Foto: MMC RTV SLO/AP
Foto: MMC RTV SLO/AP

Urad, ki skrbi za londonski promet, je septembra lani sporočil, da je aplikacija za deljenje prevoza poskrbela za zaskrbljenost. Uberjev pristop in način vodenja po mnenju urada kažeta na pomanjkanje korporativne odgovornosti. Pri tem so se sklicevali na številne spore, sume kaznivih dejanj njegovih voznikov, kot so spolni napadi ali nevarna vožnja, in celo izgrede v povezavi z aplikacijo, ki nepoklicne voznike, ki uporabljajo lastno vozilo, poveže z osebami, ki iščejo prevoz v mestu. Londonske oblasti so zato sklenile, da družba Uber London ni primerna za imetnika licence za zasebni najem. Londonski župan Sadiq Khan je takrat odločitvi izrazil polno podporo. Kot je poudaril, naj bo London v ospredju, ko gre za podporo inovacijam, ki meščanom prinašajo boljše in cenejše storitve, se pa morajo vsa podjetja v Londonu držati pravil in visokega standarda glede varnosti uporabnikov, je dodal.

Uber uporablja 3,5 milijona Londončanov

Uber se je na to odločitev pritožil, saj gre za enega največjih Uberjevih trgov znotraj Evropske Unije. V vmesnem obdobju pa je družba iz Silicijeve doline sprejela tudi niz ukrepov, kot so strožje omejitve glede dovoljenih zaporednih ur voženj Uberjevih voznikov, takojšnje poročanje policiji o sumih kaznivih dejanj in odprtje posebnih linij za pritožbe strank in voznikov. Prvi mož Uberja Dara Khorsrowshahi je lani po odločitvi londonskih oblasti priznal, da družba ni popolna in da je nekje na poti sprejela tudi napačne odločitve, a je obenem spomnil, da je od njihove platforme, ki je v številnih krajih deležna kritik zaradi izigravanja delovne zakonodaje in pravil o reguliranih poklicih, odvisnih 40.000 voznikov in 3,5 milijona Londončanov.

Kdaj bo Uber v Sloveniji?

Slovenski predlog zakona, ki naj bi omogočil prihod Uberja pri nas je ugasnil s padcem Cerarjeve vlade. Sicer pa predlagani zakon o prevozih v cestnem prometu, ki med drugim ureja deljene prevoze in digitalne platforme v Sloveniji za Uber ni bil sprejemljiv. Kot je zatrdil predstavnik Uberja Mark Boris Andijanič zakon za voznike Uberja določa veliko strožja pravila kot za druge taksiste. Kakšna bo usoda Uberja v Sloveniji bo odvisno od naslednje vlade. Ob tem povejmo, da praktično ni države, v kateri se Uber ne bi srečal s težavami: nekatere države niso sprejele ustrezne zakonodaje, marsikje je naletel na proteste predvsem taksistov, ponekod so se mu uprli celo potrošniki.