S kolesom
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.6 od 20 glasov Ocenite to novico!
Razveseljivo je, da se število kolesarskih prekrškov in nesreč v Ljubljani zmanjšuje. Foto: Alenka Ropret
Policijski inšpektor in pomočnik komandirja PP Ljubljana Center Boris Krajnc tudi sam veliko kolesari, tako rekreativno kot skoraj vsak dan v službo. Foto: Peter Podbevšek
Ena najljubših tras sogovornika je tista od Ljubljane prek Litije in Trebeljevega nazaj v Ljubljano. Iz centra Ljubljane se nabere skoraj 80 kilometrov.
Prometnih nesreč kolesarjev je v naseljih 4-krat več kot zunaj naselij. Foto: Peter Podbevšek

Dodaj v

Kolesar lahko za svojo varnost največ naredi sam

Pogovor o kolesarski kulturi s policistom, ki je tudi sam resen kolesar
22. maj 2013 ob 06:39
Ljubljana - MMC RTV SLO

Boris Krajnc je policijski inšpektor, pomočnik komandirja Policijske postaje Ljubljana Center in tudi kolesar.

Če se boste vozili iz Litije čez Trebeljevo v Ljubljano, ga boste morda kdaj srečali, ko se bo peljal mimo vas na svojem Bianchiju. Srečali pa ga boste tudi na ljubljanskih kolesarskih stezah, kajti v službo se vozi s kolesom, tudi če je dež.

Torej je odličen sogovornik, ki se poklicno zavzema za čim večjo varnost kolesarjev v prometu, hkrati pa si želi tudi čim več kolesarjev na cestah.

Pred dvema dnevoma sem kolesaril po Prešernovi cesti v Ljubljani. Na razdalji samo enega kilometra, sem se, ker sem bil previden jaz, no v polovici primerov tudi drugi udeleženci, 6-krat izognil nesreči. In to na cesti, kjer je kolesarska infrastruktura dobra. Nekako se zdi, da so, vsaj v mestu, kolesarji najbolj ranljivi udeleženci v prometu. Kakšno je vaše mnenje?
Se strinjam. Sam se ukvarjam s cestnim kolesarstvom, kolesarim pa tudi po mestu in opažam, da bi bili kolesarji, če ne bi bili sami dovolj previdni, zelo ogroženi udeleženci v prometu, posebej v mestu. Seveda pa je za ogroženost kolesarjev v prometu kriva delno, govorim za Ljubljano, tudi pomanjkljiva infrastruktura. Mesto bi sicer rado, da je kolesarjev vedno več, da se ljudje namesto z avtomobilom v službo raje pripeljejo s kolesom, a še niso naredili dovolj. Pohvalil bi sistem Bicikelj, je pa še precej rezerve pri sami infrastrukturi, mislim predvsem kolesarske steze.

Trenutno, do 16. junija, policisti izvajate poostren nadzor nad kolesarji in preventivne dejavnosti pod imenom Kolesarji, previdno naokrog. Kakšen je namen akcije, kakšne so te dejavnosti?
Policija akcijo izvaja v sodelovanju z Javno agencijo za varnost prometa. Namen akcije je ozaveščanje kolesarjev, da bi sami čim več storili za svojo varnost, poleg tega pa seveda opozoriti tako pešce kot voznike motornih vozil na prisotnost kolesarjev v prometu. Cilja sta dva, in sicer zmanjšanje števila umrlih in huje telesno poškodovanih in povečati uporabo čelade tudi v naseljih.

Ali takšne akcije zaležejo ali povzročajo le jezo med kolesarji, ki pravijo, da jih le lovite ravno na tistih mestih, kjer veste, da bo kazni veliko.
V preteklosti, recimo pred desetimi leti, se morda še ni tako veliko delalo za skrb za varnost kolesarjev v prometu in seveda tudi komentarjev v javnosti, češ da lovimo prekrškarje tam, kjer vemo, da je prekrškov veliko, ni bilo. Ker pa se zadnja leta na tem področju dela precej več, posebej z namenom, da bi se preprečile tiste najhujše posledice (v letu 2012 je v prometnih nesrečah umrlo 12 kolesarjev, leto prej dva več, a od leta 2010 število umrlih na srečo pada), pa je seveda ukrepov zoper kršilce in tudi takšnih komentarjev več. Razveseljivo pa je, da se število prekrškov zmanjšuje.

Boste v dotični akciji o odnosu do kolesarjev opozarjali tudi druge udeležence v prometu?
Kadar koli izvajamo takšne dejavnosti, akcije, pa ne samo na področju večjega zagotavljanja varnosti kolesarjev ali pešcev, nismo ciljno nikoli usmerjeni samo na te udeležence, ampak obravnavamo enakomerno vse udeležence v prometu. Opozarjamo recimo voznike na kolesarje in seveda tudi obratno. Je pa seveda res, da dejanosti, ki so primarno namenjene recimo kolesarjem, kot je za zdaj, izvajamo vedno v pomladnem obdobju, ko se število kolesarjev v prometu precej poveča.

Kot kakšno ocenjujete kolesarsko kulturo v Sloveniji glede spoštovanja cestnoprometnih pravil?
Glede na to, da sem tudi sam kolesar, večinoma se vozim zunaj naselij, osebno opažam naslednje. Tisti, ki se rekreativno ukvarjajo s kolesarstvom, bolj spoštujejo prometne predpise, uporabljajo čelado, so bolj pozorni na druge udeležence v prometu kot kolesarji, ki se večinoma vozijo po mestu, recimo jim dnevni kolesarski migranti, tisti, ki se s kolesom vozijo v službo. Delno najbrž k več prekrškom pripomore to, da je največ kolesarjev na cesti v času prometnih konic. In ker se jim morda mudi, bi radi prihranili kakšno minuto, naredijo zato kakšen prekršek več. Bi si pa sam želel, da bi bila kolesarska kultura še bolj razvita, kot je recimo na Nizozemskem, ker bi tako preprečili še kakšno nesrečo, navadili avtomobiliste na kolesarje na cesti ... Moram pa vseeno v bran slovenskih kolesarjev reči, ker sem delal leto in pol na Kosovu, kjer so kolesarji nespoštovani udeleženci v prometu in smo v primerjavi z njimi Slovenci vseeno zgleden kolesarski narod.

