Kaj je novega? Aktivna porazdelitev navora na zadnji premi za največjo možno dinamiko, ki povsem spremenljivo porazdeli pogonski navor med zadnjima kolesoma. S petvaljnim motorjem s 400 KM je kompaktni športnik izredno hiter. Foto: Audi
Kaj je novega? Aktivna porazdelitev navora na zadnji premi za največjo možno dinamiko, ki povsem spremenljivo porazdeli pogonski navor med zadnjima kolesoma. S petvaljnim motorjem s 400 KM je kompaktni športnik izredno hiter. Foto: Audi

Audi je lastnik trenutno verjetno najbolj dizajnersko avantgardnega poslovnega električnega športnika, poimenovanega e-tron GT, in na drugi strani tehnološko izjemno inovativnega E SUV modela Q4 e-tron.

Kar zadeva elektriko, se je Audi torej hitro postavil tja, kamor spada, na vrh. Na drugi strani je športna divizija "strupenih" modelov RS. Tudi na te ob prehodu na elektrifikacijo pri Audiju niso pozabili. Nikoli ne bom pozabil, kako mi je v neformalnem pogovoru eden vodilnih razvojnikov za motorje v Audiju rekel: "Električni avtomobili so zame kot doktorja strojništva v Audiju, pri katerem je tehnologija sveti gral razvoja, tako zanimivi kot pomivalni stroj. Tehnično prava stvar je iz bencinskega in dizelskega agregata vsako generacijo iztisniti več."

2,5-litrski prisilno polnjeni TFSI motor zdaj razvije 500 Nm navora, kar je 20 Nm več kot njegov predhodnik. Audi RS 3 pospeši od 0 do 100 kilometrov na uro v 3,8 sekunde in razvije končno hitrost 290 kilometrov na uro. Foto: Audi
2,5-litrski prisilno polnjeni TFSI motor zdaj razvije 500 Nm navora, kar je 20 Nm več kot njegov predhodnik. Audi RS 3 pospeši od 0 do 100 kilometrov na uro v 3,8 sekunde in razvije končno hitrost 290 kilometrov na uro. Foto: Audi

Audijev ponos

To je bilo na podobnem testiranju pred slabimi 30 leti, ko Tesle še ni bilo. Musk je bil star 20 let. Takrat sem se vrnil z ekorelija v ZDA, kjer sem nekaj etap prevozil z električnim vozilom, in bil sem navdušen.

Kar pri Audiju 30 let po tem pogovoru predstavljajo z novim RS3, lahko razumemo kot poklon zvestim športnim navdušencem in izziv, ki ga hišni razvojni inženirji komaj čakajo. Zato so študirali, da iz petvaljnika iztisnejo še več. Več vsega!

Nova sta tudi dva vozna načina, specifična za modele RS 3, za dirkalne steze in nadzorovano drsenje. Foto: Audi
Nova sta tudi dva vozna načina, specifična za modele RS 3, za dirkalne steze in nadzorovano drsenje. Foto: Audi

To pa je tudi ponos in negovanje tradicije. Ne pozabimo, Audi je preskok v premijski razred zgradil z dvema prebojnima tehnologijama, štirikolesnega pogona quattro in agregata s petimi valji. Rešitve, ki se je drugi niso upali lotiti, Audi pa je dokazal, da je pet ne samo več kot štiri, ampak je lahko tudi več kot šest in celo osem.
In petvaljnik ima potencial tudi danes. Ne verjamete? Poglejte videoprispevek iz oddaje Avtomobilnost.