V Avtomobilnosti smo se zato usedli za volan različnih tipov avtomobilov različnih znamk in pritisnili tipko SOS, s katero morajo biti opremljeni avtomobili, in ugotavljali, do kakšnih podatkov sploh pridejo ljudje v klicnem centru 112, s katerimi smo se pogovarjali. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
V Avtomobilnosti smo se zato usedli za volan različnih tipov avtomobilov različnih znamk in pritisnili tipko SOS, s katero morajo biti opremljeni avtomobili, in ugotavljali, do kakšnih podatkov sploh pridejo ljudje v klicnem centru 112, s katerimi smo se pogovarjali. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

E-call oziroma eKlic je sistem, ki samodejno na pomoč pokliče reševalce, ko je avtomobil udeležen v prometni nesreči.

Ideja je stara že več kot 20 let. Pravzaprav se je začela rojevati, ko je v avtomobile začel prihajati mobilni telefon. In z njim SIM-kartica. Prvi proizvajalci avtomobilov so hitro ugotovili, da bo ta sistem v prihodnosti zagotovo rešil veliko življenj.

Že kmalu po letu 2000 so eksperimentirali s SIM-karticami in jih ponastavljali, da lahko ob pritisku na tipko SOS pokličejo reševalce.

V trčenju avto na pomoč poklical prej kot človek

Mejnik se je zgodil 30. januarja leta 2016. Takrat je Fordov avtomobil na primorski avtocesti ob naletu več vozil v gosti megli sprožil klic SOS.

Preko SIM-kartice, vgrajene v vozilu, bi morali v klicnem centru v hipu prejeti vse podatke o vozilu, koliko potnikov je v njem, kje se je zgodila nesreča, tip vozila in še druge podatke, ki jih posredujejo reševalnim ekipam zdravnikov in gasilcev, da pridejo že pripravljeni na točen kraj nesreč in točno vedo, kaj jih tam čaka. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Preko SIM-kartice, vgrajene v vozilu, bi morali v klicnem centru v hipu prejeti vse podatke o vozilu, koliko potnikov je v njem, kje se je zgodila nesreča, tip vozila in še druge podatke, ki jih posredujejo reševalnim ekipam zdravnikov in gasilcev, da pridejo že pripravljeni na točen kraj nesreč in točno vedo, kaj jih tam čaka. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Veliko prej, kot je reševalce na pomoč poklical prvi človek.

Kaj pravzaprav je eKlic?

V bistvu gre za to, da avtomobil v primeru nesreče na klicni center 112 samodejno pošlje podatke o nesreči in kje se je ta zgodila. V klicnem centru se poleg lokacije na zemljevidu oziroma koordinat nesreče izpiše tudi številka šasije v nesreči udeleženega avtomobila, zato se reševalci lahko vsaj do določene mere že vnaprej pripravijo na ukrepanje.

"Takrat je E-call v Sloveniji resnično prvič odigral svoje poslanstvo, o katerem so sanjali že od leta 2000 naprej. Da bi lahko v resnici vselej, s popolno gotovostjo brezhibno deloval, ni samo stvar avtomobilistov, ampak številnih drugih deležnikov. Ta igra mora biti zelo dobro uigrana, vsi sistemi zelo dobro preverjeni, da stvar deluje, takrat ko jo najbolj potrebujemo," pravi avtor Avtomobilnosti in strokovnjak za varnost v prometu Andrej Brglez.

V nalogo oziroma v jabolko smo ugriznili letos pomladi v Avtomobilnost, ko smo na testiranju avtomobila sprožili tipko SOS in ugotovili, da stvar ne deluje. Zgodbo smo preverjali naprej in dobili epilog.
Ogledate si ga lahko v prispevku oddaje Avtomobilnost.