Kje, v naseljih ali zunaj naselij, je več kolesarskih nesreč in kje več prekrškov?
Lahko vam postrežem s podatki, ki jih je pripravila Javna agencija za varnost prometa. Ti pravijo, da je prometnih nesreč kolesarjev s posledicami vsaj 4-krat večje v naseljih kot zunaj naselij. 2012 je bilo nesreč kolesarjev v Sloveniji v naseljih 1.003, zunaj naselij pa 205. Če pa pogledamo vrste prekrškov, pred sabo imam podatke Policijske postaje Ljubljana Center, so na prvih treh mestih napačna stran oz. smer vožnje, sledita pa vožnja pod vplivom alkohola in vožnja skozi rdečo luč. Se pa tudi na področju omenjene policijske postaje število prekrškov zmanjšuje.

Še nekaj konkretnih situacij. Če sem prav prebral predpise, sme pešec hoditi po kolesarski stezi, če ni pločnika? Ampak … a ni to potem popolnoma enako, kot če bi kolesar vozil po pločniku?
Če obstaja poleg vozišča pločnik, je pločnik namenjen pešcem, vozišče pa vozilom, tudi kolesarjem, tako da mora kolesar izbrati v takem primeru cesto, ne pločnika. Če ni pločnika in je samo kolesarska steza, lahko, kot ste že rekli, pešec hodi ob desnem robu kolesarske steze, a tako da ne ovira kolesarjev. Moram pa dodati, da se zgodi tudi kar nekaj kršitev pešcev, ki hodijo po kolesarski stezi, čeprav je ob njej tudi pločnik. To je seveda prekršek in v teh primerih lahko ukrepamo tudi zoper pešce.

Kako hitro smejo voziti kolesarji? Po kolesarski stezi pravila pravijo da do 25 km na uro. Kaj pa če je kolesar hitrejši in zato vozi po cesti, čeprav je zraven tudi kolesarska steza? Je to dovoljeno?
Tam, kjer je poleg ceste urejena kolesarska steza, se morate peljati po kolesarski stezi. Ne glede na to, da ste se morda sposobni peljati več kot 25 kilometrov na uro, ker se peljete recimo s cestnim kolesom. Kjer je kolesarska steza, se mora kolesar peljati po stezi oz. uporabljati tisti del vozišča, ki je primarno namenjen določeni vrsti vozila in to je v takih primerih kolesarska steza.

Vemo, da kolesarji, razen tistih s tekmovalno licenco, ne smejo voziti drug ob drugem. Ali ne bi bilo bolj varno, če se recimo za skupno kolesarjenje zbere skupina 10 kolesarjev, da avto prehiti pet parov kolesarjev kot pa 10 posameznih, ker je tako kolesarska kolona daljša?
Tako je. Zakon dovoljuje, da se kolesarji z licenco in ki izvajajo trening, lahko v spremstvu vozila vozijo drug ob drugem. Drugi kolesarji se vzporedno zunaj naselij po cesti ne smejo voziti, četudi se jih zbere recimo več deset, kot se jih zbere na dolski ali barjanski rundi. Ne gre toliko za oviranje prometa, da ji recimo avtomobili ne morejo prehiteti dovolj hitro, ampak gre vseeno v prvi vrsti za njihovo varnost.

Lahko kolesarji po kolesarski stezi vozijo drug ob drugem?
Nikjer to ni konkretno opredeljeno. Torej prepovedano ni. Bi pa rekel, da ni posebej zaželeno, tako zaradi lastne varnosti kot tudi zaradi neke splošne kolesarske kulture.

Še ena pomembna zadeva. Ali novo kolesarsko infrastrukturo in tudi tako imenovane črne točke rešujete in odpravljate skupaj policija, lokalne skupnosti in tudi kolesarji? Obstaja kakšna delovna skupina, ki se posvetuje med sabo?
Policija sama pri načrtovanju kolesarskih stez ne sodeluje. Sodelujemo pa pri tehničnem prevzemu ceste, kolesarske steze … kjer ugotavljamo, ali je prometna signalizacija ustrezna, da lahko cesta pridobi uporabno dovoljenje. Se pa strinjam, da bi bilo dobro, če bi se pri načrtovanju kolesarske infrastrukture med seboj posvetovali tako policisti, projektanti, izvajalci kot tudi uporabniki, se pravi kolesarji.

Rekli ste že, da ste tudi sami kolesar. Se tudi na delovno mesto pripeljete s kolesom? Katera je vaša najljubša kolesarska tura za trening?
Se, tudi v službo se pripeljem s kolesom, tudi danes sem se, čeprav dežuje. Drugače redno kolesarim, že 10-krat sem bil na maratonu Franja. Rekreativno grem pa največkrat iz Ljubljane po desnem bregu Save do Litije čez Trebeljevo in nazaj v Ljubljano.

Še vaš napotek za varnejše kolesarjenje!
Uporabljajte kakovostno kolesarsko čelado, pazite na lastno varnost in čim več kolesarite.

Uroš Bonšek

Prijavi napako
Komentarji
DURA-ACE
# 22.05.2013 ob 07:33
-če je le možno ne ovira prometa

Tipično: "kolesar je nekaj, kar ovira promet". Ne, kolesar je del prometa. In to najbolj ranjljivi del. Tudi brezobzirni kolesar pa težko ogorža življenje avtomobilista, obratno pa drži veliko bolj. Tudi brezobzirni ali preprosto neumni kolesarji ne ogrožajo drugih kolesarjev tako zelo kot vozniki motornih vozil.

Sprijaznite se z dejstvom: kolesarji niso motnja v prometu, so njegov del.

