Do zdaj je škandal največjega proizvajalca avtomobilov na svetu stal že več kot 30 milijard evrov. Foto: EPA
Do zdaj je škandal največjega proizvajalca avtomobilov na svetu stal že več kot 30 milijard evrov. Foto: EPA

Volkswagen je namreč po izbruhu afere spremenil sporno prakso, kar pomeni, da kupci niso bili zavedeni, utemeljitev organa povzema nemška tiskovna agencija DPA.

VW se spopada s številnimi spori s kupci vozil, ki želijo nadomestiti izgubo vrednosti svojih dizelskih avtomobilov po škandalu z emisijami. Leta 2015 so ameriške oblasti Volkswagen javno obtožile, da je na dizelske motorje namestil sporno programsko opremo za goljufanje na okoljskih testih. Septembra istega leta je nemški velikan goljufijo priznal. Dizelske motorje je opremil s programsko opremo, ki je zaznala fazo testiranja in takrat znižala škodljive izpuste motorja. S sporno programsko opremo je bilo opremljenih okoli 11 milijonov avtomobilov po vsem svetu.

Potrošniki, ki so po izbruhu afere dieselgate kupili Volkswagnova vozila, od proizvajalca ne bodo mogli terjati odškodnin, je odločilo vrhovno nemško sodišče. Foto: EPA
Potrošniki, ki so po izbruhu afere dieselgate kupili Volkswagnova vozila, od proizvajalca ne bodo mogli terjati odškodnin, je odločilo vrhovno nemško sodišče. Foto: EPA

Vrtoglave odškodnine

Volkswagen je od izbruha afere dieselgate več kot 30 milijard evrov namenil za kazni in odškodnine kupcem, do teh pa ne bodo upravičeni potrošniki, ki so Volkswagnova vozila kupili po izbruhu afere. Nemško vrhovno sodišče je namreč presodilo, da je Volkswagen, ko je afera prišla v javnost, že spremenil sporno prakso in tako potrošniki niso bili več zavedeni.

Iz proizvajalca so sporočili, da takšna razsodba vpliva na okoli 10.000 še nerešenih sodnih primerov zoper njih v Nemčiji.