Elektromotor v zadku razvije moč 150 kW in doseže navor 310 Nm; sprednji motor pa sprednjima kolesoma dovaja do 75 kW moči in 150 Nm navora. Sistemska moč znaša 225 kW. Foto: Audi
Elektromotor v zadku razvije moč 150 kW in doseže navor 310 Nm; sprednji motor pa sprednjima kolesoma dovaja do 75 kW moči in 150 Nm navora. Sistemska moč znaša 225 kW. Foto: Audi

Z modelom Q4 sportback e-tron concept je Audi predstavil novo, drugo različico modela Q4 e-tron. To sta bližnja sorodnika, tudi dimenzije obeh modelov Q4 so skoraj enake: z zunanjo dolžino 4,60 metra je sportback za centimeter daljši, z višino 1,60 m pa za centimeter nižji. Oba imata enako širino (1,90 m) in enako medosno razdaljo (2,77 m).

Enakost se odraža tudi pri pogonskih tehnologijah obeh konceptnih vozil, ki že zelo dobro razkrivata, kakšen bo najzmogljivejši motor za prihajajoči serijski model. Dva elektromotorja zagotavljata sistemsko moč 225 kW. Pogonska moč se na cesto prenaša prek štirikolesnega pogona quattro. Od 0 do 100 km/h pospešita v samo 6,3 sekunde. Najvišja hitrost je elektronsko omejena na 180 km/h.

Velika baterija med premama zavzema skoraj vso površino v dnu vozila; njena kapaciteta je 82 kWh. Različice s pogonom zadaj bodo imele doseg nad 500 kilometrov (po merilih WLTP).

Baterija se polni z največ 125 kW. To pomeni dobre pol ure, da se napolni nazaj na 80 odstotkov skupne kapacitete. Foto: Audi
Baterija se polni z največ 125 kW. To pomeni dobre pol ure, da se napolni nazaj na 80 odstotkov skupne kapacitete. Foto: Audi

Kupejevski križanec

Posebnost zunanjega dizajna sportbacka je stranska silhueta, ki se dinamično spušča proti zadku. Strešna linija prehaja v značilno nagnjen D-stebriček in se v višini spodnjega roba stekla konča v vodoravnem usmerniku zraka. Na zadku je širok svetlobni pas, ki povezuje obe enoti luči in s tem povzema enega od elementov modela Q4 e-tron.
Zaradi medosne razdalje 2,77 metra po kriteriju notranjosti spada vsaj razred više, zatrjujejo v Ingolstadtu. Talna obloga je izdelana iz recikliranih materialov. Namesto kromiranih kovinskih okrasnih obrob so površine večslojno lakirane z zelo kakovostnim lakom. Štirje sedeži z integriranimi vzglavniki so oblečeni v alkantaro. Oblazinjenje je prešito z dvojnimi šivi iz debele niti.

Q4 e-tron sportback je zelo
Q4 e-tron sportback je zelo "spolzek" avtomobil, saj je količnik zračnega upora le 0,26 in je torej še za 0,01 nižji kot pri Q4 e-tron. K učinkovitosti in večjemu dosegu pripomore kompleksni toplotni management pogona in baterije, ki med drugim vključuje delovanje toplotne črpalke s CO2. Foto: Audi

Veliki zasloni

Za volanom je nameščen zaslon virtualnega prikazovalnika (Audi virtual cockpit) z najpomembnejšimi prikazi: hitrostjo, stanjem napolnjenosti baterije in navigacijo. Nov je velik projicirni sistem zaslona s tehnologijo obogatene resničnosti. Ta lahko pomembne grafične informacije – npr. smerno puščico za zavijanje – prikaže neposredno na cesti.
Nad sredinsko konzolo je nameščen 12,3 palca velik zaslon na dotik za prikaz in upravljanje infotainmenta in funkcij vozila. Pod njim je vrsta tipk za upravljanje klimatske naprave. Sama sredinska konzola je zasnovana kot velika polica, vključno s predalom za polnjenje mobilnega telefona.

Teža baterijskega sistema je 510 kg – concepta pa zelo podobno višini kot pri limuzinah. Porazdelitev osnih obremenitev je z razmerjem približno 50 : 50 optimalna. Foto: Audi
Teža baterijskega sistema je 510 kg – concepta pa zelo podobno višini kot pri limuzinah. Porazdelitev osnih obremenitev je z razmerjem približno 50 : 50 optimalna. Foto: Audi

Elektrika za več dinamike

Kar zadeva pogon, po en elektromotor poganja sprednjo in zadnjo premo. Med premama ni mehanske povezave, temveč elektronsko krmiljenje poskrbi tudi za optimalno uskladitev porazdeljevanja navora, in to v delčku sekunde. V večini položajev uporablja predvsem zadnji elektromotor, ki je sinhronski motor s stalnim vzbujanjem. Pogonski navor se zaradi učinkovitosti večinoma prenaša na zadnjo premo.

Če voznik zahteva več moči, kot jo lahko zagotovi zadnji elektromotor, električni štirikolesni pogon skladno s potrebami prek sprednjega asinhronskega motorja navor prenese na sprednjo premo. To se preventivno zgodi tudi na spolzki podlagi ali med hitro vožnjo skozi ovinke, da vozilo ne bi zdrsnilo ali da ne bi bilo pod- ali prekrmiljeno.