In motoriziranci niste več vredni in niste privilegirani.
keketz
# 22.05.2013 ob 07:43
-se ne vozi po sredini cestišča ampak 0.5-1 m od roba

Ti pa se še nisi peljal po naših cestah s kolesom, kajne? Ob robu so najbolj uničene, zato so možnosti padcem in poškodb koles tam največje.
vv
# 22.05.2013 ob 07:42
"se ne vozi po sredini cestišča ampak 0.5-1 m od roba"

Jaz osebno s kolesom raje zasedem večji del vozišča kot manjši del. Če kot kolesar zavzameš majhen del vozišča 0,5 m si v veliki nevarnosti, saj se mi je pogosto zgodilo, da so me prehitevali v "škarje", na robu vozišča si kot kolesar zelo ranljiv - bankine in hitro se lahko zgodi tragična nesreča.
keketz
# 22.05.2013 ob 08:14
In prosim, naj velja za vse - kolesarjem ne trobi od zadaj!
a-bra-ka-da-bra
# 22.05.2013 ob 07:39
Ljubljana je nevarna za kolesarje. Od parkiranja na kolesarskih stezah, odpiranja vrat brez pogleda v vzvratno ogledalo do tegs, da večina voznikov še vedno ne zna pogledati desno nazaj predno zavijejo desno.

Primer pravega kolesarskega mesta je Freiburg v Nemčiji. Vse ceste so načrtovane tako, da so bolj prijazne kolesarjem kot avomobilom. Tam sem se jaz v avtu počutil ogroženega.
Renesis
# 22.05.2013 ob 10:02
Jaz imam rešitev! Vsi na kolo.
Zakaj na Nizozemskem nimajo takih problemov? Ker večina ljudi, ki se vozi z avtomobilom se vozi tudi s kolesom in poznajo občutek kako je na kolesu, ko ti nekdo z avtomobilom prehiteva drugi avto v »škarje« kot da te sploh ni na cesti.
Poleg tega je napačno predalčkat kolesarje, avtomobiliste, motoriste. Pa saj smo vsi ljudje a ne?
PS: Kdor je objesten in nekulturen bo to na kolesu, motorju ali v avtomobilu.
mstrgar1
# 22.05.2013 ob 09:46
Pri nas se gradi KOLESARSKI RODEO in ne kolesarske steze! Speljane so prek vseh mogočih preprek, na silo vrinjene med ceste in pločnike, čez avtobusne postaje, naravnost v stebre javne razsvetljave in tako naprej... Uvozi na ceste-za avtomobile, so speljani tako, da kolesarska steza postane skorajda proga za BMX.
Poglejte malo v kolesarsko razvite države in videli boste kako se dela kolesarske steze.
Poleg tega se da tam dobiti tudi zgled, kako se voznik obnaša do kolesarja in obratno. Pri nas kultura gibanja na kolesu še dolgo ne bo na visokem nivoju in do takrat bo borba med avtomobilisti in kolesarji del našega vsakdana.
Firnk
# 22.05.2013 ob 09:43
@If
A ce se pa pred tabo pelje traktor z 20 kmh in ga zaradi nasprotivozecih ne mores obvoziti, je pa vse vredu? Koliko bos izgubil casa, ce pocakas, da lahko varno prehitis udelezenca prometa pred seboj?
Kolesarji se, vsaj vecinoma, v primerih, ko imamo za seboj vozilo, ce je le mogoce, umaknemo in ga spustimo naprej. Se seveda znajdejo na cesti tudi "debatni krozki", ampak pacijentov na kolesu je se vseeno manj kot pacijentov v avtomobilih. In, kot ze tolikokrat omenjeno, ravno ti pacijenti v avtomobilih najbolj ogrozajo varnost drugih udelezencev v prometu. Tudi prometnih prekrskov kolesarjev je po moje veliko manj kot prekrskov motoriziranih vozil. Se pa ravno "motoriziranci" ob vseh podobnih clankih najbolj razburjajo nad sibkejsimi udeelezenci, nekako v stilu "nimate kaj istak na cesti".

Je pa zanimivo, ker sam opazam pri pescih, da se tam, kjer ni plocnikov, vedno bolj "sprehajajo" po napacni strani cest, ponavadi vstric ;)
In o tem se nisem zasledil nobenega clanka
generacija56
# 22.05.2013 ob 07:49
Še eden, ki prodaja steklene bisere indijancem...
Samo nakladanje in laži.
Inkasantstvo. To je edini cilj vsega tvezenja. Komu je edino mar za zdravje kolesarja?
Verjetno le materi.
Vsako ozaveščanje v prvi vrsti vključuje informiranje, opozorila, ne pa blokca za prekrške.
To pa je tisto, kar najprej privlečejo na plano. Nekaj dni nazaj sta planila iz avtomobila brez oznak specialca in ustavila kolesarja, ker se je peljal po napačni strani ceste... Plačal je za prekršek in še zato, ker ni imel s seboj primernega dokumenta....
Da, celo specialci nas že lovijo....
V tej skorumpirani državici, kjer je narod le še žrtev v lovu na denar, vozi kolo vsaj milijon ljudi. Na ta milijon je 12 mrtvih? A to jemljejo ti primitivci kot razlog za represijo?
Še stroji se kvarijo bolj pogosto! Nikoli prebrali, kaj to pomeni: Nesrečen dogodek?
anny22
# 22.05.2013 ob 16:06
Voznike naprošam, da:
- nas ne skušate zriniti s ceste. Na nekaterih delih ceste je bankina visoka tudi po 10 cm, takoj pod njo pa jarek. Padec se za nas lahko konča s hudimi poškodbami.
- gledate na kolesarsko stezo, ko pri semaforju zavijate levo in desno. Če gori zelena, ne pomeni, da je cesta prazna!
- pazite, ko odpirate vrata, ko ste parkirali ob robu ceste. Ponekod je kolesarska steza speljana levo tik ob parkirnih boxih (zaloška).
- ne ustavljate ob burekđinici na Miklošičevi - niti za 5 minut ne. Da bi se izognili vašemu avtu, moramo zaviti na sredino ceste direktno na pot nasproti vozečim avtomobilom.
- ko peljete mimo nas, ne vozite 15 cm stran. Posebej za večjimi avtomobili, kombiji in tovornjaki se pri veliki hitrosti ustvari zračni val, ki lažjega kolesarja dobesedno prestavi na cesti s kolesom vred.
- ko je dež, ne vozite čez luže z najvišjo hitrostjo. Tuš imamo doma, s čistejšo vodo.

