V prihodnje bodo lahko denimo toyote vozniku posredovale pomembne informacije, ki so jih zaznali mercedesi ali vozila drugih znamk. Foto: Mercedes-Benz
V prihodnje bodo lahko denimo toyote vozniku posredovale pomembne informacije, ki so jih zaznali mercedesi ali vozila drugih znamk. Foto: Mercedes-Benz

Podjetje v lasti avtomobilskih gigantov Audi, BMW in Mercedes-Benz bo ponudilo štiri storitve, pri katerih vozniki delijo natančne videoposnetke prometnih zastojev in nesreč ter potencialnih nevarnih situacij, kot so megla, spolzka cesta, prometni znaki, vključno z začasnimi hitrostnimi omejitvami.

Gre za prvi večji skupni projekt treh premijskih avtomobilskih proizvajalcev, odkar so lani za 2,8 milijarde evrov kupili Here od finske Nokie. Ob tem so pri podjetju napovedali, da bodo nove storitve na voljo že v prvi polovici leta 2017.
Prvič s skupnimi močmi
Vizualne podatke bo v sistem Here prispevalo več sto tisoč vozil treh proizvajalcev, pri čemer bo do konca leta 2018 to število doseglo nekaj milijonov. Vodja globalne prodaje pri podjetju Here, Bruno Bourguet, je poudaril, da konkurenčne avtomobilske znamke ustvarjajo te edinstvene storitve z deljenjem svojih podatkov, kar doslej ni bilo mogoče.

Podatki, ki jih vozila, vključena v omrežje, zbirajo na podlagi delovanja zavor, brisalnikov, žarometov, sistemov za določanje lokacije, kamer in drugih tipal, se v okviru teh storitev pretvarjajo v opozorila na armaturnih ploščah drugih voznikov.
V pomoč vozniku in avtonomnim avtomobilom
Here, ki že ponuja podatke o lokacijah avtomobilskim proizvajalcem, podjetjem ter aplikacijam za uporabnike, bo podatke o prometu v živo ponudil ne le avtomobilski industriji, temveč tudi drugim podjetjem, občinam, upravljavcem cest, proizvajalcem mobilnih telefonov in razvijalcem aplikacij, ki za svoje povezane storitve potrebujejo več kot le statične zemljevide.

Skupno delovanje avtomobilskih proizvajalcev s ciljem zbiranja podatkov za tovrstne storitve bo sčasoma omogočalo celovit pogled na stanje na cestah po vsem svetu, kar bo v pomoč tako voznikom kot računalnikom za avtonomne avtomobile, saj so podatki v realnem času ključnega pomena za nadomestitev voznika.