Koprska mestna plaža je polna. Foto: Radio Koper/Andrej Šavko
Koprska mestna plaža je polna. Foto: Radio Koper/Andrej Šavko

V piranski občini sezona poteka nad pričakovanji. Zmogljivosti se bodo sprostile šele v drugi polovici avgusta, nam je povedala Lea Šuligoj iz Turističnega združenja Portorož:
"V juliju so bili hoteli na naši destinaciji v povprečju kar 90-odstotno zasedeni. Če smo v preteklih letih imeli v tem času okoli 20 odstotkov domačih prenočitev, jih je letos kar za dve tretjini."

Poraba povprečnega slovenskega turista je nižja, kot je običaj za tujega, pravijo raziskave, a kljub temu razloga za zaskrbljenost ni, je še pojasnila Šuligojeva.

Slovenski gostje so dobri gostje, če jih dobro postrežeš, poudarja Ajhan Saliji iz slaščičarne Jadran pri Ekremu v Izoli: "Upam, da bo to tudi en razlog, da bodo domači turisti prihajali večkrat k nam na Obalo. Neki Mariborčani so mi rekli, da so prvič po 50 letih izbrali slovensko obalo namesto Hrvaške."

Razlike med tednom in koncem redna ni, gostov je več, se pa v lokalu zadržujejo manj časa, je povedal Aljoša Tomšič, lastnik gostilne Manjada v Izoli: "Vse je dobrodošlo, mogoče se bomo izvlekli pozitivno iz te sezone. Ne smemo pa pozabiti, da se lahko ponovi zgodba, glede na to, da imamo veliko zaposlenih, moramo biti ekonomični."

V Kopru uspešno promovirajo tudi podeželje. Ylenia Loredan iz Zavoda za mladino, kulturo in turizem: "Odzivi gostov, ki so se udeležili doživetij, so zelo pozitivni. Ne ustavi se vse v mestnem jedru, a to je še dodaten razlog za obisk podeželja."

Na koprski mestni plaži je bilo treba že dopoldne zaradi omejenega števila obiskovalcev počakati na vstop. Foto: Radio Koper/Andrej Šavko
Na koprski mestni plaži je bilo treba že dopoldne zaradi omejenega števila obiskovalcev počakati na vstop. Foto: Radio Koper/Andrej Šavko

Na Centru za kulturo, šport in prireditve v Izoli so se letos odločili za več manjših prizorišč, ki so polno obiskana. V juliju so organizirali 34 prireditev in več kot 20 filmskih projekcij. Direktorica Zvonka Radojevič: "Vse omejitve, celotno dogajanje je šlo nekako z roko v roki, tako da smo bili pripravljeni. Delamo in se trudimo tudi zaradi številnih kulturnih ustvarjalcev." Kot je še povedala Zvonka Radojevič, je na prizoriščih letos tudi več domačinov.

Z izjemo Posočja drugod manj obiskovalcev in manjša poraba

Manj je tujcev, predvsem tistih, ki so prihajali z letalskimi prevozi, zato pa poletno turistično sezono na tem območju v večini zapolnjuje obisk domačih gostov. Seveda največ pripomorejo k temu turistični boni.

Od Bovca do Kanala je brez predhodne rezervacije težko dobiti prenočišče v teh poletnih mesecih, ugotavljajo v Posočju. Tujci se vračajo, največ Nemci, Nizozemci in Čehi, največ povpraševanja pa je po pohodništvu, kolesarskih poteh, kopalnih vodah, pravi Damjana Munih Kacafura iz zavoda za turizem dolina Soče: "Trenutno je popularna Julijana trail pohodniška pot, pa pridejo za eno noč, ker pač nadaljujejo svojo pot skozi dolino."

V Kanalu je priljubljena tudi tamkajšnja peščena plaža, ki nudi ohladitev v mrzli Soči. Foto: Radio Koper/Andrej Šavko
V Kanalu je priljubljena tudi tamkajšnja peščena plaža, ki nudi ohladitev v mrzli Soči. Foto: Radio Koper/Andrej Šavko

Na širšem Goriškem je 80-odstotna zasedenost nastanitvenih zmogljivosti, zato v zavodu za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina pričakujejo upad prihodka v tej dejavnosti, nam je povedala Erika Lojk: "Ker je kupna moč turistov, ki zdaj prenočujejo, pa še to z našimi vavčerji, manjša oziroma je potrošnja nižja v primerjavi s tujim gostom."

V zgornji Vipavski dolini prednjačijo Slovenci, med tujci pa Nemci, nastanitve pa so za zdaj polno zasedene, pojasnjuje Barbara Repovš iz TIC-a Vipava: "Veliko povprašujejo po vinih, po kulinariki in tudi po doživetjih."

Lani so na štanjelskem Krasu v tem času imeli 60 odstotkov tujih gostov, letos je povsem drugače, ugotavlja Helena Kosmina iz TIC-a v Štanjelu: "Ocenjujemo, da obišče ta del Krasa približno 80 odstotkov slovenskih gostov, 20 odstotkov pa tujcev."

So si pa severnoprimorski turistični delavci enotni, da krizo v tej panogi močno blažijo turistični boni.