Hvala.
gape
# 22.05.2013 ob 09:12
Na Nizozemskem se kolesarji vozijo vštric, in avtomobilistom niti na misel ne pride, da bi se nad tem razburjali. Torej se sami odločite, ali ste s svojimi stališči bolj za na Kosovo ali Nizozemsko.

Edino res nevarno početje s strani kolesarjev je vožnja po drugi strani ceste, pa tudi na pešce bi morali paziti, ki so podobno ogroženi napram kolesarjem, kot kolesarji napram avtomobilistom.
Firnk
# 22.05.2013 ob 08:12
@hijena: "-uporablja naj kolesarsko stezo, če je na voljo"

Za voznjo po povrsinah, namenjenih kolesarjem, pri nas clovek potrebuje traktor, ne kolo.
Poleg tega, da je podlaga, razen v redkih primerih, v katastrofalnem stanju, so speljane nelogicno, posejane s cestnim "pohistvom" (prometni znaki, table, zabojniki, korita, pokrovi kanalov, robniki, sposceni uvozi/izvozi...)

@abrakadabra: "pomeni da se mora kolesar tega zavedati in pričakovati prehitevanje"
Da, ampak ne tako, da gre "lokalni Sumaher" prehitevati kolesarja na 1 cm.

A traktor, ki se cijazi 20, ne gre nikomur na zivce, kolesarju, ki se pelje 30-35 (ali celo vec), pa mora vsak "za ritjo" trobit, zugat, zmerjat in ne vem kaj se vse...
hanziki
# 22.05.2013 ob 11:38
Kolesarji s tem, ko se odločimo, da bomo namesto motornega vozila uporabljali kolo veliko naredimo za zmanjšanje prometnosti cest in tudi nekaj za okolje (recimo zmanjšanje hrupa). Najmanj kar bi lahko naredili ostali vozniki je, da nas upoštevajo in ne obravnavajo kot motnjo v prometu.

Vendar žal ni tako. Veliko voznikov postane, ko naleti na kolesarja besnih, kar se mi je vedno zdelo smešno, predvsem pa nelogično. Pričakujejo, da boš zato, da bodo oni pridobili 1s takoj zapeljal s ceste. Ne upoštevajo, da si na dveh kolesih zelo ranljiv, ne razumejo, da so na cestah luknje in da kolesarji prekleto dobro premislimo, kdaj bomo spustili vozilo naprej.

Seveda tudi kolesarji delamo napake in imamo svoje slabe navade. Tipične so: vožnja slaloma med avtomovili v mestu, neupoštevanje signalizacije, vožnja "vštric", itd. Vendar s tem v 99% ogrožamo predvsem sebe. Naj povem drugače. Kolesarji smo v veliki večini zelo strpni in prijazni udeleženci v prometu. Seveda pa tako kot pri drugih oblikah prevoza potrebuješ nekaj let, da spoznaš vse trike in pasti. Začetniki so seveda tudi tu najbolj ogroženi.

Na koncu bi še pozval vse kolesarje, da uporabljajo ogledalca. Obstajajo tudi takšna, ki ne motijo izgled in so zelo diskretna, vendar pa veliko pripomorejo k varnosti kolesarja. Po mojem mnenju celo bolj kot čelada. Seveda pa to ni substitut ampak dodatek ;)
MyotisSI
# 22.05.2013 ob 09:30
Tudi sam kolesarim, najraje po makadamskih cestah, ali kakih neprometnih asfaltnih ... prometnih cest ne maram ker mi je nelagodno zaradi gostega prometa.

Drgač pa s(m)o, tudi kolesarji pravi balkanci. Meni se je enkrat zgodilo, da sem po krasu cijazil za skupinico kolesarjev (ni bila tekma ali kaj takega) cca pol ure, s hitrostjo cca 20-30km/h, ker se je kolesarski gospodi bilo seveda pod čast umaknit na kako avtobusno ali kaj takega. Varno prehiteti na ovinkastih, ozkih kraških cestah več kot 1 ali 2 kolesarja pa je težko.

Na koncu nas je bila kolona cca 10 avtomobilov. Takrat pa sem jeb*al vse po spiskiu, in ob prvi varni priložnosti prehitel in z užitkom trobil. Balkanec? Mogoče. A ne večji kot ta skupia nedeljskih kolesarjev v fensi opremi ...

Vsi bi se morali malo prilagoditi in človeško obnašat.
mr. pp
# 22.05.2013 ob 12:17
Sam sem zagrizen cestni kolesar, v službi sem pa veliko na cesti s kombijem. Opažam, da so problemi na obeh straneh (čudno, a ne=) ). Kolesarji se recimo peljejo v prometni konici po dva vštric po prometnih cestah v mestih. Potem srečujem kolesarje na cestah, kjer res nimajo kaj iskat (recimo mimo letališča Brnik - v bližini je OGROMNO primernih cest z malo prometa, zakaj ne gredo tja?). Ko sem pa na kolesu pa druga zgodba: trobljenje, prehitevanje na milimetre, imel sem tudi že nesrečo, ker me motorist ni opazil...

Skratka: vsi udeleženci moramo poskrbeti za boljšo varnost: kolesarji trenirajmo po lokalnih cestah, ne vozimo se vštric (vsaj ne v gneči), tudi če povprečna hitrost malo pade, se lahko kdaj umaknemo na avtobusno postajo kakšnemu tovornjaku... Šoferji pa bodimo malce bolj strpni: če voziš 20 sekund za kolesarjem, ker ga ne moreš prehiteti, še ni konec sveta...
mstrgar1
# 22.05.2013 ob 09:56
Pa še to. Tipičen primer, kako se ne gradi kolesarske steze je v LJ., na Peruzzijevi cesti, kjer so najprej naredili stezo na pločniku, nakar so uvideli, da je ves čas "up and down" in so pobarvali še robove cestišča. Če nebi bilo nekoga, ki mora pri vsakem gradbenem projektu lepo zaslužiti, bi že takoj naredili pol metra ožji pločnik in kolesarsko stezo pomaknili na cesto, s tem bi pridobili lepo število centimetrov za kolesa brez odvzemanja prostora avtom in pešcem. Pa sej bo enkrat boljše, samo nas ne bo več :)
Obsidijan
# 22.05.2013 ob 09:14
redki kolesarji so takšni, ki se držijo pravil kolesarjenja

Tudi redki šoferji se držijo pravil vožnje. Mislim, da je bil point v tem, da če se kolesar ne drži pravil, ne ogroža življenja šoferjev in njihovih sopotnikov kot obratno.

