Highlander je na voljo izključno s hibridnim pogonskim sklopom. To je četrta generacija hibridov japonske znamke. Združuje 2,5-litrski bencinski motor Atkinsonovega cikla, ki poganja sprednji kolesi, in elektromotor, ki poganja zadnji kolesi. Skupna moč je 182 kilovatov. Foto: Toyota
Highlander je na voljo izključno s hibridnim pogonskim sklopom. To je četrta generacija hibridov japonske znamke. Združuje 2,5-litrski bencinski motor Atkinsonovega cikla, ki poganja sprednji kolesi, in elektromotor, ki poganja zadnji kolesi. Skupna moč je 182 kilovatov. Foto: Toyota

Prva generacija je na ceste zapeljala že leta 2000, a je bila na prodaj samo v ZDA, Avstraliji in na Japonskem.

Z drugo generacijo leta 2007 so avto povečali in mu dodali močnejši motor ter z njim osvojili tudi kitajski in ruski trg. Leta 2013 je bil čas za tretjo generacijo, ki je prinesla samo oblikovne popravke, z letošnjim letom pa četrta generacija prihaja tudi v Združene arabske emirate in v Evropo.

Toyota highlander: prva vožnja nove generacije

Brez dizla za velik SUV

Če se komu zdi to nenavadno, saj živimo v času, v katerem se zaradi težav s škodljivimi izpuhi avtomobilske tovarne prej odpovejo velikim, okornim in potratnim terencem, ima prav. A pri Toyoti imajo v rokavu skritega aduta, ki sliši na ime hibridni pogon. In novi highlander je na voljo samo z enim motorjem, in ta je seveda hibridni.

Pogon je na vsa štiri kolesa, a za zadnjo os skrbi zgolj elektrika, tako da med osema ni mehanske povezave. Foto: Toyota
Pogon je na vsa štiri kolesa, a za zadnjo os skrbi zgolj elektrika, tako da med osema ni mehanske povezave. Foto: Toyota

Pod motornim pokrovom se hibridni pogonski sklop druži z 2,5-litrskim bencinskim štirivaljnikom. Skupaj vozniku ponujata 182 kW oziroma 248 konj sistemske moči, kar zadostuje, da highlander kljub štirikolesnemu pogonu, samodejnemu menjalniku in teži z mesta do 100 km/h pospeši v 8,3 sekunde.

Pospeševanje se sicer konča pri številki 180, a pomembnejše je to, da se lahko vse do hitrosti 125 km/h pelje zgolj na elektriko, hkrati lahko z njim vlečete dve toni težko prikolico.

Energija se shranjuje v nikelj-metalni hibridni bateriji, ki je nameščena pod drugo sedežno vrsto. Pri proizvajalcu navajajo, da je poraba bencina 6,6 litra na 100 kilometrov po ciklu WLTP (5,2 litra po ciklu NEDC), izpusti ogljikovega dioksida pa 149 g/km po standardu WLTP (117 g/km po standardu, usklajenim s ciklom NEDC). Foto: Toyota
Energija se shranjuje v nikelj-metalni hibridni bateriji, ki je nameščena pod drugo sedežno vrsto. Pri proizvajalcu navajajo, da je poraba bencina 6,6 litra na 100 kilometrov po ciklu WLTP (5,2 litra po ciklu NEDC), izpusti ogljikovega dioksida pa 149 g/km po standardu WLTP (117 g/km po standardu, usklajenim s ciklom NEDC). Foto: Toyota

80 odstotkov časa na elektriko

In najpomembnejše, pri Toyoti obljubljajo, da je hibridni pogonski sklop kar 80 odstotkov vse vožnje na brezemisijski, torej električni pogon. Posledično highlander za 100 prevoženih kilometrov porabi zgolj 6,6 litra bencina in pri tem v ozračje izpusti le 149 g/km CO2. To naj bi bilo najmanj v razredu športnih terencev.

V Avtomobilnosti smo z njim že naredili prve kilometre in strnili prve vtise. Več v videoprispevku.