed sogovornikov na drugi dan festivala še vedno ni utegnil do konkurence, kar priča, da je tudi slabši obisk še vedno - zadovoljiv.

Slovenci v vrhu pivcev
Pivska kultura se pri nas, v deželi, kjer vsak popije v povprečju 83 litrov piva letno, nedvomno dviga in skoraj pozabljeni so že časi, ko so pivci lahko izbirali samo med Laškim in Unionom. Skorajda čez noč je vzniknila cela garda mladih, ambicioznih butičnih pivovarjev (za zdaj jih naštejemo okoli 30, pri tem pa sploh ne upoštevamo amaterskih pivovarjev), ki po svojih garažah in kleteh po vzoru iz tujine varijo Ipe, dvojne Ipe, porterjem bocke, alee, pšenična piva, sezonce in še in še. "Trenutno je pri nas zdaj trend Ipa, ampak trende delajo mikropivovarji," nam povedo pri Beeryardu, ki jih sestavlja - kot pri večini mikropivovarjev - ljubiteljska pivovarska ekipa. Pri nas namreč le redki lahko dejansko živijo od pivovarstva, za večino je to ljubiteljski posel.

A tudi Slovenija se tovrstno naglo razvija - povpraševanja je vse več, znanja tudi, prav tako obiska na pivskih festivalih. Pivo ni več pijača delavcev, ampak je zaznati pravo pivsko revolucijo, ko se vse več ljudi spozna na različne stile, okuša razlike, podtone in arome ter nestrpno čaka na zadnji izdelek svojega priljubljenega pivovarja, pa naj bo to ajdovski Pelicon ali pa novogoriški Reservoir Dogs, trenutno najbolje ocenjeni Slovenci na RateBeeru. Kamnik zastopa vse bolj prepoznavni Mali Grad, Human Fish so že tako ali tako veterani med slovenskimi craftarji, Vizir se je specializiral za piva z okusom od matevža do vanilje, od kostanja do česna, eden zadnjih na trgu pa je všečni in stilsko dodelani Maister.

Ob pivih še viski
Kot so nam povedali pivovarji, večina obiskovalcev festivala že približno ve, kaj pričakovati od posameznega ponudnika, zato pridejo bodisi na njihove zadnje izdelke bodisi se odločijo za degustacijo celotne linije. Kar 140 vrst piva - med njimi večina slovenskih - se je predstavilo ta konec tedna pod šotori na Kodeljevem, ki je bolj spominjalo na prizorišče kakega blatnega metalskega festivala. Od ležakov do ip, od piv z okusom konoplje do rdečih piv, od medenega piva do sadnega piva - za vsakogar se je našlo nekaj.

In če prisegate na kaj močnejšega, pa so se letos pivovarjem pridružili še ponudniki viskija, ki so na svojih stojnicah ponujali kar 57 res odličnih viskijev, kar je največ na kateri koli prireditvi pri nas doslej. Pravzaprav je škoda, da je bil ta del festivala po krivici zapostavljen, saj bi si tako pa kvantiteti kot po kakovosti zaslužil svoj ločeni festival, ne pa, da so ga nekako po sili priključili povsem drugi zgodbi in ciljnemu občinstvu.

Ljubitelji piva pač niso nujno tudi ljubitelji (100-evrskih steklenic) viskija, mešati pa oboje vseeno ne gre, saj gre pri tovrstnih festivalih navsezadnje - vsaj v teoriji - vseeno za razširjanje pivske kulture (zato tudi tematske delavnice), ne pa spodbujanje k pijančevanju.