Oba modela temeljita na modularni platformi e-CMP, kar pomeni, da so baterije vgrajene v dno in pod sedeže vozila, zato prtljažnika velikostno ni bilo treba prilagajati, enako velja za prostor v kabini, za nameček pa to vpliva na nižje težišče in večjo stabilnost vozila. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Oba modela temeljita na modularni platformi e-CMP, kar pomeni, da so baterije vgrajene v dno in pod sedeže vozila, zato prtljažnika velikostno ni bilo treba prilagajati, enako velja za prostor v kabini, za nameček pa to vpliva na nižje težišče in večjo stabilnost vozila. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Peugeot ima sicer že osem desetletij izkušenj z električnimi vozili. Pred 80 leti so predstavili električarja VLV. Današnji serijski primerki e-208 in e-2008 merijo na bistveno večjo prodajo, tudi v Sloveniji.

Peugeot je pri svojem prvem resnem poskusu z električnimi vozili izbral svojo pot. Mnogi proizvajalci se lotijo razvoja popolnoma novih električnih modelov, ki jim običajno nadenejo tudi novo poimenovanje. In pogosto začnejo nekje pri svoji ponudbi – torej najprej predstavijo tiste manj ljudske električne avtomobile.

Električni pogon je vrh ponudbe

Peugeot pa je začel s svojima najbolj dostopnima modeloma 208 in 2008. In ta dva sta na voljo tudi z bencinskimi in celo dizelskimi motorji, medtem pa električni pogon predstavlja vrh ponudbe.

Pri Peugeotu sicer na ves električni sklop, ki ga sestavljajo baterija, elektromotor, kabli in polnilnik, ponujajo osem let ali 160.000 kilometrov jamstva. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Pri Peugeotu sicer na ves električni sklop, ki ga sestavljajo baterija, elektromotor, kabli in polnilnik, ponujajo osem let ali 160.000 kilometrov jamstva. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Oba avtomobila imata enak električni pogon. No, in če ga čisto preprosto razložimo – elektromotor z močjo 100 kilovatov je nameščen spredaj in poganja prednji kolesni par. Energijo pa črpa iz baterije z zmogljivostjo 50 kilovatnih ur, ki je nameščena v dnu vozila.
Z enim polnjenjem naj bi lahko prevozili 340 kilometrov v primeru modela e-208 in 20 kilometrov manj z modelom e-2008 - ker je preprosto nekoliko zajetnejši.

Polnjenje baterij z enosmernim tokom je sicer mogoče z močjo do 100 kilovatov, ko je za 80-odstotno napolnjenost dovolj dobre pol ure. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Polnjenje baterij z enosmernim tokom je sicer mogoče z močjo do 100 kilovatov, ko je za 80-odstotno napolnjenost dovolj dobre pol ure. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

V Avtomobilnosti smo se udeležili Peugeotove tiskovne konference, kjer smo izvedeli, kaj lahko pri nas pričakujemo od elektrifikacije modelske palete francoskega proizvajalca vozil.

Več v videoprispevku.