Lexus z UX ni ubral niti tipičnega SUV-jevskega pristopa, ampak gre za neko mešanico med kombilimuzino, kar zadeva vozne lastnosti, in SUV-vozilom, kar zadeva dizajn. Sedi se nizko, težišče je nizko, zunanji videz pa ne skriva podobnosti z večjima križancema NX in RX. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Lexus z UX ni ubral niti tipičnega SUV-jevskega pristopa, ampak gre za neko mešanico med kombilimuzino, kar zadeva vozne lastnosti, in SUV-vozilom, kar zadeva dizajn. Sedi se nizko, težišče je nizko, zunanji videz pa ne skriva podobnosti z večjima križancema NX in RX. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Spoznali smo najmanjšega lexusa, neposrednega tekmeca audiju Q2 in mercedesu GLA. Torej oblikovno bolj dinamičnim predstavnikom dražjega sektorja malih SUV-jev.

Namenoma smo uporabili besedo dražji, kajti, če bi napisali premijski, to ne bi šlo skupaj z ugotovitvami, ki jih je pokazala nedavna Lexusova raziskava, v kateri lexus velja za prestižni avtomobil, neposredni tekmeci pa v večini spadajo v premijsko skupino.

Trije pogoji za prestiž
Na Avtomobilnosti smo sicer prepričani, da si razliko med premijskim izdelkom in prestižnim razlaga vsak po svoje, a ena izmed razlag je lahko tudi takšna.

UX je nastal na novi Lexusovi arhitekturi za mala vozila (GA-C), v ospredju razmišljanja inženirjev pa je bila togost karoserije, čvrstost in čim manjše nagibanje karoserije. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
UX je nastal na novi Lexusovi arhitekturi za mala vozila (GA-C), v ospredju razmišljanja inženirjev pa je bila togost karoserije, čvrstost in čim manjše nagibanje karoserije. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Gregor Mauko, direktor Toyota Adria, nam je pojasnil: "Kupci so glede prestiža rekli, da so jim pomembne tri stvari. Da je za izbrance, da poleg produkta ponuja tudi storitev, in tretje, da mora biti avtomobil za dušo. Dandanes je v tem segmentu prestiž najenostavnejše enačiti s časom. Ko kupujem športne copate, grem v trgovino, kjer mi bodo znali svetovati."

Ta izjava izhaja iz Lexusove tendence, da strankam ponudi petzvezdično storitev. "Mi trgovce Lexusa razvrščamo kot hotele, od 1 do 5 zvezdic, s tem dajemo poudarek osebnostnemu pristopu, času, ki ga damo kupcu, veliko pozornosti posvečamo primopredaji vozila, ki traja uro in pol. Stranke to cenijo. Cenijo tudi to, da v petek pridejo v salon na kavo, mi pa jim ponudimo brezplačno pranje avtomobila."

Rokodelske umetnije
In prestiž temelji tudi na rokodelcih. Japonci jim pravijo Takumiji. Mitsuteto Emoto, pri Lexusu zadolžen za razvoj modela UX, nam je na mednarodni predstavitvi povedal, da so v vozilo vključili veliko japonskih posebnosti: "Armaturna plošča je prevlečena z japonskim papirjem "vašijem". Usnjeni sedeži so sešiti s posebnim šivom, ki je edinstven, uporabljamo pa ga za oblačila za borilne veščine. Ta šiv je zelo močan. Zato so močne tudi usnjene prevleke."

