Študenti Fakultete za turistične študije Turistica so v sklopu programa sodelovanja z gospodarstvom zasnovali spletno platformo Locals From Zero, ki je nastala v okviru svetovne pobude Tourism From Zero. Ta je že pred izbruhom epidemije, po njem pa še toliko bolj, skušala iskati načine, kako naj se panoga razvija naprej, platforma pa je namenjena promociji lokalnih, še neuveljavljenih ponudnikov dogodkov in doživetij.

Namen platforme Locals From Zero je torej turiste preusmeriti tudi v druge, še neodkrite kotičke Slovenije. "Imamo ogromno neizkoriščenega potenciala in majhnih biserčkov po državi, ki so jih tudi študenti začeli odkrivati, ko so bili prisiljeni ostati v domačih občinah," je povedal Dejan Križaj, izredni profesor na fakulteti za turistične študije in poudaril, da so študenti začeli ugotavljati, kaj vse je na voljo doma. Razmislek o tem, kaj lahko naredijo za razširitev tega turizma zdaj, ko imajo čas, pa je bil, po mnenju Križaja, ki je poudaril, da platforma ni namenjena usmerjanju zgolj na najbolj priljubljene turistične točke, naslednji logični korak.

Na testni platformi imajo več kot 40 doživetij

Lokalni ponudniki pa po ugotovitvah doktorskega študenta in asistenta Tadeja Rogelje pogosto niso prisotni na spletu, saj nimajo časa ali ustreznega znanja. Zato so oblikovali nov model, kjer jim pomagajo tako imenovani skavti. "Skavti so študenti ali drugi zanesenjaki turizma, ki imajo neko znanje in prepoznajo te deležnike v regiji, stopijo z njimi v stik in jim predlagajo, da jim pomagajo," je dejal Rogelja in poudaril, da je cilj, da postane doživetje deležnikov oziroma to, kar ponujajo, na preprost način dostopno zunanjemu uporabniku. Skavti naj bi ponudnikom pomagali tako pri vseh spletnih opravilih kot tudi pri razvoju ponudbe.

Na testni platformi imajo trenutno več kot 40 doživetij iz vse Slovenije, trenutno razvijajo novo, ki bo zaživela predvidoma v prvi polovici februarja. Postali pa so tudi že del trboveljskega podjetniškega pospeševalnika Katapult.