Proga L prečka Manhattan pri 14. ulici in nadaljuje pot v Brooklyn. Foto: AP
Proga L prečka Manhattan pri 14. ulici in nadaljuje pot v Brooklyn. Foto: AP

Več sto tisoč ljudi se je sicer pred tem že pripravilo na skoraj leto in pol popolnega zaprtja te proge.

Podjetje MTA je po treh letih znanstvenih in javnih razprav sprejelo načrt popolnega zaprtja proge L, ki prečka Manhattan pri 14. ulici in nadaljuje pot v Brooklyn. Progo bi povsem zaprli na Manhattnu in pod Vzhodno reko, ker je orkan Sandy leta 2012 poplavil 11 kilometrov predora pod zemljo s korozivno slano vodo, ki razjeda železo in ogroža električno napeljavo.
Nameravali so iztrgati stare žice in napeljati nove skozi stene, vendar pa so strokovnjaki univerz Cornell in Columbia prišli na dan z boljšo rešitvijo, ki ne bo zahtevala popolnega zaprtja proge. Stare žice bodo enostavno pustili pri miru in napeljali nove vzporedno ob stenah, kar pomeni, da se delo lahko opravi ponoči in med konci tedna.

Zaprtje proge L bi povzročilo prometni kolaps v največjem ameriškem velemestu. Foto: AP
Zaprtje proge L bi povzročilo prometni kolaps v največjem ameriškem velemestu. Foto: AP

Gentrificirani Williamsburg

Načrtovano zaprtje proge L je v mestu močno odmevalo, saj gre za povezavo Manhattna z najbolj cvetočim in živahnim predelom Brooklyna, Williamsburg, kamor se od 90. let prejšnjega stoletja množično selijo mladi in umetniki. Nekoč propadajoči del mesta je oživel z novimi lokali, staroselci pa lahko za drag denar dajejo v najem svoje "podrtije" mladim umetnikom. V Williamsburgu sicer rastejo tudi novi stanovanjski bloki.

Napovedano zaprtje proge L je dobilo ime L-pokalipsa, saj so pričakovali nočno moro voženj v službo ali kam drugam za okrog 400.000 ljudi na dan. MTA je naredil načrt krpanja transporta z avtobusi, ki vozijo po polžje, saj so ceste neprevozne tudi v normalnih razmerah. Del potnikov bi uporabljal druge proge podzemne železnice, predvidena pa je tudi uvedba rečnih trajektov.

Vse te rešitve bi bile le obliž na rano, saj je edini način hitrega potovanja po mestu podzemna železnica tudi zdaj, ko po celotnem sistemu potekajo obnove in je ugotavljanje delujočega voznega reda še zlasti ob koncih tedna velik izziv. Več tisoč ljudi se je zato že vnaprej izselilo z območij ob progi L v Brooklynu ali zamenjalo službe. Zanje je guvernerjeva ideja prišla prepozno.