Seveda se vsi morajo držati pravil. Je pa statistika še vedno taka, da več kolesarjev pobijeo šoferji, kot jih umre zato, ker so sami zakrivili nesrečo.
generacija56
# 22.05.2013 ob 08:32
keketz
Smo pač vajeni biričev v njihovi standardni izvedbi.
Ko pa skačejo iz civilnega avtomobila le z emblemon na ramenu in pištolo ob nogi, izgleda tako, kot sem zapisal. Ne spuščam se v podrobnosti.
V državi, kjer se nekaznovano krade milijone in cela podjetja, je edini vir dohodka le še lov na prometne prekrškarje. Država ima celo načrtovan znesek pobranih kazni. Mislim, da je že dosegel 200 milijonov.
Je pa kolesar kategorija v prometu, ki jo edino treba zaščititi in ji omogočiti avtonomijo, ki si jo zasluži. Popolno zakonsko zaščito, saj ne troši energetskih resursov, ne onesnažuje ozračja, zaradi zdravega življenja razbremenjuje zdravstveno blagajno, ni nevaren drugim udeležencem in še bi lahko našteval. Celoten državni aparat bi moral vzpodbujati to vrsto prometa in ga kolikor je le mogoče razbremeniti represije.
Ampak neizobraženi biriči nikoli niso bili pravi sogovorniki za tak projekt.
Whisperer
# 22.05.2013 ob 08:26
Kolesar lahko za svojo varnost največ naredi sam........lahko zraven prevaža asfaltno bazo in sproti flika cestne vrtače ! Od Šentilja naprej obstaja kolesarska pot vse do Hamburga !
V Sloveniji namesto izgradnje kolesarskih stez ponujajo adrenalinsko gorsko vožnjo !
Seo-Away
# 22.05.2013 ob 16:36
Sam kolesarim in nikoli ne postanem živčen, besen ali karkoli, če je potrebno peljati za katerim kolesarjem, ker pač v tistem danem trenutku ni moč prehitevati! Kadar sem za volanom je seveda to mišljeno :) Se pa seveda najdejo tipi, ko se pelješ res ob robu ceste na tisti beli črti, ki je oddaljena od roba koliko 30cm? se pelješ še desno od nje, tako da si res čisto ob robu asfalta in se najdejo takšni ki se pelje mimo tebe glih toliko da se te ne takne! Pa na drugi strani ni avtomobila!
Milmar
# 22.05.2013 ob 06:57
prva slika je Zatrnik :)
wisan
# 22.05.2013 ob 13:28
Ker živim ob avstrijski meji, se 90% vozim po Avstriji:
- boljše ceste
- neprimerno drugačen odnos do kolesarja

In ravno v odnosu voznikov do kolesarjev je največja razlika in največji problem v SLO. V Avstriji so kolesarji SPOŠTOVANI UDELEŽENCI V PROMETU. Tudi v primerih, ko prehiteti kolo res ne bi bil problem, tudi po minuto vozijo zadaj, dokler niso res 100%, da je varno. Če imaš problem, se takoj kdo ustavi in vpraša ali potrebuješ pomoč ! Pri nas so kolesarji voznikom napoti, avtomobilisti si jemljejo absolutno pravico do koriščenja cest !? Z zakonom, katerega del je tudi uporaba kolesarskih stez, kjer pač so, se je vse le še poglobilo, saj vozniki so prepričani, da v takih primerih kolesar nima pravice uporabljati ceste in ga zato še bolj ovira ! Da pa so kolesarske steze le skozi naselja in praviloma nevarnejše od same ceste in zato neprimerne za uporabo, ve pa prav vsak kolesar !
Namesto vseh kolesarskih zakonov ( čelade, uporaba kolesarskih stez, smer vožnje,... ), bi bilo potrebno voznikom vbiti v glavo, da niso oni ogroženi, temveč kolesarji in, urediti tako, da ima kolesar vso pravico uporabljati ceste in zmeraj absolutno prednost - zaščito. In, če kje rabimo kazni, potem tukaj, saj gre za direktno ogrožanje, lahko bi se reklo celo, da velikokrat zavestno in namerno !
PRPA
# 22.05.2013 ob 12:17
Še eden, ki naklada in laže. Kasiranje. To je edini cilj akcij.

Ozaveščanje, informiranje, opozorila, so le izgovori, za izdajanje univerzalnega plačilnega naloga (UPN) za prekrške, če so ti bili storjeni ali pa tudi ne (po oceni policaja si ogrožal promet, predvsem sebe,.. in to je dovolj, da te kaznuje).

Imam izkušnje. Na kolesarski stezi pet metrov od cestišča, kjer je vse dobro osvetljeno te ob 2 zjutraj kot rokovnjači naskočijo policaji. Ker voziš brez luči, ti izstavijo UPN. Ker se pritožuješ nad nesmiselnim ropanjem, pokličejo pomoč, da te s kombijem in kolesom odpeljejo v pridržanje...
Ali pa drug primer. Sediš in počivaš v mestu. Ura 00h. Mimo pride mlad nadebuden redar v spremstvu policaja. Arogantno mi zabrusi: Izgini, prepovedano je posedati na opremi občine. Uprem se takemu nastopu,.. Konča se tako, da mi izda opomin z opozorilom, da je posedanje na opremi občine prepovedano, kazen 0,00 EUR. Vstanem in pravim: izginil pa ne bom, ker zadrževanje na javnem mestu pa ni prepovedano. Takrat nastopi policaj. Pogleda moje kolo in pravi: Vožnja brez luči in mi izroči UPN. Z vsemi pritožbami na kazen, ker sem sedel ob kolesu brez luči, nisem uspel (za vse je poskrbela policija!). Tudi sodbo sodišča, napisano še preden jim je policija posredovala dokumentacijo primera, mi je dostavila policija. Sodnega varstva sploh nisem mogel uveljaviti,.. Obrazložitev: hitri postopki so zato, da država preje pride do denarja,.. Pfuj.
Obsidijan
# 22.05.2013 ob 09:18
Zato bi morali bika prijeti za roge in predvsem govoriti o tem, kako naj se obnašajo vozniki, da ne bodo ubijali kolesarjev. Se pravi o avtomoblistični kulturi.

