Galaxy je še eden zadnjih pravih velikih enoprostorcev, ki je znova pokazal svoje prednosti v prilagodljivosti in uporabnosti, ki jo išče veliko družin. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Galaxy je še eden zadnjih pravih velikih enoprostorcev, ki je znova pokazal svoje prednosti v prilagodljivosti in uporabnosti, ki jo išče veliko družin. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Električni avtomobili, ki jih tako pogosto preizkušamo na testih Avtomobilnosti, so vsi po vrsti izredno težki. Čeprav zaradi električnega pogona in veliko navora hitro "skočijo z mesta", pa zlasti v ovinkih čutimo, da se premika masa, in čutimo, da avtomobil v vožnjo silimo. Zato se morda zdi čudno, a se galaxy kot velik družinski avtomobil pelje bolj voljno, bistveno lahkotneje kot električni avtomobili.

Končno, spet en normalen avtomobil, smo si dejali že, ko smo sedli za volan. Tudi zaradi stikal. To je avtomobil v klasičnem pomenu besede. Za hip smo pomislili, da bi lahko kakšno celo izpustili, ampak smo si potem takoj, ko smo ga pritisnili, mislili, da je občutek dober.

Ford galaxy je avtomobil stare šole, kar izkazuje tudi pogled na armaturno ploščo s številnimi stikali. Kar niti ni slabo. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Ford galaxy je avtomobil stare šole, kar izkazuje tudi pogled na armaturno ploščo s številnimi stikali. Kar niti ni slabo. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Varčen z gorivom

Galaxyja smo preizkusili v hibridni različici. In v primerjavi s prvimi Fordovimi hibridi, recimo v mondeu, je ta prijetnejši za vožnjo. Z njim smo opravili dva tisoč petsto kilometrov dolgo pot po Nemčiji in poraba goriva je bila pri umirjeni podeželski turistični vožnji pet litrov, na slovenskih in avstrijskih avtocestah šest in pol, po Nemčiji pa vsaj sedem in pol. Oziroma bi bila tudi večja, a smo hitro videli, da je galaxy avtomobil za do 130 kilometrov na uro. Pri večjih višjih hitrostih avtomobil postane smerno bolj nervozen.

Šesti in sedmi sedež sta bila pospravljena, zato smo imeli v prtljažniku prostora na pretek. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Šesti in sedmi sedež sta bila pospravljena, zato smo imeli v prtljažniku prostora na pretek. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Pri velikih hitrostih je bil nemiren aktivni tempomat. Takoj ko se je kdo vrinil pred nas, se je tempomat odzval hipno, zaviral na vso moč, in ko se je avtomobil spredaj umaknil, je tempomat želel v hipu spet pridobiti hitrost, kar se je odražalo tudi v neudobnem tuljenju motorja, kot pri CVT-jih. Pri 130 je bilo vse skupaj bistveno bolj zvezno, torej udobneje.

Celoten test si lahko ogledate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost. V njem vam pokažemo, zakaj tako veliko družin joče za starimi dobrimo enoprostorci.