Pri Volvu verjamejo, da je hitrost eden izmed najpogostejših dejavnikov za prometno nesrečo. Foto: BoBo
Pri Volvu verjamejo, da je hitrost eden izmed najpogostejših dejavnikov za prometno nesrečo. Foto: BoBo

Pri Volvu so ta teden dvignili veliko prahu z najavo, da bodo imeli v vseh njihovih novih vozilih z letom 2020 blokado, ki bo omejila največjo mogočo hitrost na 180 km/h.

Pri švedskem proizvajalcu vozil se zavedajo tveganja, da bodo razburili številne voznike, a imajo s tovrstnimi ukrepi že izkušnje. Pred več kot šestimi desetletji so v vozilo vgradili varnostni pas in tako "odvzeli svobodo" marsikateremu vozniku. Njihov ukrep se je izkazal za enega najpomembnejših v zgodovini avtomobilizma na splošno, saj si vozila brez varnostnega pasu ne predstavljamo več.

Hitrost ne predstavlja dovolj velikega strahu
Volvovi strokovnjaki pravijo, da ima človek naravni strah pred kačami ali pajki, pogosto pa nevarnosti ne povezuje s hitrostjo. Zato jo morajo omejiti sami. Pojasnili so, da blokade pri 180 km/h ne bo mogoče izklopiti, njihov najnovejši ukrep pa naj bi bistveno pripomogel pri njihovi strategiji, da v njihovih vozilih ne bo mrtvih ali težje poškodovanih.

Je pa tudi jasen kazalnik, da se zmanjševanjem hitrosti ne bomo mogli izogniti, vsaj na cestah ne. Sploh z avtonomno vožnjo, h kateri stremijo proizvajalci vozil in tudi zakonodajalci. Na svetovni ravni.

Volvo bo hitrost svojih vozil omejil na največ 180 km/h. Foto: MMC RTV SLO
Volvo bo hitrost svojih vozil omejil na največ 180 km/h. Foto: MMC RTV SLO

Pri Volvu verjamejo tudi, da se odločitev ne bo poznala pri prodaji njihovih vozil, saj so prepričani, da bo tisti, ki bo v prvi postavki pri nakupu novega avtomobila poudaril varnost, prišel ravno v njihov prodajni salon. V prihodnje nameravajo v povezavi z navigacijo samodejno omejiti hitrost vozil v bližini šol, vrtcev, bolnišnic ...

Slovenci bi še zviševali hitrosti
Zmanjševanje hitrosti je ena izmed tem, ki lahko zelo polarizira mnenja in razburja. Na eno izmed naših zadnjih anket z vprašanjem Kako bi se odzvali, če bi v Sloveniji znižali hitrost za 10 km/h? smo dobili več kot 6.700 odgovorov. Za znižanje hitrosti na slovenskih cestah in avtocestah za 10 km/h je bilo le 18 odstotkov anketirancev, 43 odstotkov bi hitrost zvišalo, 38 odstotkom pa se zdijo povsem primerne zdajšnje največje dovoljene hitrosti.

Vabimo vas, da tudi tokrat izrazite svoje mnenje. Sodelujte v anketi.