Demonstracija v Las Vegasu je potekala v kompaktnem mercedesu razred A, torej avtomobilu, ki že danes vozi po cestah. Zvok, čeprav v vozilu ni bilo klasičnih zvočnikov, je bil vrhunski. Foto: Continental
Demonstracija v Las Vegasu je potekala v kompaktnem mercedesu razred A, torej avtomobilu, ki že danes vozi po cestah. Zvok, čeprav v vozilu ni bilo klasičnih zvočnikov, je bil vrhunski. Foto: Continental

Nemški velikan Sennheiser vstopa v avtomobilski svet, a svojo ekspertizo dokazuje z zvočniškim sistemom brez klasičnih zvočnikov, izkorišča vibracije armaturne plošče. O drzni ideji smo se pogovorili s predsednikom družbe dr. Andreasom Sennheiserjem.

Če prav razumem delovanje vašega sistema, pri Sennheiserju pravzaprav obožujete vibracije oziroma tresenje armaturne plošče vozila?
Res je, ko je vse skupaj nadzorovano, je zvok v vozilu odličen.

Omenili ste, da so vibracije nadzorovane. Kaj ste s tem mislili? Kako nadzorujete vibracije?
Gre za zelo podobno zadevo, kot je oblikovanje membrane pri zvočnikih. Gre za algoritem programske opreme, ki ustvarja vibracije, zvok, ki se prenaša prek površin in različnih materialov po armaturni plošči in drugih delih kabine avtomobila, s tem pa ustvari bolj pristen zvok, podobno kot bi bili na koncertu.

Kako ste prišli na zamisel o inovaciji, ki ste jo predstavili na CES?
Bistvo sistema je zmanjšanje mase, ki jo prinašajo zvočniki, pri našem sistemu namreč ne vgrajujemo zvočnikov v potniško kabino. To pomeni izdatne prihranke na masi in prostoru v kabini. S tem močno olajšamo delo notranjim oblikovalcem, ki morajo veliko prostora nameniti zvočnikom in so zaradi tega pri svojem oblikovanju omejeni. Po drugi strani ima manjša masa še posebej velik vpliv na električna vozila, kjer je težnja k čim manjši masi vozila in porabi energije. Tradicionalni avdiosistemi lahko tehtajo več kot 88 kilogramov, v našem primeru pa se lahko teža zmanjša za kar 90 odstotkov. Naša naloga je tudi izdelava programske opreme in skrb, da je tuning narejen pravilno, da bi prišli do popolnega zvoka.

Zvočniški sistem v vozilu lahko tehta tudi 90 kilogramov. Sennheiserjev sistem maso zmanjšuje za kar 90 odstotkov. Foto: Continental
Zvočniški sistem v vozilu lahko tehta tudi 90 kilogramov. Sennheiserjev sistem maso zmanjšuje za kar 90 odstotkov. Foto: Continental

Kako tunirate plastiko na armaturni plošči?
Plastika na armaturni plošči je kot neke vrste membrana na zvočniku. Če poznamo njene lastnosti, lahko s pomočjo programske opreme nadzorujemo zvok.

Če prav razumem nekako posnamete te zvoke in potem ustvarite povratni zvok?
Ne. Popolnoma normalne vibracije, ki jih ustvarja vozilo, zmanjšamo na minimum s pomočjo mehaničnih pristopov. Kar naredimo mi, pa je, da prekrijemo t. i. slab zvok z dobrim zvokom, oziroma slabe z dobrimi vibracijami, ki jih potem ljudje lahko slišijo. Električni avtomobili so že sami po sebi zelo tihi avtomobili, pnevmatike postajajo vse tišje, kabine so dobro zaščitene pred vdorom hrupa. Zato je to priložnost, da v vozilih ustvarimo boljši zvok.

Kako določite dober oziroma slab zvok, ki ga omenjate?
Tukaj ne gre zanemariti 75 let izkušenj, ki jih imamo z ustvarjanjem dobrega zvoka. Ločimo med dobrim, izjemnim in še bolj izjemnim zvokom. Zato smo na tem področju združili moči s Continentalom.

Pri Sennheiserju verjamejo, da se bo njihov sistem ozvočenja v prihodnjih letih znašel tudi v serijskih avtomobilih. Foto: Continental
Pri Sennheiserju verjamejo, da se bo njihov sistem ozvočenja v prihodnjih letih znašel tudi v serijskih avtomobilih. Foto: Continental

Ali lahko pričakujemo, da boste pri Sennheiserju izdelovali tudi klasične zvočnike za vgradnjo v avtomobile?
Klasično ozvočenje že ponujamo za studijsko rabo, ne želimo pa proizvajati klasičnih zvočnikov za v avtomobile, saj želimo premikati tehnološke meje na svojem področju, torej področju zvoka. Predvajanje zvoka brez uporabe klasičnih zvočnikov je nekaj, kar nas resnično zanima. To omogočata naša tehnologija in programska oprema.

Vendar pa lahko pričakujemo v prihodnosti vaše sisteme tudi v avtomobilih?
To je cilj sodelovanja s Continentalom, ki je pomemben dobavitelj sistemov avtomobilski industriji. Zato smo predstavili svoj premijski avdiosistem z Sennheiserjevim Ambeo 3D-zvokom. Samo vprašanje časa je, kdaj bo nared tudi v serijskih vozilih.

Govorimo o mesecih, letih …?
Govorim o letih. Vemo, kako dolg je produkcijski in razvojni čas za vsako novo vozilo, ki mora upoštevati točno določena pravila.