Poleg majhne porabe goriva dizelski clio ima dobre vozne zmogljivosti in tudi velik doseg, ki bo zadovoljil tiste, ki se radi čim manjkrat ustavljajo na bencinskih črpalkah. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Poleg majhne porabe goriva dizelski clio ima dobre vozne zmogljivosti in tudi velik doseg, ki bo zadovoljil tiste, ki se radi čim manjkrat ustavljajo na bencinskih črpalkah. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Podatki iz leta 2018 pravijo, da Evropejci povprečno za vožnjo z avtomobilom v službo in domov porabimo uro in 24 minut, na teh vožnjah povprečno prevozimo 28 kilometrov in 560 metrov.

Na leto to pomeni, da z avtomobilom za vožnjo v službo naberemo 6854 kilometrov. Če seveda dodamo še nekaj voženj konec tedna pa pot na morje, to še vedno pomeni, da se klasičnemu "vozaču" takšen clio nikakor ne izplača. Ampak, saj ga niso naredili za večino, namenjen je točno določeni manjšini, točno določeni skupini voznikov!

Pomagajte nam izbrati Slovenski avto leta 2021

Podatek o porabi goriva ni edini pomemben

V oddaji Avtomobilnost smo preverili, katerim. In smo računali. Najprej smo pogledali parametre. Klasičen bencinski turbo clio ima porabo slabih 5 litrov in pol, takšen dizelski, kot smo ga imeli na testu, pa 3,8. Ob današnjih “koronskih” cenah to pomeni, da vsakih sto kilometrov zaokroženo prihranimo evro in pol.

Čeprav dizelski motorji iz manjših avtomobilov izginjajo, pa pri Renaultu še naprej vidijo smisel tudi v dizelskem cliu. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Čeprav dizelski motorji iz manjših avtomobilov izginjajo, pa pri Renaultu še naprej vidijo smisel tudi v dizelskem cliu. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Povprečnež bi na svojih vožnjah na leto prihranil dobrih sto evrov na vožnjah v službo, pa recimo še dodatnih sto evrov pri zasebnih vožnjah, skratka, če na leto povprečno prevozite 15.000 kilometrov, bi z izbiro dizelskega clia namesto bencinskega ob današnjih izenačenih cenah goriv prihranili 225 evrov.

1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik s 85 kilovati moči (115 KM) je bil še pred časom zelo zaželen v mestnih avtomobilih. Pogost pa je tudi v službenih. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik s 85 kilovati moči (115 KM) je bil še pred časom zelo zaželen v mestnih avtomobilih. Pogost pa je tudi v službenih. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Seveda ima ta račun vrsto spremenljivk, ena glavnih so seveda tudi cene goriv, ki po navadi niso izenačene kot danes in da, vedno poudarjamo, da so stroški lastništva vezani še mnoge druge parametre, na izgubo vrednosti, na registracijo, različne cene servisov, in vse to lahko bistveno vpliva na sam račun.
Prišli smo do zanimivih izsledkov. Vabljeni k ogledu celotnega testa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.