Šele na drugem mestu se je smiselno ukvarjati s problemom, ki je manjši in manj usoden: kolesarski kulturi.

In k prvemu problemu sodi na primer tudi to, da kolesarske steze niso namenjene za ustavljanje avtomobilov, parkiranje, postojanke avtov preden se vklučijo na cesto...
HadvaO
# 22.05.2013 ob 10:33
Tudi sama rada kolesarim. Ker imam specialko, se vozim po bolj ali manj prometnih cestah, a do zdaj nisem imela pretirano slabih izkušenj z vozniki avtomobilov. Mislim, da k temu prispevam v veliki meri tudi sama.

Res je, da smo kolesarji del prometa, a je vsak odgovoren najprej za svojo varnost. Tudi meni gre na živce, če mi kdo kdaj potrobi brez razloga, ampak to se malokrat zgodi, ker vožnjo prilagodim razmeram. Res je, da so nekatere ceste obupne in je bolje peljati bolj po sredini vozišča kot čisto ob robu, ampak če se to vleče in vleče, raje zapeljem na rob in pokačam, da me kolona avtomobilov, če se je nabrala za mano, prehiti - naslednjič se pa po taki cesti, ki bolj spominja na makadam, sploh ne peljem, če res ni nujno.
Vožnja vštric je po zakonu prepovedana (razen izjem), zato noben izgovor v smislu, da je tudi traktor za voznika avtomobila moteč, ni na mestu. Če se že želite primerjati z Nizozemsko, predlagam, da začnete najprej s SVOJO strpnostjo, dragi kolesarji. Jaz zase vem, da kolesarim, ker mi to predstavlja užitek. Saj je fino primerjat čase in izboljševati formo, ampak ne na račun varnosti - ne svoje ne koga drugega. Tudi meni je všeč, če sem z avtom, da traktorist, če ni možnosti prehitevanja, zapelje k robu in počaka, da ga kolona prehiti - podobno se mi zdi prav, da počaka kolesar, če se za njim nabere kolona vozil, ki ga ne more prehiteti. Za tekmovanje na čas so pa razni maratoni in za ta namen zaprte ceste za ostali promet. Če se dirka "kar tako", je pa za moje pojme podobno, kot če bi dirkal z avtom. Ampak v takih primerih se tudi kolesarji zgražamo, a ne :)

O kolesarskih stezah tudi jaz ne bi izgubljala besed, ker so večinoma porazne - če so že speljane po neki logiki (brez da bi bil sredi steze kakšen znak itd.), so pa ponavadi valovite in polne peska, zato se ne čudim, da se večina kolesarjev s cestnimi kolesi vozi ob kolesarskih stezah po cesti.

Enkrat sem se peljala z boljšim rekreativnim kolesarjem čez Ljubljano in me je bilo prav strah, ko sva švigala kar med avtomobili na eni izmed stranskih cest. Mislim si, da če ti kar naenkrat vpade en kolesar pred ali ob avto, se kot voznik podobno ustrašiš kot kolesar, ki mu nekdo od zadaj nenadoma potrobi. Treba je voziti (pa naj bo to kolo, avto, traktor ali kaj drugega) po pameti pa bo.
metla
# 22.05.2013 ob 09:07
Ko boste v Sloveniji popravili lokalne ceste vsaj do te mere, da bo clovek rekel, da se pelje po asfaltu in ne po gozdnih cesti (namrec gleder na stanje lokalnih cest bi rekel, da jih je vsaj 60% neprimernihz za kakrsenkoli promet, razen traktorski), potem boste odpravili 90% problemov z nesrecami in tudi "ovirajocimi" kolesarji.

Kriza je v vasih glavah, ker dela je sicer na pretek,...
galoper
# 22.05.2013 ob 08:54
Birokratsko natančno povedano z opustitvijo povdarka na vedenju voznikov. Tolmačenje v pričakovanju, da se bodo kolesarji samo umikali pred motornimi vozili, vodi v preveliko resignirano vedenje, kar bi kvarilo vedenje udeležencev v prometu. Podobno kot v vojni, grdo je, če bežiš z bojišča, a občutek je lep, če uideš. Več let kolesarim in pogrešam drugačno tolmačenje vedenja kolesarjev v prometu. Dnevno opažam starejše ljudi, ki se peljejo s kolesom po pločniku. Vzrok: bojijo se neprimerne vožnje motornih vozil, ki premnogi preblizu vozijo mimo kolesarjev. Srečal sem pa tudi voznike, ki se vzvratno umaknejo kolesarju, sicer redki, a napram vedenju voznikov pred leti, je to velika sprememba. Kašen pa tudi podre kolesarja-
hombre
# 22.05.2013 ob 08:35
Kolesar lahko za svojo varnost največ naredi sam.... ker na infrastrukturonaj kar pozabi!

Mačehovska država PRESS
ti_si_nula
# 23.05.2013 ob 00:25
Pecikel po lj je zakon, je*eš avto, trolo, pešadjo :P
zozozo
# 22.05.2013 ob 13:16
Jaz za svojo varnost skrbim sam, in sicer tako, da se vozim izključno po pločnikih (razen če je na voljo kolesarska steza, seveda). Je pa to res veliko težje izven mesta.
HadvaO
# 22.05.2013 ob 10:58
mize, v večini se strinjam s tabo, razen pri cestah :) Ceste v Sloveniji so večinoma slabe, to je dejstvo. Ne vidim ravno smisla v tem, da bi nekdo kolo naložil v avto in se odpeljal nekam, kjer je kolikor toliko lepa cesta in od tam naprej kolesaril.