Pri Lexusu so v primerjavi z večjimi križanci ubrali za znamko ne tako razpoznaven minimalističen pristop. Od Lexusa smo bili namreč v preteklosti navajeni, da so gumbi in stikala raztreseni praktično po vsej armaturni plošči, volanu in sredinskem grebenu med sedežema. Zdaj je vse bolj urejeno in pregledno. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Pri Lexusu so v primerjavi z večjimi križanci ubrali za znamko ne tako razpoznaven minimalističen pristop. Od Lexusa smo bili namreč v preteklosti navajeni, da so gumbi in stikala raztreseni praktično po vsej armaturni plošči, volanu in sredinskem grebenu med sedežema. Zdaj je vse bolj urejeno in pregledno. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Če ste dobili občutek, da pri Lexusu ne gre zgolj za same avtomobile, imate prav. Bistvo je v filozofiji. Bart Elen, vodja komunikacij pri Lexus Europe, pravi, da je Lexus edinstven predvsem zaradi svoje filozofije: "Trudimo se ponujati dinamične avtomobile, hkrati pa smo zelo pozorni na udobje. Z opremo skušamo zagotavljati užitek, udobje na dolgih vožnjah, pri čemer pa ne gre le za vzmetenje, temveč tudi za podrobnosti. Če želi nekdo prisesti v dežju, ko so vključeni brisalci, se ti upočasnijo, ko odprete vrata, da ne poškropijo sopotnika. Še ena podrobnost, ki je najbrž novost, so osvetljene nastavitve prezračevalnih šob. To ni nič posebnega. Toda luč v lexusu UX, ki osvetljuje šobo, ni ožičena. Napaja se indukcijsko. Zveni nepomembno, a ventilator ne potrebuje žic, zato lahko z optimalno nastavitvijo šobe poskrbite, da zračnega toka ne prekinjajo kabli. Nič od tega ni revolucionarno. Ampak zaradi teh podrobnosti je vsakdanja uporaba avtomobila prijetnejša. To nam veliko pomeni. Morda česa ne opazite na prvi pogled, Po mesecu ali dveh pa nekako začutite, da avto skrbi za vas. Tako voznikom in kupcem izkazujemo gostoljubnost."

Najboljša plat hibrida je učinkovitost, pri čemer ciljamo na porabo goriva in emisije CO2. Pri Lexusu so nam postregli s podatki, da je v primeru prednjega pogona poraba goriva po NEDC-testih 4,1 litra na 100 kilometrov, emisije CO2 pa 94 gramov na prevoženi kilometer, po novih, WLTP-testih pa 5,3 l/100 km in izpusti CO2 120 g/km. Pri različici s pogonom na vsa štiri kolesa je poraba goriva NEDC/WLTP 4,4/5,8 l/100 km, emisije CO2 pa 101/131 g/km. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Najboljša plat hibrida je učinkovitost, pri čemer ciljamo na porabo goriva in emisije CO2. Pri Lexusu so nam postregli s podatki, da je v primeru prednjega pogona poraba goriva po NEDC-testih 4,1 litra na 100 kilometrov, emisije CO2 pa 94 gramov na prevoženi kilometer, po novih, WLTP-testih pa 5,3 l/100 km in izpusti CO2 120 g/km. Pri različici s pogonom na vsa štiri kolesa je poraba goriva NEDC/WLTP 4,4/5,8 l/100 km, emisije CO2 pa 101/131 g/km. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Hibrid je glavni
Ustrezna japonska beseda za tovrstno gostoljubje je omotenaši. Posvetimo se še tehniki. UX je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom, seveda pa je glavna tehnična rešitev njegov pogonski sklop. Naj izdamo, da Lexus načrtuje tudi povsem električni model, ni pa še 100-odstotno potrjen. Po nekaterih najavah naj bi prišel še letos. Zagotovo pa je, da bodo lexusi še dolgo sloveli po hibridnem pogonskem sklopu. Ključna beseda je samopolnilno polnjenje, torej samopolnjenje baterij, brez polnilnega kabla in električne vtičnice.

Izključno na elektriko zmore voziti malo časa, a zaradi pametne programske opreme se bencinski motor izključi v hipu, ko ni potreben. V našem primeru na prvi vožnji v okolici Barcelone smo se zgolj na elektriko vozili polovico vsega časa.