Pospešek električnega C4 od 0 do 100 km/h je 9,7 sekunde, največja hitrost pa 150 km/h. Foto: Citroën
Pospešek električnega C4 od 0 do 100 km/h je 9,7 sekunde, največja hitrost pa 150 km/h. Foto: Citroën

Citroën ima dolgo in bogato zgodovino izdelovanja limuzin. Avtomobile izdelujejo že več kot 100 let, prvi C4 pa sega v leto 1928. V stoletju so na trg poslali 10 generacij limuzin, novi C4 pa bo v več pogledih revolucionaren, saj oblikovno sledi priljubljenim križancem, bencinskemu in dizelskemu pogonu pa dodaja 100-odstotno električnega.

Futurističen dizajn in veliki zasloni

Tako kot do zdaj Francozi veliko stavijo na futurističen dizajn, pri katerem poleg velikih, na skrajni rob karoserije potisnjenih koles, izstopajo ozki in polni LED žarometi, ki so zadaj povezani z led trakom. Pogled s strani razkriva trendovsko linijo kupejevsko zasnovane strehe, ki se konča s položnim steklom, ki sega vse do spojlerja.

V notranjosti je seveda po zadnjih smernicah avtomobilske industrije popolnoma digitaliziran. Pred voznikom je umeščen volan s širokim spodnjim krakom. Nasproti voznika je umeščena digitalna instrumentna plošča, ki jo dopolnjuje velik barvni prosojni zaslon v višini oči, s katerega lahko voznik popolnoma preprosto odčitava podatke. Na sredini zgornjega dela armaturne plošče je povezano s sredinskimi zračniki umeščen tanek 10-palčni zaslon na dotik brez okvirja, ki deluje kot živčni center vseh upravljalnih sklopov vozila.

Medtem ko klasično vzmetenje sestavljajo amortizer, vzmet in mehanski omejevalnik, pa ima vzmetenje s progresivnim hidravličnim omejevalnikom še dodatna dva hidravlična omejevalnika na obeh straneh: enega za raztezanje in drugega za kompresijo. Foto: Citroën
Medtem ko klasično vzmetenje sestavljajo amortizer, vzmet in mehanski omejevalnik, pa ima vzmetenje s progresivnim hidravličnim omejevalnikom še dodatna dva hidravlična omejevalnika na obeh straneh: enega za raztezanje in drugega za kompresijo. Foto: Citroën

Še ena Citroënova značilnost, ki jo poznamo iz njegove zgodovine, je udobje. Tako so sedeži prevlečeni s posebno peno in so tako kot vetrobransko steklo ogrevani, tudi zadaj. Veliko je pametnih rešitev in odlagališč, Francozi pa v povezavi s C4 obljubljajo tudi preskok v kakovosti vgrajenih materialov. In še prtljažnik, ta meri 380 litrov.
V skladu s tržnimi zapovedmi za varnost skrbi kar 20 sistemov za pomoč vozniku, ki jih poznamo iz najbolj premijskih predstavnikov znamke. Omeniti velja še vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi omejevalniki, ki skrbijo, da bo vožnja udobna tudi na slabše vzdrževanih cestah.

Po potniškem prostoru je razporejenih 16 odlagalnih mest v skupni prostornini 39 litrov. Foto: Citroën
Po potniškem prostoru je razporejenih 16 odlagalnih mest v skupni prostornini 39 litrov. Foto: Citroën

Bencin, dizel in elektrika

Kar zadeva motorno ponudbo, jo sestavljajo bencinski PureTech motorji z močjo od 73 kW (100 KM) do 116 kW (155 KM), BlueHDi dizelski motorji z močjo od 88 kW (110 KM) do 96 kW (130 KM), na voljo pa je tudi 100-odstotno električna različica e-C4 z močjo 100 kW (136) KM in 50 kWh baterijo, ki omogoča doseg z enim polnjenjem do 350 kilometrov.