Kolo lahko najamejo le starejši od 16 let, čelada ni obvezna, jo pa priporočajo. Foto: EPA
Kolo lahko najamejo le starejši od 16 let, čelada ni obvezna, jo pa priporočajo. Foto: EPA
Bi si upali kolesariti po New Yorku? Foto: EPA
Kolesa za izposojo so modre barve z logotipom banke Citi, izposojati pa si jih je mogoče za letno članarino 95 dolarjev ali pa tudi na teden, za kar je treba odšteti 25 dolarjev, in za 24 ur, kar stane deset dolarjev. Vožnja lahko neprekinjeno od postaje do postaje traja največ 30 minut. Foto: EPA

Predstavnice programa Citibike, ki nosi ime po glavnem sponzorju projekta, banki Citibank, so razložile, da New York malce zamuja za drugimi svetovnimi mesti, ker doslej pač ni bilo na voljo dovolj dobre infrastrukture. Mesto je v zadnjih sedmih letih zgradilo skoraj 500 kilometrov kolesarskih stez in glavni pogoj je izpolnjen.

Kaj pa varnost?
Na vprašanje, ali so ob očitnem pomanjkanju kolesarske prometne kulture tako voznikov avtomobilov kot kolesarjev razmišljali tudi o tem, kako bodo zagotovili dovolj varnosti, je predstavnica Citibike dejala, da lahko vsak, ki si izposodi kolo, na kioskih prebere štiri glavne zapovedi. Naročniki na letno vozovnico dobijo domov tudi posebno brošuro z nasveti.

Na kioskih za izposojo piše, da morajo kolesarji dati prednost pešcem, da ne smejo voziti po pločnikih, da morajo upoštevati semaforje in "voziti skladno s prometom".

Program je konec maja uradno sprožil newyorški župan Michael Bloomberg skupaj z mestno komisarko za promet Janette Sadik Khan.

Za začetek je na voljo 6.000 koles na 330 izposojevalnih postajah na jugu Manhattna in zahodu Brooklyna. Načrt je bil sprva ambicioznejši, vendar je lanski orkan Sandy poplavil in uničil skladišča koles in opreme v Brooklynu, zato so začeli nekoliko skromneje.

Doslej že 180.000 izposoj
V prihodnje bodo postaje in kolesa namestili še v predel Queensa Long Island City ter še naprej po Greenpointu in Williamsburgu v Brooklynu. Doslej so od 27. maja našteli že 180.000 izposoj.

Dodatnim kolesom na ulicah mesta pa nasprotujejo vozniki avtomobilov in pešci, ki sicer glede prometne kulture niso nič boljši od kolesarjev.

Predstavitev projekta za tuje novinarje so spremljali tudi Newyorčani, ki projektu niso najbolj naklonjeni. Večinoma jih je zanimalo, zakaj mesto raje ne porabi več denarja za klimatske naprave na podzemni železnici in zakaj ni bolje poskrbljeno za varnost.

Za zabavo pa je poskrbel tudi moški, ki je - sicer brez zdravniškega potrdila - trdil, da je od teh koles dobil "herpes".