N700S je prvi hitri vlak na svetu, ki ima svoj akumulator in lahko (za kratek čas) vozi tudi ob izpadu elektrike. Foto: Shutterstock
N700S je prvi hitri vlak na svetu, ki ima svoj akumulator in lahko (za kratek čas) vozi tudi ob izpadu elektrike. Foto: Shutterstock

Nova generacija hitrih vlakov šinkansen, ki vozijo med velemestoma Tokio in Osako, je prva po 13 letih, a neverjetno zmogljiva, saj so testiranja pokazala, da lahko novi vlak pelje s hitrostjo 360 kilometrov na uro. A kljub zmožnostim novega vlaka so se pristojni odločili, da hitrost ohranijo enako kot zadnjih pet let, torej 285 kilometrov na uro. Pot med Tokiem in Osako (515 km) sicer traja le dve uri in 22 minut.

A to ni edina odlika nove generacije vlakov: ima namreč tudi posebno baterijo, ki vlaku omogoči, da ‒ ob morebitnem izpadu električne energije zaradi na primer potresa ‒ še nekaj časa vozi, s sicer manjšo hitrostjo. A to je dovolj, da se premakne s kakšne kritične točke (iz predora ali z mostu oz. viadukta) na varnejše mesto, poroča CNN.

Poleg tega vlak odlikuje posebno vzmetenje, ki poskrbi, da je vožnja kljub velikim hitrostim mirna in da potnikov ne "premetava" po sedežih. Tudi ti so prenovljeni, tako da so še udobnejši, poroča ameriška televizija in dodaja, da je dodanega tudi več prostora za prtljago, sedeži se lahko (še bolj) poležejo, kar potnikom omogoča dodatno udobje med večurno vožnjo.

Prvi hitri vlak na svetu je na tire zapeljal leta 1964, pred začetkom poletnih olimpijskih iger v Tokiu. Predstavitev vlaka N700S so zato skrbno načrtovali za začetek julija, saj naj bi predstavljala uvod v tokratne olimpijske igre. A zaradi pandemije covida-19 bodo te šele prihodnje leto. Foto: Shutterstock
Prvi hitri vlak na svetu je na tire zapeljal leta 1964, pred začetkom poletnih olimpijskih iger v Tokiu. Predstavitev vlaka N700S so zato skrbno načrtovali za začetek julija, saj naj bi predstavljala uvod v tokratne olimpijske igre. A zaradi pandemije covida-19 bodo te šele prihodnje leto. Foto: Shutterstock

Za varnost skrbi izpopolnjen zavorni sistem, ki omogoča, da se vlak varno in izjemno hitro ustavi, če je to potrebno, številne popravke ‒ glede na prejšnje različice vlaka ‒ pa je doživelo tudi podvozje, ki je lažje in fleksibilnejše, zaradi česar lahko vlak naenkrat pelje (še) več vagonov. "Z lažjim in kompaktnejšim podvoznim mehanizmom smo postavili nove standarde," je lani suvereno zatrjeval Masajuki Ueno, podpredsednik japonske železniške družbe Central, ki upravlja linijo šinkansen, in dodal: "In to nam bo omogočilo, da svoje poslovanje razširimo tudi drugam po svetu."

Japonci so predstavitev nove generacije vlaka iz serije N700 skrbno načrtovali za začetek julija, torej tik pred predvidenim začetkom olimpijskih iger (te so zdaj, kot je znano, prestavljene na prihodnje leto). S tem so se sočasno poklonili tudi svoji zgodovini ‒ prva generacija hitrih vlakov na svetu je bila namreč predstavljena leta 1964, pred začetkom takratnih olimpijskih iger.