Po več kot 70 letih se bo Volkswagnov hrošč prihodnje leto poslovil. Foto: MMC RTV SLO/Youtube
Po več kot 70 letih se bo Volkswagnov hrošč prihodnje leto poslovil. Foto: MMC RTV SLO/Youtube

Začetek zgodbe o Volkswagnovem legendarnem modelu sega v trideseta leta prejšnjega stoletja. Proizvodnja je stekla leta 1936, a je med drugo svetovno vojno potekala le v vojaške namene. Civilni hrošč, ki so ga spoznale množice po vsem svetu, je začel prihajati s proizvodnega traku leta 1946 in je do leta 2003, ko je zadnji primerek zapeljal iz tovarne v mehiški Puebli, osvojil več kot 21 milijonov kupcev.

Množična proizvodnja se je začela proti koncu petdesetih let in do leta 1955 je po nemških cestah vozilo že milijon hroščev. Prikupna oblika je nato zaslovela v šestdesetih in sedemdesetih letih, tudi zaradi serije filmov, katerem je nastopal dirkalni hrošč Herbie. Zelo priljubljen je bil tudi med mladimi, ki so cenili njegovo praktičnost, združeno s privlačno in prikupno obliko.

Žal pa naslednikoma, ki sta ga želela posnemati na sodoben način, ni uspelo ponoviti njegovega uspeha. Druga generacija se je poslovila leta 2012, tretjo pa bo Volkswagen upokojil prihodnje leto, saj se kupci vse bolj pogosto odločajo za terenske križance.

Na nemškem in drugih trgih so prodajo hroščev že ustavili, zadnji hrošč za ameriški trg pa bo s tekočih trakov v Volkswagnovi tovarni v Mehiki zapeljal julija prihodnje leto. Pred koncem proizvodnje bo ameriški Volkswagen na trg posla še posebni izdaji z malce več kroma, posebnimi platišči in nekaj drugimi detajli.

Morda se kdaj vrne
A to morda ne bo dokončno slovo, saj zdaj kaže, da bi se lahko legendarni hrošč znova rodil, toda s čisto drugačno tehnično zasnovo. V Volkswagnovi glasno napovedovani električni prihodnosti bi namreč lahko znašel tudi njegov naslednik, ki bo sicer spominjal na sedanji model, a bo tehnično popolnoma drugačen. Šlo bo namreč za električno gnan avtomobil s štirivratno karoserijo (sedanji model je trivratni), ki bo z obliko priklical v spomin legendarnega hrošča, kot ga poznamo že več kot 70 let.