Goriška brda so prejela najvišje priznanje za dosežke na področju turizma v Sloveniji, imenovano kristalni Triglav. Nagrado podeljuje Društvo turističnih novinarjev FIJET Slovenija.  Občina Brda je bila med prvimi v Sloveniji proglašena za zeleno destinacijo, upoštevajo smernice trajnostnega razvoja. Brda so v 22 letih obstoja samostojne občine močno spremenila svojo podobo. Iz razmeroma nerazvitega, pretežno kmetijskega obmejnega območja, so se z uspešnim vključevanjem sadjarstva, oljčnih nasadov, vinogradništva in vinarstva v turizem, zavihtela med najbolj prepoznavna turistična območja v Sloveniji. Gastronomija temelji na tradiciji lokalne kulinarike. Destinacija se vedno bolj povezuje tudi s Posočjem in se uspešno promovira na mednarodnih prireditvah. Nove priložnosti kulturnega in kongresnega turizma pa se odpirajo tudi z obnovljeno Vilo Vipolže. Foto: Promocijsko gradivo
Goriška brda so prejela najvišje priznanje za dosežke na področju turizma v Sloveniji, imenovano kristalni Triglav. Nagrado podeljuje Društvo turističnih novinarjev FIJET Slovenija. Občina Brda je bila med prvimi v Sloveniji proglašena za zeleno destinacijo, upoštevajo smernice trajnostnega razvoja. Brda so v 22 letih obstoja samostojne občine močno spremenila svojo podobo. Iz razmeroma nerazvitega, pretežno kmetijskega obmejnega območja, so se z uspešnim vključevanjem sadjarstva, oljčnih nasadov, vinogradništva in vinarstva v turizem, zavihtela med najbolj prepoznavna turistična območja v Sloveniji. Gastronomija temelji na tradiciji lokalne kulinarike. Destinacija se vedno bolj povezuje tudi s Posočjem in se uspešno promovira na mednarodnih prireditvah. Nove priložnosti kulturnega in kongresnega turizma pa se odpirajo tudi z obnovljeno Vilo Vipolže. Foto: Promocijsko gradivo
Utrinek s podelitve nagrad. Foto: Marjana Grčman

V Radencih potekajo 6. Dnevi slovenskega turizma, ki pod eno streho združujejo najpomembnejše strokovne dogodke slovenskega turizma. Z dogodkom se strateško krepi povezovanje pri razvoju in trženju turizma z vsemi večjimi partnerskimi institucijami s tega področja v Sloveniji. Letos je bilo v ospredju kreativno razmišljanje in inovativnost na vseh področjih, od trženja do oblikovanja turističnih produktov. To sta namreč dejavnika, ki lahko Slovenijo kot turistično destinacijo dvigneta iz povprečja in jo na globalnem turističnem zemljevidu pozicionirata kot zeleno, aktivno, zdravo, inovativno butično destinacijo.


Prejemniki najvišjih priznanj v turizmu na 6. Dnevih slovenskega turizma
• Priznanje za življenjsko delo v gostinstvu in razvoju stroke: Janez Ivšič
• Priznanje za življenjsko delo v gostinstvu in za dosežke na področju razpoznavnosti slovenske kulinarike: Adi Špacapan z domačije Špacapan na Komnu
• Priznanje za izjemen prispevek pri razvoju turistične društvene organizacije: Štefan Dravec, dolgoletni predsednik Pomurske turistične zveze
• Sejalec, priznanje za najbolj inovativne in kreativne turistične proizvode: projekt Razgledni stolp Vinarium
• Ambasador slovenskega turizma 2016: dr. Taleb Rifai, generalni sekretar Svetovne turistične organizacije
• Kristalni Triglav 2016: Občina Brda

Predsednik vlade Miro Cerar je na osrednjem delu dogodka poudaril, da potrebujemo tudi na področju turizma več samozavesti in da se premalo cenimo: "Turizem je stalno prizadevanje za ohranitev tradicije, narave in kulturne dediščine ter ustvarjanje novih trendov v turizmu." Prav tako je ponovil stavek generalnega sekretarja Svetovne turistične organizacije dr. Taleba Rifaija, ki je lani na Mednarodni turistični borzi v Berlinu, v slavnostnem nagovoru ob vseh drugih pohvalah slovenskega turizma med drugim tudi izjavil, da kdor ni bil v Sloveniji, še ni živel.

Na Dnevih slovenskega turizma v Radencih so udeleženci ugotavljali, v kakšni kondiciji je slovenski turistični sektor in katere so točke preboja v novem strateškem obdobju. V ospredju je tudi nova strategija slovenskega turizma za obdobje 2017-2021.

Zdravko Počivalšek, minister za gospodarski razvoj in tehnologijo, je med glavnimi izzivi za prihodnost izpostavil inovativne produkte, višjo zasedenost, višjo povprečno ceno, podaljšano dobo bivanja, ciljne trge višjega cenovnega razreda, trajnostni razvoj in motivirane turistične delavce. "Slovenija je postala uveljavljena zelena destinacija, želja pa je, da postane 5-zvezdična destinacija za aktivno, zeleno in zdravo destinacijo. Slovenci smo najboljši gostje, vendar nas je premalo, da bi lahko zagotovili dober razvoj. Presegli smo mejo desetih milijonov turističnih nočitev, sedaj moramo preiti na prodajo doživetij, ne samo sobe z zajtrkom.

"Prihodnost je zelena, ali pa je ni," je poudarila Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije. "Ostajamo zavezani viziji trajnostno usmerjene, zelene, aktivne in zdrave Slovenije. Slovenijo želimo kot turistično destinacijo postaviti v vrh najbolj konkurenčnih turističnih ciljev."

V naslednjem obdobju se bo poleg že znanih ključnih trgov vlagalo predvsem v Združene države Amerike in zalivske države. Ravno danes se na turističnem forumu, z uglednimi domačimi in tujimi strokovnjaki, podrobno razpravlja o digitalnem trženju v turizmu na vseh ravneh. Naslednje leto se bo namreč začela izvajati nova digitalna kampanja, ki bo z novimi vsebinami usmerjena v jasno določene segmente na strateško izbranih trgih. Še letos bo vzpostavljen novi portal, ki bo učinkovito usmerjal našo lastno spletno turistično ponudbo. Če so trenutno prioriteta našega turizma zdrave vode, pa bo v letih 2018 in 2019 posebna pozornost namenjena kulturnemu turizmu. Slovenija se bo tako kot Convention & Culture partner že prihodnje leto na Berlinski turistični borzi turističnemu poslovnemu svetu predstavila kot kulturno bogata zelena dežela.