Z ustrezno opremo in znanjem bo popravilo v avtoličarski delavnici bolj učinkovito, nekdanje poškodbe pa bodo izginile brez sledu. Foto: Avtomobilnost
Z ustrezno opremo in znanjem bo popravilo v avtoličarski delavnici bolj učinkovito, nekdanje poškodbe pa bodo izginile brez sledu. Foto: Avtomobilnost
Korekture laka
Domača »popravila« poškodb so le vmesna stopnja in zaščita pred nadaljnjim širjenjem rje. Foto: Avtomobilnost
Korekture laka
Poliranje je nekakšna prva pomoč pri poškodbah. Foto: Avtomobilnost

Pomlad je čas za odpravo posledic zime tudi na avtomobilski pločevini, a sami lahko poškodbe učinkovito le zaščitimo, na lepotno operacijo bo treba k strokovnjakom.

Domača popravila poškodb nastalih zaradi kamenčkov so brez dvoma cenejša, a pogosto le na kratek rok. Za popolno podobo avtomobila in v izogib nadaljnjim težavam z rjavenjem, pa se je treba na popravilo odpraviti v ličarsko delavnico. Čas za tovrstne obiske je seveda odvisen od obsega poškodb in posameznika, vendar pa je najbolj smiseln prav spomladi, ko se zmanjša verjetnost nadaljnjih poškodb zaradi kamenčkov in podobnega, popravilom pa je bolj naklonjeno tudi vreme.

Doma le zaščita poškodovanega mesta
V zimskih mesecih, ko je pločevina zelo pod udarom zaradi soli in kamenčkov, ki zaradi udarca poškodujejo lak ali celo pločevino vozila, resnejša popravila in obiski ličarskih delavnic pravzaprav niso smiselna. Je pa modro spremljanje stanja vozila in čim hitrejša reakcija v primeru dejanskih poškodb.

Uporabnik lahko sam najpogosteje le zaščiti mesto poškodbe in prepreči nadaljnje širjenje oziroma rjavenje. Strokovnjaki namreč opozarjajo, da so pa v današnjem času avtomobilske barve zelo zakomplicirane in je domače popravilo zaradi tega precej manj učinkovito.

Ko opazimo poškodbo nastale zaradi kamenčkov, strokovnjaki priporočajo čim hitrejše ukrepanje, saj le tako preprečimo širjenje poškodbe oziroma neugledno rjavenje. Poškodovano mesto je treba dobro sprati, da odstranimo morebitno sol, za začetek zaščite lahko koristi že polirna pasta, z njo pa tudi pripravimo mesto poškodbe na nanos korekture, ki vsaj začasno zaščiti mesto poškodbe. Kozmetično popolno in na pogled neopazno pa takšno domače popravilo žal ni, čeprav gre ponavadi res le za pikice.

Previdno pri popravilih temnih barv
Še večji problem so seveda poškodbe z večjo površino, na primer odrgnine oziroma sledi barve drugih vozil na lastnem avtu, v zvezi z njimi strokovnjak priporoča, da se manjše poškodbe za začetek samo spolirajo, vendar previdno. Še posebej pri temnih barvah, saj se lahko zelo hitro pojavijo neugledne lise. Malce lažji so tovrstni posegi na vozilih svetlih barv, kjer se po besedah strokovnjaka da kaj lepo rešiti tudi doma. Vsaj za prvo silo.

Za popoln videz vozila pa bo treba obiskati avtoličarja, ki se bo poškodb lotil z drugačnimi sredstvi in popolnoma ter brez sledi odpravil morebitne poškodbe nastale v zimskih mesecih zaradi udarcev kamenčkov ali pa tiste še bolj neprijetne s parkirišč.