Dobro plačane ženske imajo pri nakupu avtomobila podobne želje kot podobno premožni moški. Foto: Volkswagen
Dobro plačane ženske imajo pri nakupu avtomobila podobne želje kot podobno premožni moški. Foto: Volkswagen

Rožnati dodatki, avtomobili z ličili, ličilna ogledala, žive barve in veliko bleščic – to bi moralo na oglasih pritegniti žensko populacijo.

Sorodna novica Pomagajte nam izbrati Slovenski avto leta 2021

Avtomobilska podjetja so že zdavnaj prepoznala, da prav ženske spadajo v eno najpomembnejših ciljnih potrošniških skupin. V številnih primerih, tudi v družinskem krogu, se ženska pogosto odloči, katero hišo, avto ali kavč bo kupila. Avtomobilska podjetja z reklamnimi oglasi v veliko primerih dvorijo ženskam, po prepričanju strokovnjakov pogosto na popolnoma napačen način.

Ženske se ne poistovetijo z oglasi

"Več kot 90 odstotkov žensk ne začuti, da jih oglaševanje nagovarja," je za spletni portal Automobilwoche povedala münchenska strokovnjakinja za trženje Gabi Lück. "Oglasi jih nagovarjajo preveč agresivno in premalo prefinjeno. Ženske se ne želijo razlikovati od moških," pravi Lückova in dodaja, da predvsem ne želijo biti predmet poželenja, kot so pogosto v reklamah za spodnje perilo.

Ženske v avtomobilskih oglasih ne želijo kiča. Foto: Daimler
Ženske v avtomobilskih oglasih ne želijo kiča. Foto: Daimler

"To je oglaševanje za moške," izjavo oglaševalske in marketinške agencije Thinknewgroup, specializirane za ženske ciljne skupine, navaja nemška spletna stran.

Po besedah profesorice marketinga Marion Halfmann so oglasi, ki prikazujejo ženske v stereotipnih vlogah, še vedno zelo razširjeni: "To je izraz nemoči."

O izdelkih odločajo moški

Stevie Schmiedel iz organizacije za ženske pravice Pinkstinks ima še eno razlago: "Ženske kupujejo več, ko jim pravijo, da niso dovolj dobre in da jih lahko določen izdelek naredi bolj privlačne. "Predvsem takrat, kadar se jim poleg izdelka pokažejo nedosegljivi lepotni ideali, s katerimi se želijo poistovetiti."

Kot težavo pri oglaševanju izpostavljajo, da so na vodstvenih ravneh še vedno moški. Halfmannova pravi, da moški, ki odločajo o oglasih, pogosto določijo, kakšen izdelek naj bi prilagodili ženskam in kakšna mora biti oglaševalska kampanja, vendar hkrati ne poznajo dovolj dobro njihovih potreb.

Kot primer navaja prav avtomobile. "Obstaja predsodek, da imajo ženske raje majhne, agilne, pisane avtomobile," pravi Halfmann. Študija pa je pokazala, da imajo poslovne ženske, ki zaslužijo veliko denarja, podobne prioritete pri nakupu avtomobila kot premožni moški.

"Odločilni dejavnik ni spol, ampak ekonomske in življenjske razmere," še pravi Halfmannova.