Cilj zakonodaje je predvsem zaščititi mlade pred škodljivimi vplivi neresničnih telesnih idealov. Foto: Reuters
Cilj zakonodaje je predvsem zaščititi mlade pred škodljivimi vplivi neresničnih telesnih idealov. Foto: Reuters

Oglasi, skupaj z objavami na družbenih omrežjih, po mnenju snovalcev novega norveškega zakona pomembno vplivajo na našo samopodobo. Zato se jim zdi pomembno, da se državljani zavedajo, da so ljudje v teh oglasih nekoliko preveč lepi in brez napak, da bi bili resnični.

Tako morajo biti od danes naprej oglasi, v katerih je bila podoba osebe spremenjena, opremljeni z obvestilom o tem. Namen spremembe zakonodaje o oglaševanju je povečati ozaveščenost o prikazovanju nenaravnih tipov teles v oglasih, kar ima za posledico pogoste nerealne lepotne standarde, ki jim skušajo slediti predvsem mladi.

Vse spremembe, ki jih lahko dosežemo z mejkapom in drugimi klasičnimi lepotilnimi sredstvi, bodo še vedno dovoljene brez opozoril. Foto: Pixabay
Vse spremembe, ki jih lahko dosežemo z mejkapom in drugimi klasičnimi lepotilnimi sredstvi, bodo še vedno dovoljene brez opozoril. Foto: Pixabay

Predelane ali prirejene slike v vseh oglasih bodo morale biti od zdaj tako opremljene z enotnim obvestilom o tem, poroča nemška tiskovna agencija DPA. Kot prirejene slike se razumejo vse spremembe oblike in velikosti telesa ter kože osebe, upodobljene v oglasu.
"Končno smo dobili močan ukrep proti nezdravemu pritisku na telo, ki so mu izpostavljeni zlasti otroci in mladi," je spremembo pohvalila norveška ministrica za otroke in družino Kjersti Toppe.

Namen te zakonodajne spremembe je povečati ozaveščenost o tem, da oglasi pogosto ne prikazujejo naravnih tipov telesa, s čimer želi norveška vlada državljane, zlasti mladoletnike, zaščititi pred težnjami po nerealnih lepotnih standardih.

Sprememba velja tako za običajne kot spletne medije, pa tudi za oglaševanje na družbenih omrežjih. Neupoštevanje lahko privede do globe, tako za avtorje oglasa kot za oglaševalce.
Obvestilo mora zavzemati približno sedem odstotkov površine slike, nameščeno pa mora biti v zgornjem levem kotu oglasa, še navaja DPA.