Kar se tiče "urejenih" kolesarskih poti - si se že peljal kdaj po kakšni? Sploh v Ljubljani je sredi veliko kolesarskih stez naštiman kakšen prometni znak, semafor, smetnjak, tam hodijo pešci in je polno peska. Za kolesarja na specialki je lahko vožnja po taki kolesarski stezi bolj nevarna kot po cesti (sama sicer vedno vozim po kol. stezi), gume so ožje in bolj gladke in če "pravilno" zapelješ na kakšen kamenček, si hitro na tleh - ti še čevljev ne uspe odpet pravi čas. Tudi "razgibanost" teh stez je taka, kot bi po njih že 30 let vsak dan vozili težki kamioni. To seveda ni opravičilo, da se namesto po stezi vozi po cesti, je pa to nekaj, o čemer bi morali projektanti naših cest bolj razmišljati.
Če pa si imel v mislih kolesarske poti, ki so makadamske ... ne obstajajo samo gorska in treking kolesa, ampak tudi cestna - ta pač sodijo na cesto.
keketz
# 22.05.2013 ob 09:08
if

Nem kaže le na to, da se ne znaš postaviti v kožo soudeleženca v prometu. Tako kolesarji posebej pazimo na druge, ko sedemo za volam avta, kot avtomobilisti/motoristi pazijo na motoriste. Če je kdo kot pešec 'skakal' pred avtom na prehodu za pešče, vedno posebej pazi, ko je sam voznik.
if
# 22.05.2013 ob 08:54
Kolesarji z licenco med izvajanjem treninga lahko v spremstvu vozila vozijo drug ob drugem!
Tako pravi zakon!
Kolesarji, držite se tega pravila in ne boste deležni besnih pogledov, žuganj ...

Mnogokrat doživim naslednje.
Peljem z avtom, pred menoj vštric s 25 kilometri na uro vozita kolesarja v kolesarski opravi kluba, ki mu pripadata, se pogovarjata, nasprotno vozeča vozila onemogočajo prehitevanje, razdalja dogajanja 1200m.

Omenjeni kolesarski par dokazuje objestnost, neodgovornost, neupoštevanje zakona in hkrati oholost, ker pričakuje, da bodo udeleženci v prometu ostali mirni.
senca
# 22.05.2013 ob 08:10
Dvojna merila s strani komentatorjev.

Najprej trobijo kako so kolesarji enakovreden del prometa nato pa se razburjajo, ko kakšnemu napišejo povsem upravičeno kazen za vožnjo v nasprotno smer - in tega je v zadnjih nekaj letih ogromno.
Rokobaroko
# 22.05.2013 ob 07:04
Sem bil prejšnji vikend na kolesarskem izletu v Metliko. Ker mi je kolega z avtomobilom odpeljal kolo nazaj v Ljubljano, jaz pa nisem šel z njim, sem ga moral kasneje tudi pobrati na jugo-zahodnem koncu LJ in z njim pripeljati do doma na vzhodu naše prestolnice. Lahko rečem samo to, da je bilo lažje priti v Metliko! Pa še ena kul zadeva, ki jo že nekaj časa uporablja moja kolegica:
Smerniki za kolo.
Brigate Rosse
# 22.05.2013 ob 16:46
Sam grem rad na kolo in pravim kolesarske steze so zakon. In tam kjer so kolesarske steze bi moralo biti kolesarjem prepovedano voziti po cesti! V našem koncu so kolesarske dobro urejene pa še vedno vidiš ogromno kolesarjev na cestah. Izjeme bi bile lahko samo pro ali pol pro, ki bi imeli posebno dovoljenje. Sem pa lani doživel izreden primer, ko sem res izgubil živce. Skupina 40ih kolesarjev na ovinkasti magistralki, cesta slabo pregledna oni brez spremljevalnega vozila zasedli cel pas. Par minut vozil za njimi, nobenega namena, da bi se umaknili - nek veteranski Giro. Na edinem malo bolj preglednem delu sem jih prehitel, hvala bogu ni nasproti pripeljal nihče, če bi - bi imel izbiro med čelnim in tem, da zaplužim med njih in jih nekaj pobijem. Krivec bi bil seveda jaz. 200 metrov stran pa kolesarska. Takim norcem bi jaz nabil jurja kazni po glavi!
el duderino
# 22.05.2013 ob 15:41
mene najbl mot:
- kadar se kolesarja skor nc ne obvoz
- divjanje po ovinkastih cestah med vasmi, kjer sm ze parkrat zapelu s ceste, da me nebi zbiu nasproti vozec avto
- prehitevanje na knap, kjer al bo znesl al pa... BOOM kolesarja s ceste.

uglavnem vsak let klub maksimalni previdnosti (skor paranocni pogledi cez ramo vsakih par sekund) vsaj ena do dve smrtne nevarnosti

u srediscih mesta !?! ... , no to je pa ze druga zgodba :)
kazam123
# 22.05.2013 ob 09:36
Kultura vožnje je odvisna od človeka do človeka, če v avtu gleda samo na sebe, bo isto delal tudi na kolesu. Enkrat je bila na ovinkasti cesti dolga kolona vozil, ko je avtobus vozil za kolesarjem navzdol po klancu. Kolesar je šel mogoče 50kmh, avtobus pa ga ni mogel prehiteti in tako smo se kar lep čas na cesti z omejitvijo 90kmh vsi lepo vozili tako hitro kot kolesar.
frozen pingvin
# 22.05.2013 ob 08:37
v ljubljani ni kolesarskih stez. So samo poligoni za kolesarje, kateri morajo vijugat okoli semaorjev, znakov, količkov, robnikov, se morajo voziti čez robnike, kolesarska steza je polna malih klančin ker ni na nivoju ceste, itd itd...!

