Veliko pozornosti je bilo posvečene učinkovitemu podvozju. Foto: Superior Engineering
Veliko pozornosti je bilo posvečene učinkovitemu podvozju. Foto: Superior Engineering
Dva elektromotorja poganjata zadnji kolesi. Foto: Superior Engineering
Pri izdelavi formule so študenti izdatno uporabljali lahka in močna ogljikova vlakna. Foto: Superior Engineering

Če so študenti ljubljanskih fakultete, ki so združeni v ekipi Superior Engineering, lani in predlani na Formuli Student sodelovali z avtomobiloma s konvencionalnim bencinskim motorjem, so pristop z letošnjim letom precej spremenili, saj so svojemu letošnjemu dirkalniku z imenom Eldrax namenili povsem električni pogon.

Dva elektromotorja
In kaj to pomeni v praksi? Kot je povedal vodja ekipe Tim Novak, je njihova letošnja formula v primerjavi z lansko povsem drugačna in je tudi prva električna formula za tekmovanja Formule Študent v Sloveniji. V njenem osrčju sta dva elektromotorja, vsak s stalno močjo 40 kilovatov in vršno močjo 75 kilovatov, ki imata vsak svoj razsmernik, njuna moč pa se brez pomoči diferenciala prenaša na zadnji kolesi. Krmili ju računalnik znamke Elaphe, v katerega je integriran tud sistem proti zdrsu s prerazporejanjem navora oziroma tako imenovanim "torque vectoringom". Prenos na polgredi so izvedli preko planetnega gonilnika lastne izdelave. Sami so razvili tudi litij-ionski baterijski paket, ki razpolaga s kapaciteto 8,4 kilovatne ure, ki zadošča za dobrih petindvajset minut vožnje.

Kompozitna šasija formule iz kombinacije ogljikovih vlaken in aluminijastega satovja je izdelana tako, da je prilagojena baterijskemu paketu, ki z nizko vgradnjo omogoča nizko težišče in pripomore tudi k izboljšanju vozne ergonomije voznikove kabine. Člani ekipe so s pomočjo CFD simulacij izpilili tudi aerodinamični paket formule, pri katerem so iskali kompromis med zračnim uporom in silo potiska k tlom, ter obese in polgredi izdelali iz titana, s čimer so dosegli precejšnje zmanjšanje mase. Podvozje so prilagodili doseganju čim boljših voznih lastnosti in omogoča bočne pospeške do 1,6 G, k zmanjšanju nevzmetene mase pa so pripomogli tudi s povsem karbonskimi kolesnimi platišči, ki so na platišča pritrjena s sredinsko matico po zgledu Formule 1. Tudi volanski drog in volanski obroč ter voznikov sedež so izdelani iz ogljikovih vlaken.

Tri tekmovanja
Kot pravi novak, se bo ekipa Superior Engineering letos udeležila treh študentskih tekmovanj. V nizozemskem Assnu bodo dirkali še z lansko formulo, z električno pa bodo prvič nastopili 11. julija v italijanskem Varanu, 18. julija pa še v madžarskem Zalaegerszegu. Kot pravi, pravilnik tekmovanja loči med bencinskimi in električnimi formulami, torej nastopajo v ločenih kategorijah. Pravilnik za električne formule posebej opredeljuje tudi varnostna pravila za baterije in elektromotorje, ki se jih morajo seveda ekipe držati, če hočejo opraviti tehnične preglede pred dirko.