Testni let bi sicer morali izvesti že maja, vendar so imeli kar nekaj težav z oblikovanjem. Foto: Reuters
Testni let bi sicer morali izvesti že maja, vendar so imeli kar nekaj težav z oblikovanjem. Foto: Reuters

prvo komercialno letalo japonske izdelave.

Z letališča v Nagoji je danes prvič po 50 letih vzletelo novo komercialno letalo japonske izdelave. Let je trajal uro in pol, prvi mož Mitsubishi Heavy Industries Hideaki Omija pa ga je označil za uspešnega: "Moramo pregledati nekaj stvari, a mislim, da je bil testni polet izjemno uspešen." Letalo pa je pohvalil tudi pilot, po njegovih besedah se je odzivalo bolje od pričakovanj, let pa je bil izjemno udoben.

Letalo je v deželi vzhajajočega sonca poželo precej navdušenja, saj so prepričani, da bo dalo nov zagon japonski letalski industriji. Proizvajalec Mitsubishi Heavy - med drugo svetovno vojno je proizvajal legendarno letalo Zero, ki so ga proti koncu vojne preuredili, da so ga lahko uporabljale tudi zloglasni kamikaze - je za letalo že prejel 407 naročil.

Kar 200 jih je naročil Trans State Holdings, ki upravlja tri letalske družbe v ZDA, letala pa so naročili tudi pri največji japonski letalski družbi All Nippon Airways. Prvo letalo naj bi naročniki prejeli čez dve leti.

Bo ponos Japonske obudil letalsko industrijo?
Japonska letalska industrija je po drugi svetovni vojni precej nazadovala. Skoraj smrten udarec ji je zadala odločitev Američanov, da Japonski po drugi svetovni vojni prepove izdelavo letal. Čeprav so letalsko industrijo poskušali obuditi že v petdesetih letih, sprva s popravilom ameriških vojaških letal, kasneje pa s proizvodnjo licenčnih letal ameriških proizvajalcev za japonsko vojsko, si japonska letalska industrija dolgo ni opomogla.

MRJ, ki se ga je že prijelo ime ponos Japonske, je tako po letalu NAMC YS-11, ki je v nebo prvič poletelo leta 1962, njegovo proizvodnjo pa so že davno uknili, šele drugo potniško letalo, ki ga na trg pošilja japonski proizvajalec.