Francoske oblasti so prepričane, da bo novi davek ljudi še bolj motiviral, da bi opustili idejo o nakupu športnih terencev. Foto: BMW
Francoske oblasti so prepričane, da bo novi davek ljudi še bolj motiviral, da bi opustili idejo o nakupu športnih terencev. Foto: BMW

Rasti priljubljenosti športnih terencev ni videti konca. Športni terenci in križanci so lani predstavljali že 40 % vseh registracij novih avtomobilov v Evropi. Športni terenci so že nekaj časa tarča kritik okoljevarstvenih organizacij, pa tudi politike, ki si prizadeva k zmanjševanju ogljičnega odtisa v transportu.

Sorodna novica Pomagajte nam izbrati Slovenski avto leta 2021

Po poročilu Svetovnega sklada za naravo WWF (Worldwide Fund for Nature) naj bi bil prav ta razred vozil, ki so težja in imajo večjo porabo goriva kot običajne kombilimuzine ali limuzine, drugi največji vir toplogrednih plinov. Takoj po zračnem prevozu. Francozi zato zdaj načrtujejo poseben davek za vozila z maso nad 1800 kilogramov. Po predlogu ministrice za okolje Barbare Pompili bo vsak dodaten kilogram pomenil 10 evrov dodatne obdavčitve.

Francozi so SUV-jem napovedali vojno. Za vsak kilogram nad omejitvijo bi zaračunali dodatnih 10 evrov. Foto: Mercedes
Francozi so SUV-jem napovedali vojno. Za vsak kilogram nad omejitvijo bi zaračunali dodatnih 10 evrov. Foto: Mercedes

Poraženci nemški športni terenci

Nekateri športni terenci tehtajo tudi 2500 kilogramov, kar bi za zainteresirane pomenilo zvišanje cene za 7000 evrov. To niso majhne spremembe. "Predlagana množična obdavčitev pošilja jasno sporočilo, da se tako upoštevajo vplivi težkih avtomobilov na okolje. Težji, kot je avto, več materiala in energije porabi," je Pompilijeva zapisala na svojem Twitterju. Novi davek na težo naj bi uvedli skupaj z osnutkom državnega proračuna za leto 2021. Kljub temu davek ne bo vključeval tudi električnih avtomobilov, ki so zaradi težkih baterijskih sklopov že v osnovi težji od vozil z motorji na notranje zgorevanje.

Omejitev so Francozi postavili tako, da ne bo prizadela domačih, francoskih športnih terencev, saj je večina lažjih od 1800 kilogramov.

Vsekakor pa se bo dotaknil velikih, denimo nemških premijskih modelov tria Audi, BMW in Mercedes-Benz, pa tudi Volva ali luksuznih športnih terencev iz delavnice Porscheja, Lamborghinija, Bentleyja in Rolls-Roycea. Hkrati ima Francija že sredstva za obdavčitev avtomobilov z visokimi emisijami. "Najbolj umazani" so lahko obdavčeni do 20.000 evrov.