Terensko plat BZ4X sta skupaj zasnovala Toyota in Subaru. Obe znamki sta izredno cenjeni, ko gre za terensko vožnjo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Terensko plat BZ4X sta skupaj zasnovala Toyota in Subaru. Obe znamki sta izredno cenjeni, ko gre za terensko vožnjo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Poudarjamo to, da naj lastniki te terenske sposobnosti uporabljajo spoštljivo do narave, samo tam, kjer je to dovoljeno in prijazno do narave. Hkrati namigujemo na to, da tudi v Sloveniji potrebujemo takšne terenske poligone, kakršen je v Pirenejih, ki je v lasti štirikratnega prvaka Dakarja in na katerem smo v Avtomobilnosti preizkušali Toyoto BZ4X

"Ko imate električni motor s takojšnjim navorom, lahko veliko lažje nadzorujete porazdelitev moči. Delujejo lahko natančneje, še posebej pri tistih BZ4X, kjer imamo en motor zadaj in en motor spredaj, oba motorja lahko delujeta samostojno, neodvisno. Torej, prednosti tega aktivnega sistema lahko po zaslugi električnega pogona uporabite veliko lažje in bolje, oziroma manj “dramatično”, so nam razložili pri Toyoti.

Pogon je lahko le na prednji par koles, ko je moč 150 kW (204 KM) ali pa 4x4 s 160 kW (217 KM). Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Pogon je lahko le na prednji par koles, ko je moč 150 kW (204 KM) ali pa 4x4 s 160 kW (217 KM). Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Avtomatika pomaga tudi na zahtevnem terenu

Tokratna poanta je v zanesljivejšem nadzoru vožnje po terenu, v elektronskem nadzoru. Ta je že nekaj časa temelj zmogljivih terencev današnje dobe, tudi tistih s klasičnimi termičnimi motorji. Moderni terenci se spuščajo po spolzki strmini samodejno, zanesljivo, brez možnosti, da bi voznik s svojo težko nogo naredil napako, zaradi katere bi avto nenadzorovano zdrsnil iz pravilne linije.

Baterija ima 71 kWh, celoten pogonski sklop pa naj bi po WLTP ciklu zmogel več kot 450 kilometrov z enim polnjenjem. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Baterija ima 71 kWh, celoten pogonski sklop pa naj bi po WLTP ciklu zmogel več kot 450 kilometrov z enim polnjenjem. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Moderni terenski avtomobili se tudi vzpenjajo samodejno, vozniku ni treba več pritiskati na desno stopalko, avto zna samodejno pravilno odmerjati, koliko moči mora na kolesa, da se ta ne zavrtijo v prazno, predvsem pa, da se avto zaradi voznikovega slabega občutka slučajno ne bi ustavil, takrat ko bi moral plezati. In moderni terenci zmorejo tudi broditi po vodi, to pa zna tudi električni BZ4X.

Nismo šli do skrajnih meja zmogljivosti, ki so na polovici metra, a tudi zgolj trideset centimetrov globoka luža je poskrbela, da je BZ4X svoje baterije potopil v vodo, brez težav. Še enkrat, poanta je v elektronskem nadzoru, v primeru BZ4X se imenuje X-mod.

Kako je vse skupaj videti v praksi in še veliko več o zanimivem električnem terencu, pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost. Vabljeni k ogledu.