Za pogon lexusa NX skrbi 2,5-litrski bencinski štirivaljnik z Atkinsonovim ciklusom, ki je povezan z menjalnikom eCVT in elektromotorjem ter generatorjem, ki sta vgrajena neposredno na prednjo premo. Za večjo moč skrbi litij-ionska baterija, ki razpolaga s kapaciteto 18,1 kilovatne ure. Foto: Lexus
Za pogon lexusa NX skrbi 2,5-litrski bencinski štirivaljnik z Atkinsonovim ciklusom, ki je povezan z menjalnikom eCVT in elektromotorjem ter generatorjem, ki sta vgrajena neposredno na prednjo premo. Za večjo moč skrbi litij-ionska baterija, ki razpolaga s kapaciteto 18,1 kilovatne ure. Foto: Lexus

To je to – ampak v resnici še zdaleč ni vse. Vsaj ne pri znamki, kot je Lexus. Da bi lažje razumeli, kako pri tej znamki razumejo razvoj, moramo stopiti korak nazaj.

Z današnjega zornega kota gledanja se zdi zgodba Lexusa do konca neverjetna. Ko se je Toyota lotila projekta F1flagship 1, je projekt na koncu postala znamka Lexus. Naloga je bila – nič bližnjic, po težji poti. Naredili bomo po starem, tako kot je prav. Cilj je bil jasen, spoznati, kje so Mercedes, Jaguar, BMW in podobni najmočnejši, kje imajo šibke točke in ponuditi več. Boljši izdelek.

Preživeti mora tudi v puščavi

Eno je to, da niso imeli omejitve pri proračunu – na koncu so porabili približno milijardo. Pa tudi čas ni bil pomemben, 60 oblikovalcev, 1400 inženirjev, 24 ločenih ekip, 450 prototipov, 900 prototipov motorjev, 2,7 milijona prevoženih testnih kilometrov. Ali pa to, da so, po tem, ko so po nekaj letih iskanja izbrali pravo usnje in les, v ZDA najeli neodvisno organizacijo, ki je zanje preverila, kako se Lexus stara v primerjavi s tekmeci.

Zgodba pravi, da so v puščavo Arizone zapeljali svoj prototip, ob njem pa Mercedes razred S, BMW serije 7 in še nekaj podobnih, odprli okna in jih gledali. Po dveh mesecih so bili vsi preostali že tako zdelani, kot bi bilo za njimi že deset let trdega dela, lexus pa je bil še en mesec pozneje v odličnem stanju.

Priključni hibrid NX je serijsko opremljen s štirikolesnim pogonom E-four, pri katerem je na zadnjo premo vgrajen dodatni elektromotor, ki je pretežno namenjen zagotavljanju dodatne moči med speljevanjem in zagotavljanju stabilnosti na spolzki podlagi. Foto: MMC RTV SLO/Lexus
Priključni hibrid NX je serijsko opremljen s štirikolesnim pogonom E-four, pri katerem je na zadnjo premo vgrajen dodatni elektromotor, ki je pretežno namenjen zagotavljanju dodatne moči med speljevanjem in zagotavljanju stabilnosti na spolzki podlagi. Foto: MMC RTV SLO/Lexus

Posvetili so se vmesniku

Zgodb je, koliko hočete, ampak z današnjim NX-om nas povezuje nekaj drugega.

Razumevanje luksuza. Luksuz ni en. V avtomobilskem svetu poznamo evropskega (nemški, francoski, angleški in na primer skandinavski), pa ameriškega in ko je v ta svet vstopil Lexus, so si Japonci zastavili ključno vprašanje – ali ima luksuz skupni imenovalec?

Tako je bilo na začetku – pri novem NX-u pa so se vprašali – kakšen je v novem, digitalnem, hitrem, youtubovskem, superproduktivnem času luksuz – se je spremenil, ali ostajajo osnovni gradniki, ki definirajo luksuz, enaki?

Na prvi vožnji na mednarodni predstavitvi smo se posvetili novemu vmesniku in velikim zaslonom, ki je bil odlikovan z mislijo "veliko je čudovito". Avtomobil je dinamičen, tudi na račun nizkega težišča in kokpita, ki je znova postavljen v vozniški center. Na voljo je štirikolesni pogon, seveda električen.

Lexusu ES, ki je v Evropi na voljo le v hibridni različici 300h, ponuja veliko prostora za voznika in potnike, širok nabor varnostnih sistemov, učinkovit infozabavni sistem z na dotik občutljivim zaslonom, pregleden projekcijski zaslon in vrhunski zvočni sistem Mark Levinson Pure Play s sedemnajstimi zvočniki. Seveda k vozni dinamiki pripomore tudi zmogljivi hibridni pogonski sklop. Foto: Lexus
Lexusu ES, ki je v Evropi na voljo le v hibridni različici 300h, ponuja veliko prostora za voznika in potnike, širok nabor varnostnih sistemov, učinkovit infozabavni sistem z na dotik občutljivim zaslonom, pregleden projekcijski zaslon in vrhunski zvočni sistem Mark Levinson Pure Play s sedemnajstimi zvočniki. Seveda k vozni dinamiki pripomore tudi zmogljivi hibridni pogonski sklop. Foto: Lexus

Tudi natančnost robotov ni dovolj

Pod črto, po prvih testnih kilometrih je jasno, da je napredek NX občuten – vibracije in izoliranost kabine so še za stopnjo bolj zadušene, močno je povečana praktičnost in prostornost, odličen paket varnostnih asistenčnih sistemov pa je znova postavljen na najvišjo raven.

Še nekaj je, kar novega NX povezuje s preteklostjo in večno željo po napredovanju – tudi NX-i, ki bodo na začetku prihodnjega leta prišli v Slovenijo, bodo šli skozi ostro oko mojstra Katsuakija Suganuma – ki kljub super robotizirani tovarni na koncu z izkušeno roko in natančnim očesom pregleda končni izdelek – Katsuaki je namreč veliki mojster, naziv, ki si ga zelo težko prislužiš in pomeni prestiž.

Podrobneje o obeh novostih iz Lexusove tovarne pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.