V Subwayu zagotavljajo, da je
V Subwayu zagotavljajo, da je "seveda njihov kruh dejansko kruh". A na Irskem ga ne bodo mogli več prodajati z ničelno stopnjo davka na dodano vrednost. Foto: AP

Po irskem zakonu o davku na dodano vrednost iz leta 1972 so do ničelne stopnje davka upravičeni kruhovski izdelki, pri katerih teža sladkorja, maščobe in izboljševalcev okusa ne sme presegati dveh odstotkov teže moke, iz katere so narejeni.

Petkrat več sladkorja od dovoljenega

V verigi Subway pa kruh (oz. šest različnih vrst kruha) za sendviče izdelujejo po receptu, po katerem sladkorji dosežejo tudi 10 odstotkov teže moke, kar je petkrat več, kot dopušča omenjeni zakon, zato je sodišče odločilo, da se kruh, ki ga uporablja Subway ne more šteti v kategorijo kruha, so v obrazložitvi odločitve zapisali na irskem vrhovnem sodišču.

Ob tem so opozorili še, da zakon razlikuje med "kruhom kot osnovnim živilom" in drugimi pekovskimi izdelki, na primer slaščicami in drugimi sladkimi jedmi. Subwayev sendvič je, so sodbo povzeli britanski mediji, torej bližje pecivu kot pa kruhu.

Iz ameriške verige so v odzivu na sodbo zatrdili, da je "seveda njihov kruh dejansko kruh". "Že več kot tri desetletja pečemo svež kruh v naših restavracijah in naše stranke se vračajo vsak dan po kruh, ki je tudi po okusu tako dober, kot diši," je dejal njihov tiskovni predstavnik, sodbe pa podrobneje ni želel komentirati, dokler je pravniki ne preučijo.

Za bolj belo moko uporabljali azodikarbonamid

Subway seje sicer že večkrat znašel na naslovnicah zaradi svoje hoje po robu zakona: leta 2014 so bili iz svojih izdelkov prisiljeni umakniti azodikarbonamid, ko je na to opozoril eden izmed kupcev, razburjenje pa se je hitro razširilo prek družbenih omrežij in medijev. Gre namreč za sintetično snov, ki jo dodajajo moki, saj je zaradi njega ta bolj bela, kruh pa bolj rahel, uporablja pa se za izdelavo talnih oblog, vadbenih podlog in pet čevljev. Evropska unija je uporabo snovi v prehrambnih izdelkih že pred časom odločno odsvetovala.

Leto prej se je ameriška veriga, ki velja za eno najhitreje rastočih na svetu in je v zasebni lasti, znašla na sodišču zaradi svoje oglaševalske kampanje za t. i. "kot čevelj dolg" sendvič (angleško footlong sandwich). Nekdo ga je namreč izmeril in ugotovil, da meri manj kot čevelj (30,48 cm).