Na delavnici boste lahko preizkusili, kako avtomobil samodejno zniža oziroma zviša hitrost, ko zazna prometni znak z omejitvijo. Hkrati boste lahko v prometni konici preizkusili, kako kuga samodejno zavre do ustavitve in nato samodejno tudi spelje. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Na delavnici boste lahko preizkusili, kako avtomobil samodejno zniža oziroma zviša hitrost, ko zazna prometni znak z omejitvijo. Hkrati boste lahko v prometni konici preizkusili, kako kuga samodejno zavre do ustavitve in nato samodejno tudi spelje. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Bralce MMC in gledalce oddaje Avtomobilnost vabimo, da se nam kot testni vozniki pridružijo na na tehnični delavnici, v kateri bodo preizkusili različne tipe hibridov v Fordovih vozilih.

Med prvimi za volan kuge

Glavni poudarek bo na najnovejšem modelu kuga, ki smo ga na Avtomobilnosti te dni že imeli priložnost spoznati na prvi vožnji, poleg bolj dinamičnega oblikovanja pa je bil Fordov športni terenec deležen napredka predvsem na treh tehničnih področjih: elektrifikacija, digitalizacija in povezljivost.

Na zunaj je večja, znotraj nekoliko prostornejša, s 15-centimetrskim pomikom zadnjih sedežev, s čimer lahko potniki prilagajajo udobje za noge v drugi vrsti ali velikost prtljažnika. Kljub naštetemu je v primerjavi s predhodnico lažja, bolj aerodinamična in s tem emisijsko sprejemljivejša, kar se pozna tudi pri porabi goriva, pravijo pri Fordu.

V blagohibridni dizelski kugi boste lahko preizkusili udobje, ki ga omogoča 48-voltni sistem start-stop, ki ugaša in prižiga motor bistveno bolj nežno, hitreje in bolj zvezno. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
V blagohibridni dizelski kugi boste lahko preizkusili udobje, ki ga omogoča 48-voltni sistem start-stop, ki ugaša in prižiga motor bistveno bolj nežno, hitreje in bolj zvezno. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

V ospredju elektrifikacija

Na voljo bo šest paketov opreme, predvsem pa so dali pri Fordu poudarek elektrifikaciji. Tako bodo kupci lahko izbirali med različicami elektrificiranih modelov od priklopnega hibrida, blagega hibrida in polnega hibrida, ki bodo dopolnjevali modele s Fordovim 2,0-litrskim in 1,5-litrskim dizelskim motorjem EcoBlue ter 1,5-litrskim bencinskim motorjem EcoBoost. Na voljo je tudi inteligentni osemstopenjski samodejni menjalnik.

Upravljanje na daljavo

Bogat program na delavnici

V blagohibridni dizelski kugi boste lahko preizkusili udobje, ki ga omogoča 48-voltni sistem start-stop, ki ugaša in prižiga motor bistveno bolj nežno, hitreje in bolj zvezno. V klasično hibridnem mondelu bo poudarek na stroškovnem pogledu - ukvarjali se bomo še zlasti z vprašanjem, komu je takšen hibrid namenjen - s tem testom bomo gledalce ponovno spodbudili k preračunu celotnih stroškov lastništva avtomobila. Ponudili bodo tudi kratek test blagohibridne pume in bencinskega turbotrivaljnega motorja. Pričakujemo tudi, da bo veliko besed teklo okrog puminega prtljažnika, ki si ga bodo v času snemanja intervjujev lahko dodobra ogledali.

Napredek je bil storjen na področju povezljivosti, kjer bo od novih tehnologij med drugim na voljo vgrajeni modem t. i. FordPass Connect, ki prihaja v kompletu z aplikacijo FordPass, ki omogoča odklepanje in zaklepanje vozila na daljavo, prav tako hlajenje in ogrevanje vozila, na daljavo lahko preverimo stanje vozila, vključno s servisi in servisnimi akcijami, v primeru priključnega hibrida pa, v kakšnem stanju je baterije in kje je najbližja polnilnica.

V znamenju zaslonov

Znotraj je kuga popolnoma digitalizirana, vključno z 20,3- centimetrskim (8-palčnim) sredinskim zaslonom na dotik. Novost je 31,2-centimetrski (12,3-palčni) sklop instrumentov LCD s celotnim spektrom barv, ki je še bolj informativen in preprosto čitljiv ter po novem zaobljen.
Med novimi tehnologijami izpostavljamo tudi asistenta, ki v križišču do hitrosti 30 km/h samodejno zavira, če obstaja nevarnost, da bomo trčili z nasproti vozečim vozilom.

Kuga je digitalizirana, največja novost, ki jo prinaša v razred kompaktnih športnih terencev, pa so prav posebni digitalni merilniki. Foto: Ford
Kuga je digitalizirana, največja novost, ki jo prinaša v razred kompaktnih športnih terencev, pa so prav posebni digitalni merilniki. Foto: Ford

Pravila sodelovanja najdete tukaj.

Veliko od novih sistemov boste lahko preizkusili na naši delavnici, ki bo 16. julija ob 15. uri na Gospodarskem razstavišču. Poskrbljeno bo za vse protikoronske varnostne ukrepe, avtomobile bomo med menjavami razkužili in prezračili, dogodek bo zato trajal predvidoma tri ure, povabili pa bomo samo osem testnih voznikov. Prijave sprejemamo na spodnjem obrazcu.