Aerodrom Maribor si obeta več rednih linij, a na začetku bi bili zadovoljni z eno. Foto: BoBo
Aerodrom Maribor si obeta več rednih linij, a na začetku bi bili zadovoljni z eno. Foto: BoBo

Direktor Aerodroma Maribor Marko Gros je pojasnil, da so po letih neuspešnega truda za redno letalsko linijo zdaj začeli delati nekoliko bolj strukturno. Ker okoliške lokalne skupnosti niso pokazale preveč posluha, so že konec leta 2013 začeli razmišljati o ustanovitvi konzorcija.

"Turistično gospodarstvo v regiji je zelo pripravljeno sodelovati. Ker je v regiji predvsem veliko malih podjetij, velikih pa žal vse manj, smo se začeli povezovati v nekakšno interesno združenje, s pomočjo katerega bomo skušali zbrati sredstva za zagon vsaj prvih dveh let redne linije," je dejal Gros in dodal, da je zagon redne linije brez velikih finančnih vložkov nemogoč, o čemer priča zgodba z Ryanairom pred nekaj leti. Ta je leta 2008 po letu dni enostransko prekinil pogodbo, ker da mu proga prinese premalo denarja, poleg tega pa so za stroške trženja zahtevali debel milijon evrov letno.

Zdaj naj bi poskusili z nekoliko drugačnim poslovnim modelom, po katerem bodo skupaj z zainteresiranimi iskali ciljne skupine in skušali ugotoviti, katere destinacije jih najbolj zanimajo. Letal je po Grosovih besedah v Evropi na voljo dovolj, težava pa so morebitni gostje, ki jih morajo turistični ponudniki privabiti k nam. Pogovori gredo v pravo smer, tudi denarja za spodbujanje regije je v EU-ju in Sloveniji kar nekaj, zato bi lahko s pametnim projektom v prihodnjem letu začeli izvajati tudi redno linijo, je prepričan Gros.

Interes je precej močan
O ustanovitvi konzorcija se že pogovarjajo z Mariborsko razvojno agencijo in Zavodom za turizem Maribor ter z nekaterimi večjimi podjetji, kot sta Terme Maribor in Terme Ptuj, ter s hotelskimi upravljavci v Rogaški Slatini in številnimi drugimi. Vsi naj bi pokazali interes za sodelovanje, zato želijo še letos oblikovati končno podobo sodelovanja.

Gros je prepričan, da bi se po sklenitvi dogovora pokazal takojšen učinek. Analize po njegovih besedah kažejo, da redna linija dvakrat tedensko v prvem letu ob povprečni polnosti prinaša okoli 25.000 potnikov, po šestih ali sedmih letih pa pri vsakodnevnih linijah med 80.000 in 90.000 potniki, ki jih lahko namestijo v turistične zmogljivosti v regiji. Sicer pa si v prihodnje obetajo več kot eno redno linijo, a prva pomeni nek začetek, je še dodal Gros.

Kar se tiče strateškega partnerja, ga lastnik išče naprej, je dodal in ob tem še pojasnil, da njihov načrt predvideva tudi razvoj tovornega prometa po letu 2017. Pogovori potekajo, nekaj sestankov je bilo tudi pri predstavnikih države na temo priprave državnega prostorskega načrta, za katerega je bil že izbran izvajalec, ta pa bo oblikoval nadaljnji razvoj letališča.

S predstavniki občine Hoče - Slivnica so si ogledali zemljišča okoli letališča in ugotovili, da je možnosti za razvoj več kot dovolj. A za povečevanje tovornega prometa je nujno podaljšanje steze na 3,3 kilometra, je še dejal.