Policija pa itak stoji tam, kjer ni infrastrukture, npr pri konzorciju, kjer je edini prostor, da se lahko pelješ od kongresnega do slona...
gesan
# 22.05.2013 ob 08:13

senca
# 22.05.2013 ob 08:10


Mogoče si že opazil, da ima vsak kovanec kar dve plati...
In ni vse samo črni in ni vse samo belo!
gesan
# 22.05.2013 ob 08:12
generacija56
# 22.05.2013 ob 07:49


Čeprav se strinjam, da je treba vzroke za nesreče spravit na minimum možnega...
Se popolnoma strinjam z tem kar si napisal!

Kmalu nas bodo kaznovali že, če bomo prišli na ulico neobriti!
Polymath
# 25.05.2013 ob 14:51
Prva slika je pa zelo lepa. Lepa narava.
a-bra-ka-da-bra
# 24.05.2013 ob 08:16
Kar se tiče "urejenih" kolesarskih poti - si se že peljal kdaj po kakšni? Sploh v Ljubljani je sredi veliko kolesarskih stez naštiman kakšen prometni znak, semafor, smetnjak, tam hodijo pešci in je polno peska. Za kolesarja na specialki je lahko vožnja po taki kolesarski stezi bolj nevarna kot po cest
---------------------------------------

Kaj če bi se pojavila kakšna civilna iniciativa za normalizacijo pravilnikov za gradnjo kolesarskih stez, ne pa da mečemo denar v tele karikature od stez? Od kod ideja da je treba spustiti stezo za vsak uvoz iz dvorišča? Od kod ideja da jo je treba dvigniti nad cestišče, tam kjer pa ni, pa posejati s komunalnimi jaški? Mislim, če se je pojavila c.i., ki kao rešuje družbo pred poročenimi geji bi jo lahko imeli tudi za to! Aja, tam je šlo za ideologijo, tu pa gre samo za življenja, eh...
djdj
# 24.05.2013 ob 00:11
Prevečkrat pozabim vzeti in nadeti čelado, da.
mušica
# 23.05.2013 ob 22:43
Objesten voznik avtomobila je tudi objesten kolesar in obratno. Toda trk med avtomobilom in kolesarjem je za kolesarja neprimerljivo bolj nevaren. Jaz kot kolesar izbiram čim manj prometne ceste, hvala bogu imam to možnost. Me res ne mika v kakšno avtomobilski promet.
Udarni
# 23.05.2013 ob 22:13
Najprej naj porihtajo kolesarske steze, da ne bodo podobne njivam, pa potem naj kolesarje izrivajo tja! In zanima me, zakaj kmetje, ki posvinjajo samostojne kolesarske steze, le-teh nikoli potem ne počistijo in ali je to kaznivo. Ker pri nas v Pomurju so kol. steze res bolj podobne njivam kot cestam, še posebej spomladi in jeseni. Tako da so zaradi tega večkrat za kakšnega specialkarja bolj nevarne kot navadne ceste, kar je sramotno. Kolesarske poti so namreč občinske. In ker so ponavadi zgrajene v predvolilnem času, se po volitvah potem 4 leta več nihče ne zmeni za njih, zaradi česar klavrno propadajo. Kolesarji pa jih po zakonu moramo uporabljati, ne glede na to, v kakšnem stanju so!
wisan
# 23.05.2013 ob 22:09
Če policija ne bi bila davčna ustanova, potem bi se obnašala skladno razmeram in ne bi tako goreče kaznovala kolesarje. Razmere pa so take, da je za kolesarja kolesarska steza nevarnejša kot cesta in v kaj druga me nihče ne more šprepričati. ne gre le za to, da se skozi mesto pač lahko peljem počasi; gre za to, da so steze narete tako, da sem na njih zelo ogrožen in tako, da si na njih lahko uničim kolo. In kaki predpisi so to, da se na kolesarski cesti lahko pelješ max. 25km/h, na cesto pa ne smeš, če je kolesarska cesta ? To je navadno kratenje osnovnih državljanskih pravic ! In ni za pozabiti, da so kolesarji tisti, ki so najbolj ogroženi. Tudi, če kolesar trči s pešcem, je v veliko nevarnejši situaciji. Vsak kolesar ve kaj se lahko zgodi, če ti pod kolo pride mačka ali pes ali ...Torej se z zakonom ( ki ga sicer ne pišejo policisti ), preganja in kaznuje ravno najbolj ogrožene !!!
galoper
# 23.05.2013 ob 21:16
"Policija sama pri načrtovanju kolesarskih stez ne sodeluje. Sodelujemo pa pri tehničnem prevzemu ceste, kolesarske steze … kjer ugotavljamo, ali je prometna signalizacija ustrezna, da lahko cesta pridobi uporabno dovoljenje."
Iz gornjega citata sledi, da prometna policija slabo opravlja svoje delo v Ljubljani. Številni visoki robniki, razpoke, jame in podobno so nevarne ovire, ki jih policija tolerira. Prehodi kolesarskih stez čez stranske priključke so podrejeno prilagojeni avtomobilskemu prometu, ki imajo osnovo v predpisih iz časov ko s vprege bile glavno prevozno sredstvo. Ko nastane škoda na kolesu zaradi tega, ni možno dobiti nadomestila nastale škode. V Ljubljani so gradili nove mostove, nimajo pa denarja za vzdrževanje obstoječe infrastrukture, niti niso bili sposobni,ali niso hoteli, urediti obnove za napake izvajalca v garancijskem roku. Vpleten je širok krog političnih organov.
Racionalist
# 23.05.2013 ob 11:55
Boljše je voziti malo bolj v notranjost voznega pasu, saj se lahko ob voznikih, ki te prehitevajo preblizu potem še umakneš na rob voznega pasu (sicer se lahko umakneš le v jarek).
MrTheTiso
# 23.05.2013 ob 10:38
Kakorkoli že, kolesar mora sam skrbeti za svojo varnost. Tudi mene je že zbil avto. Bil je kriv on, ampak dejansko sem bil kriv jaz ker nisem tega predvidel in bil bolj pozoren.

In potem imaš finte, da se čedalje več kolesarjev vozi z slušalkami v ušesih, kao jebeš me bodo že drugi videli, če jih jaz ne bom slišal.

Da bi mu iztrgal tiste slušalke pa zabrisal v prvo vodo, ki bi jo našel.
Kazalo