Foto:
Foto:

''Vplačala sva smučanje v Franciji, kamor bi morala odpotovati konec januarja. Tri dni pred potovanjem bi morala prejeti še končne napotke, ker pa jih ni bilo sva klicala na agencijo. Najina agentka ni več delala tam, na elektronsko pošto in klice se ni odzival nihče. Zato sva se obrnila direktno na izvajalca programa in izvedela, da je bila rezervacija najinega dopusta stornirana, ker Jupiter najinega denarja ni posredoval naprej. Ostala sva torej brez 888 evrov in brez smučanja. Pa tako sva se veselila!'' Tako je v svojem pismu zapisala Lojka iz Ljubljane. Nikakor pa ni edina, ki jo je agencija Jupiter ogoljufala. V naše uredništvo je prispelo še veliko podobnih zgodb.

Največ je tistih, ki so se odzvali povabilu na prevzem nagrade, za katero se je izkazalo, da to ni. Agencija je leta ''srečnim izbrancem'' ponujala brezplačno bivanje na Tenerifu. Stranke naj bi si le organizirale prevoz, plačale registracijsko pristojbino ali pa morda še dodaten teden počitnic na otoku večne pomladi. Ko pa je prišel čas za koriščenje ugodnosti, so bili uslužbenci, kot nam je povedala ena od opeharjenih strank, polni izgovorov: ''rekla je, da imajo že vse rezervirano, da imajo blokiran rezervacijski sistem, da nam denarja ne morejo vrniti.'' Nato pa so poslovalnice po vsej Sloveniji enostavno zaprli, telefonske številke so postale nedosegljive. Številni pa se zdaj sprašujejo, ali bodo še kdaj videli več sto in celo tisoč in več evrov, ki so jih vplačali za počitnice.

Organizacijo potovanj prevzela druga agencija

Po več tednih popolne neodzivnosti, so minuli teden iz Jupitra le sporočili, da se bodo svojim strankam kmalu oglasili, ter da bo letovanje na Tenerifu namesto njih izvedlo podjetje Global travel iz Ljubljane. A nekaj gledalcev nas je že opozorilo, da tudi agenciji Global travel ne gre zaupati. Še vedno tudi ni jasno, kaj bo s strankami, ki so pri Jupitru vplačale druge aranžmaje.

Tržni inšpektorat: težave z agencijo Jupiter so se začele že lani

Tržni inšpektorat, ki je v teh dneh zasut s prijavami zoper agencijo Jupiter, je prve pritožbe nad omenjeno družbo prejel že lani poleti. A takrat je agencija po posredovanju inšpektorata še vračala denar. ''Lani smo obravnavali okoli 39 zadev, v večini primerov je bilo vračilo izvedeno, nekaj pa je ostalo neplačanih, ker so podjetju blokirali račun,'' nam je pojasnila tržna inšpektorica Mirana Omerzu. Kljub temu si prizadevajo doseči, da bi agencija izvedla plačana potovanja. Je pa opozorila še na eno težavo, pri izterjavi dolgov v primeru letovanj na Tenerifu: ''V tem primeru ne gre za turistični aranžma, ampak civilno pogodbo in če pride do odstopa od nje, tržni inšpektorat nima nekih resnih pristojnosti, zato bodo morali potrošniki pravico iskati na sodišču.'' Je pa inšpektorat zaradi suma poslovne goljufije agencijo prijavil policiji.

Pravnica: nepošteni ponudniki iščejo načine, na katere se izognejo zakonodaji

Vse kaže, da gre za goljufijo, je prepričana pravnica Živa Drol Novak iz Zveze potrošnikov Slovenije: ''agencija je tržila storitve, čeprav je že vedela, da svojih obljub ne bo mogla izpolniti.'' Zato svetuje prijavo na policijo in tržno inšpekcijo: ''saj bodo lahko tako uveljavljali svoj zahtevek tudi v kazenskem postopku ali pa na zavarovalnici.'' Vse agencije morajo biti namreč zavarovane za primere, ko iz tega ali onega primera ne izvedejo že vplačanih potovanj. A vseeno bodo opeharjene stranke težko prišle do denarja, sploh ker ima agencija blokirane račune. Tistim, ki še vedno prejemajo položnice za potovanje, ki ga verjetno ne bodo doživeli, pravna strokovnjakinja svetuje, naj prekinejo s plačevanjem obrokov in pozovejo agencijo, naj se izjasni o svojih načrtih. ''Če bo organizacijo potovanj prevzela druga agencija, mora le-ta potrditi, da bo potovanje izvedeno, najbolje bi bilo spisati tudi novo pogodbo.'' Plačevanje naj prekličejo tudi tisti, ki jim obroke trgajo bodisi s trajnika bodisi s kreditne kartice.

Ines Kočar