Prav B-razred križancev, v katerem konkurira novi volkswagen T-cross velja za enega najbolj rastočih prodajnih razredov v Evropi in Sloveniji. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Prav B-razred križancev, v katerem konkurira novi volkswagen T-cross velja za enega najbolj rastočih prodajnih razredov v Evropi in Sloveniji. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Najprej so nam pripeljali touarega, avanturista, potem je sledil tiguan, za katerega so rekli, da je mali touareg, a je bil v bistvu bližje enoprostorskemu touranu kot pa pravemu terenskemu vozilu. In na koncu je ta avto tudi zares postal pravi družinski avtomobil. Še posebej v različici allspace s sedmimi sedeži. Naslednji na vrsti je bil t-roc, šminkerski, nastopaški, kupejevski avtomobil SUV za tiste, ki so želeli več stila. In zdaj je na vrsti volkswagen T-cross. Najmanjši SUV v VW-paleti.

Vsako drugo vozilo bo SUV
A to še ni vse. Prav na statični premieri T-crossa so pri Volkswagnu sporočili, da bodo do leta 2030 globalno ponujali že 30 športnih terencev oziroma križancev. Vsako drugo vozilo znamke VW bo verjetno SUV. Do letos je bilo to le vsako peto vozilo. "Delež vozil v SUV-razredu se bo v naslednjih desetih letih podvojil," je povedal Volkswagnov šef za mala vozila Andreas Krueger.

Volkswagen z novim produktom nagovarja predvsem mlade družine in ljudi, ki živijo v urbanih območjih, kot največji adut pa predstavljajo izkoriščenost prostora, saj naj bi 4,11 metra dolg avto ponujal veliko prostora za noge potnikov na zadnji klopi in imel velik prtljažnik. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Volkswagen z novim produktom nagovarja predvsem mlade družine in ljudi, ki živijo v urbanih območjih, kot največji adut pa predstavljajo izkoriščenost prostora, saj naj bi 4,11 metra dolg avto ponujal veliko prostora za noge potnikov na zadnji klopi in imel velik prtljažnik. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Zanimivo je, kako lahko skozi rast vozil vidimo, kako se je spreminjala ponudba vozila na trgu nasploh. T-cross je pravzaprav novi polo. Vozilo je namreč zasnovano na arhitekturi MQB A0VW SUV za mala vozila.

Za pola ni strahu
A brez panike. VW polo ostaja na trgu. A s provokacijo želimo poudariti, da T-cross v nasprotju z večjimi Wolsfburškimi SUV-vozili nima nikakršnih terenskih ambicij. Tudi pogona na vsa štiri kolesa ne ponuja. Gre izključno za mali mestni avtomobil, kakršen je polo. Avta tudi vozita na isti platformi in si delita večino tehnike. Na mestu je torej vprašanje, zakaj potrebujemo T-crossa?

Michael Mestel, Volkswagnov direktor modela T-cross nam je pojasnil, da zato, ker je tako povpraševanje med potrošniki: "Povpraševanje v tem segmentu se je v zadnjih desetih letih podvojilo. T-cross je naš odgovor na zahteve in potrebe kupcev."

A zaradi T-crossa pri Volkswagnu ne bodo zmanjšali proizvodnje pola. "O tem sem prepričan," nam je zatrdil sogovornik.

Zakaj je bistveno dražji od pola?
A zakaj je novinec za skoraj tri tisočake dražji od pola? No, zato ker vsakdanja mestna opravila opravlja bolje. Ponuja udobnejše vstopanja in izstopanje ter sedenje, tako spredaj kot zadaj. V končni fazi tudi višja oddaljenost od tal nekaj šteje. Najbolj bistvena pa je prostorska prilagodljivost.

V kabini je mogoče izbrati popolnoma digitalne merilnike, vključno z velikim 8-palčnim sredinskim zaslonom v kabini. Mogoče je brezžično polnjenje telefonov ali uporaba USB-vtičnika, spredaj ali zadaj. Ponuja tudi možnost prostoročni način vstopanja v vozilo in zagon motorja (keyless), LED-žaromete in radarski tempomat. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
V kabini je mogoče izbrati popolnoma digitalne merilnike, vključno z velikim 8-palčnim sredinskim zaslonom v kabini. Mogoče je brezžično polnjenje telefonov ali uporaba USB-vtičnika, spredaj ali zadaj. Ponuja tudi možnost prostoročni način vstopanja v vozilo in zagon motorja (keyless), LED-žaromete in radarski tempomat. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Prednost je tudi praktičnost. Sogovornika smo izzvali, da nas navduši. In nas je. V T-crossa smo porinili kar jadralno desko. Še prej smo morali pripraviti avto za to. Odstranili smo polico, ki je oblikovana tako, da se prilega spodnjemu delu prtljažnika. Potem smo prevrnili naslonjalo zadnje klopi. In avto je bil pripravljen, da smo vanj porinili jadralno desko.

Prilagodljiva zadnja klop
Tako je ob posebnih priložnostih. Kaj pa vsak dan? V osnovnem položaju je prostornina prtljažnika 385 litrov. Če premaknemo zadnjo klop za 14 cm naprej, je prtljažnega prostora v T-crossu za 455 litrov. Če tega ne potrebujemo, se zlahka premaknemo nazaj. "Priročen je tudi predal za pametni telefon, ki ga lahko polnite z enim od obeh priključkov USB. Avto je praktičen, varen, privlačen in intuitiven," nam je še razložil Mestel.

Ekskluzivna barva
Prostornost ob majhnih zunanjih merah je res da glavni adut, a nikakor ne najpomembnejši.
Avtomobili se kupujejo z očmi. "Izbirate lahko med 12 barvami. Na voljo je tudi makensko turkizna, ki je na voljo le za T-crossa," pravi sogovornik.

Omenjeno barvo so uporabili tudi v kabini za okrasne dele in sedežne prevleke, zunaj pa za obrobe in ogledala.

Avtomatik pred ročnim menjalnikom
Nuša Pleše, pri Porsche Slovenija zadolžena za marketing pri znamki Volkswagen, poudarja eno različico T-crossa: "Paleta je seveda bogata, a značaju avtomobila še posebej ustreza ena različica. Priporočamo 1,0-litrski turbobencinski motor s 115 KM. Pri tej različici je na voljo tudi ročni menjalnik, a priporočamo avtomatskega. Predvsem zaradi praktičnosti in udobja za vse ciljne skupine, še posebej za starejše."

In v končni fazi lahko rečemo, da avtomatski menjalnik tudi v tem razredu postaja standard. In ta priporočena različica v celotno Volkswagnovo paleto uvaja novost. Obliko ročice menjalnika, ki jo bodo postopoma dobili tudi vsi drugi novi volkswagni.