Najnovejši avtopilot Tesla 8.0 naj bi bil nared za vgradnjo že v kratkem. Foto: Tesla Motors
Najnovejši avtopilot Tesla 8.0 naj bi bil nared za vgradnjo že v kratkem. Foto: Tesla Motors

Elon Musk se je po prvi smrtni žrtvi v njihovem modelu tesla S z vključenim avtopilotom odzval s predstavitvijo novega avtopilota. Direktor Tesle Motors pravi, da bi z novo tehnologijo verjetno preprečili tragično nesrečo izpred nekaj mesecev.
Čeprav Elon Musk priznava, da tudi novi sistem ni jamstvo za popolno varnost, pa meni, da bi ta sistem lahko preprečil tragično nesrečo, ko je maja letos na Floridi v ZDA umrl Joshua Brown. Ta je imel med vožnjo v modelu tesla S vklopljeno funkcijo avtopilota. Sistem je spregledal vozilo pred seboj, zato se je brez zaviranja avtomobil zaletel v prikolico tovornjaka, kar je bilo usodno za Browna.
"Absolutno varnost je nemogoče doseči. Gre za izboljšanje varnostnih razmer. Nikoli ne bomo mogli zagotoviti take stopnje varnosti, da ne bo smrtnih žrtev ali poškodovanih," je dejal Musk.
Radar ključnega pomena
Ameriški milijarder je prepričan, da bo varnost z njihovim novim sistemom, ki deluje s pomočjo radarja, veliko večja. Prej se je avtopilot za pridobivanje informacij o morebitnih preprekah zanašal na prednjo kamero, medtem, ko je bil radar pomožno sredstvo.
Novi sistem bo med vožnjo omogočal boljši pregled nad dogajanjem v prometu, saj računalniku avtomobila pošilja popolnejši signal, na podlagi katerega se ustvari 3D-slika okolice. Z drugimi besedami, Musk je prepričan, da lahko radar uporabijo kot primarni nadzorni senzor brez potrebe, da kamera potrdi tisto, kar zazna radar.
Programsko opremo pri novem avtopilotu so programirali tako, da bo zdaj sistem voznika opozoril, da mora prijeti za volan. Če se po določenem času in opozorilih še vedno ne bo odzival, se bo sistem izklopil.
Avtomobili se bodo učili
Izziv pri uporabi radarja je izogibanje "lažnim alarmom," pri čemer so lahko majhni predmeti, kot so pločevinke pijače, pod določenim kotom videti kot večji predmeti in možna grožnja za trk. Enako velja za mostove in signalizacije nad cesto. Zaradi tega se bodo avtomobili med vožnjo vseskozi učili od drugih vozil Tesla, ki bodo že prej vozila po istem odseku ceste. Podatki se bodo pošiljali v Teslino bazo podatkov in primerjali s situacijami, v katerih bi avtomobil sam zaviral. Ko bo v bazi dovolj podatkov o sumljivih delih, bodo lahko te umaknili s seznama vprašljivih.