Ford trenutno preverja možnosti, da bi bile elektronske odlično vidne ploskve na voljo tudi v drugih evropskih državah. Foto: Ford
Ford trenutno preverja možnosti, da bi bile elektronske odlično vidne ploskve na voljo tudi v drugih evropskih državah. Foto: Ford

Med popravljanjem vozil, zasipanjem udarnih jam na cesti ali vzdrževanjem našega plinskega ali vodovodnega omrežja so številni delavci izpostavljeni nevarnostim, ko skušajo odpraviti motnje v naših življenjih.

Odsevne ploskve lahko pomagajo, še posebej v dolgih in temnih zimskih nočeh. A njihova osvetlitev je odvisna od žarometov drugih vozil, manj učinkovite pa so tudi, ko se jim bližamo skozi ovinek. Zdaj so si pri Fordu zamislili in predstavili inovacijo v obliki elektronskih vidljivih ploskev, ki za jasno opaznost niso odvisne od drugih virov svetlobe. Rdeče proge osvetli elektrika, ki prehaja skozi tanek sloj uplinjenega fosforja – tehnologijo že uporabljajo v letalskih kokpitih in na zaslonih za medicinsko ali vojaško opremo.

Delo na cesti je nujno potrebno in včasih predstavlja nevaren del službe. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Delo na cesti je nujno potrebno in včasih predstavlja nevaren del službe. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Test z vodovodarji

Ford je ploskve preizkusil v sodelovanju z družbo za oskrbo vodovodnih sistemov Northumbrian Water Group v Veliki Britaniji, inženirji pa so učinkovitost nadzirali v dejanskih scenarijih uporabe in preverili prednosti ploskev, ki zasvetijo, tudi če drugi vozniki nimajo prižganih žarometov.

Elektronske vidljive ploskve so zdaj na voljo za modela transit in custom v Veliki Britaniji. Uporabnik jih vklopi s preprostim pomikom stikala za voznikovim sedežem.

“Delo na cesti je nujno potrebno in včasih predstavlja nevaren del službe številnih naših strank. Zagotoviti hočemo, da bo opravljanje nujnega dela kar se da varno in učinkovito. Razvoj ploskev, ki jih je možno osvetliti neodvisno od drugih svetlobnih virov, bi lahko opisali kot dejansko ‘razsvetljeno’ idejo,” je dejal Simon Robinson, glavni programski inženir za posebne izvedbe vozil pri podjetju Ford Evropa.