Zaradi dnevnega spreminjanja pravil pri vstopanju v posamezne države v prihodnjih dneh nizozemska Transavia, poljski Lot in madžarski Wizzair začasno prekinjajo povezave Ljubljane z Amsterdamom, Varšavo, Berlinom in Charleroijem. Ob slabšanju zdravstvenih razmer je vse bolj negotov tudi zimski letalski vozni red. Foto: BoBo
Zaradi dnevnega spreminjanja pravil pri vstopanju v posamezne države v prihodnjih dneh nizozemska Transavia, poljski Lot in madžarski Wizzair začasno prekinjajo povezave Ljubljane z Amsterdamom, Varšavo, Berlinom in Charleroijem. Ob slabšanju zdravstvenih razmer je vse bolj negotov tudi zimski letalski vozni red. Foto: BoBo

Številke so zgovorne, kar 12 držav od 15, kamor so bile napovedane linije v Ljubljano, je na rdečem ali rumenem seznamu, kar pomeni obvezno karanteno. Ljudje so previdni zaradi spremenjenih razmer, spremembe poletov se jim dogajajo dnevno in prevozniki urnike načrtujejo domala tedensko. In ob takšnih pogojih so odpovedi pričakovane.

"Letalski prevozniki načrtujejo letenje na podlagi povpraševanja, ko ocenijo, da potnikov za minimalno rentabilno letenje ne bo, takšne linije odpovedo," je povedal vodja letaliških storitev Fraport Slovenija Janez Krašnja.

Hrvaški nacionalni prevoznik je denimo v tem mesecu odpovedal kar 80 odstotkov vseh poletov z zagrebškega letališča. Svetovno združenje napoveduje, da se bo letalski promet na raven pred koronsko krizo vrnil šele leta 2024. "Pomembno je, da države že zdaj pripravljajo na postkoronsko obdobje in da začnejo dovolj hitro s promocijo svojih destinacij," meni Krašnja.

Tudi v letalstvu je poletje vrhunec sezone, na ljubljanskem letališču so imeli običajno mesečno 200 tisoč potnikov. "Številke so bile junija še zelo pičle, nekaj več kot 5000 potnikov, v juliju 20.000 in v avgustu 30.000," je povedala Brigita Zorec iz Fraporta Slovenije.

Spremenjenim pogojem se prilagaja tudi samo letališče. "Ne glede vse pa za zdaj nadaljnja odpuščanja niso predvidena," je dodala Zorčeva.

Čeprav bo, kot kaže, čez zimo Ljubljana letalsko redno povezana le s sedmimi letališči. "Kar se tiče pomladi, smo kanček bolj optimistični kot za zimo, pričakujemo namreč vrnitev linij za Zürich, München, London Heathrow in Helsinke," je povedal Krašnja.

Ob ustrezni promociji morda tudi že za letos načrtovani Iberia, Israir in British Airways.

Letalskega prometa trenutno komaj za desetino lanskega
Na srečanju turističnega gospodarstva o načrtu za okrevanje

O okrevanju turizma po epidemiji covida-19 so danes govorili tudi na srečanju predstavnikov slovenskega turističnega gospodarstva.

Gospodarski minister Zdravko Počivalšek je udeležence pri pripravi načrta za okrevanje pozval k enotnosti in osredotočenosti na ključne izzive slovenskega turizma. Ključni izzivi slovenskega turizma so okrepitev naložb v varne in zelene storitve, vpeljava zelene filozofije v vse segmente turistične ponudbe in okrepitev trženjskih in prodajnih kanalov na globalni ravni na način, da bomo pritegnili še več zahtevnih individualnih gostov in skupin, je poudaril minister.

Slovenija mora po njegovih besedah "izkoristiti novo turistično realnost in postati še bolj prepoznavna destinacija". "Naše prednosti v turizmu so v resnici tudi naše družbene vrednote. Mi nismo zeleni, ker je to trendovsko. Mi smo zeleni, ker imamo radi našo domovino in verjamemo vanjo," je poudaril Počivalšek.